Inlägg från: Liten till |Visa alla inlägg
  • Liten till

Bf juli 2015

Jag har beställt ett med ugglor på från jotex. Såg att någon på tradera sytt av det tyget, och de var Såå fina!

Bra tips med extra höga kanter, ska lägga någon cm extra där då

• Liten till
    Jennie1 skrev 2015-05-04 09:43:51 följande:

Jag håller på att sy mitt babynest nu! :) Ganska roligt, får se hur resultatet blir sen. Har hört att den ska vara mkt bra de första månaderna, så förhoppningsvis får man lite användning av den. Vad har du beställt för tyg?

Jag är rädd att mitt är lite för strävt, men det går säkert bra ändå.

Hur blev babynestet? Mitt blev ok, lite ojämnt runt om bara, det blev lite tjockare på ena sidan. Ska försöka göra ett till någon dag, har massor av tyg. Ska se om jag kan få in en bild.
  • Liten till
    Jennie1 skrev 2015-05-07 18:57:16 följande:

Så här blev mitt. Är nöjd med form och allt. Men kanske är något strävt tyg. Ska också göra ett till med lite mjukare tyg :) 

Åh ditt blev jätte jämnt och fint! Vad använde du i kanterna? Rullad vadd eller vanlig bomull?
  • Liten till
    Jennie1 skrev 2015-05-08 10:12:18 följande:

Din såg lite mjukare ut än min iaf. Tror nog att bebisen uppskattar det mer, det ytliga är det nog mer vi som bryr oss om... ;P

Jag tog ut stoppingen (löst vadd) från en gammal sittdyna, känns som att mitt tålamod hade brustit om jag skulle köra på rullad vadd. Har läst att det kan vara lite trixigt att få in den rullade vadden så det fick bli så här istället. Vad använde du för stopping?

Tog stoppning från ikea kuddar. Det är mycket billigare än att köpa vanlig lös bomull. Sen hade jag en bäddmadrass som jag klippte ut botten av.

Ja tålamodet höll väl på att gå åt fanders ett par gånger, men det gick rätt så bra ändå inte alltför många svordomar
  • Liten till
    pompom skrev 2015-05-08 09:23:51 följande:

Och vad otroligt duktiga ni är som sytt era egna babynest!! Wow! 

Verkligen superfina!

Själv tänkte jag beställa min från Pulli, där får man välja tyger i alla fall :) 

Tack ja jag var också inne på att beställa ett först, men nu när jag bra jobbar 50% så behövde jag nåt att göra
  • Liten till

Åh vad fina magar alla har! Ska försöka få till en egen bild senare.

Fick beslut av försäkringskassan idag att min sjukskrivning på 50% till 8juli (bf) är godkänt! Så skönt att slippa fundera på det.

• Liten till

Man kan beställa från babybox.com, tror det är Pampers. Då får man hämta på babyproffsen eller få hemskickad från babyland. Sen kan man beställa på libro, då får man en kod och sedan hämta ut på ica maxi. Loyds apotek har väl också tror jag

• Liten till

Nu har jag hämtar ut babybox nr 4 & 5

Blev så lycklig i morse också då jag gick ut på babylands hemsida och såg att de hade 15% på allt just nu. Så nu är vagnen på väg hem! Brio smile med sittdel, liggdel, babyskydd och bas för 6200kr! Och då ingår frakt

Precis vad jag väntat på, blev i allafall ca 1100billigare nu, och det är ju inte helt fel

• Liten till
    Stokke skrev 2015-05-15 15:54:48 följande:

Vad bra!

Tack för infon :)

Självklart tänkte att fler kanske letar vagn i dessa tider eller alla kanske redan är färdiga med det mesta?

Hur går det för allihopa med förberedelser och allt?
Svar på tråden Bf juli 2015