Inlägg från: Liten till |Visa alla inlägg
  • Liten till

Bf juli 2015

KramKolan skrev 2015-03-01 08:17:48 följande:

Wow!! Kände första riktiga sparkarna igår!! Jag kände 2-3 st, satte dit mannens hand och då kände han också! Så himla mysigt!!!!! V.18+4 igår. <3

Åh så mysigt! Ja nu börjar det verkligen hända saker där inne känns det som
  • Liten till
    Agentkia skrev 2015-03-04 19:32:52 följande:

Hur mår ni i era graviditeter?

Idag köpte jag en härlig filt till lillen. Det är första grejen jag gjort som tyder på att jag ska ha barn. Ja förutom köpt gravidkläder. Har tänkt vänta till efter ul med att köpa något. Men kändes rätt så köpte de idag.

Just nu mår jag riktigt bra! Har lite foglossning, men så pass att jag kan jobba 75% i allafall

Min bm sa att jag skulle börja med järntabletter i v 20, men är i v23 nu och har inte alls kännt nåt behov av det än. Ska träffa henne den 18, får väl se hur värdet är då.

Jag har i helgen köpt spjälsäng och byrå, hade velat vänta, men precis de som jag velat ha såldes för 200kr/st begagnat (men jättefina!) och bara 5 min ifrån oss. Sedan passade jag på nu när sonen är sjuk att hämta hem alla bebissaker från mitt föräldrahem, vi hade inte plats att spara allt i lägenheten, men nu i huset har vi plats

Så jag har börjat tvätta påslakan och fixa massor blev så glad när jag hittade madrass kudden täcken bärsele mm, allt i perfekt skick! Och vagnen ska bara däcken pumpas på, så var den jätte fin fortfarande (fast jag vill fortfarande ha en mindre!)
  • Liten till
    Agentkia skrev 2015-03-06 09:13:09 följande:

Här är en bild på våra bebbebus. Vi blev backad ännu mera. Beräknad fl 11 Aug. En senaste mensen är det 31 jul. Men det är normalt. Enligt BM kan man ha ägglossning när som helst om man slutat ppiller innan, även om det gått några månader. Men viktigast av allt! Allt såg bra ut. Vi ska in igen om två veckor för en kompletterande screening av alla organ. Hjärtat tex är som en tumnagel i vecka 19 och då betydligt mindre i vecka 17 som jag är i. Så man vill få kolla noga på alla organ i vecka 19 med.

Men gud vilken lättnad att få se att allt var bra och att bm var så nöjd med lillen!

Vi ville inte veta kön och hen var inre så lätt att fota. Men en bild med hakan tryckt mot bröstet fick vi med oss.

Åh va härligt! Söt bebis :)
  • Liten till

Fast jag måste gå lite mot er andra då, förutom att jag just nu har influensa så trivs jag så bra precis nu! Magen är hanterbart stor, förlossningen tillräckligt långt bort för att slippa kännas riktigt verklig än, och man kan drömma hur underbart det kommer bli att sitta på altanen, äta nygrillat med en snusande bebis i vagnen bredvid eller i knät

(För verkligheten lär väl bli ösregn, kolikbebis och avundsjuk storebror. Eller jag förbereder mig så så kanske jag blir positivt överraskad )

• Liten till

Japp här märkte jag av det för kanske 3 veckor sen. Men bara om man klämmer på brösten tack och lov! Det kliade som tusan, och när jag kliade kom det blött. Vet att det kom tidigt sist med, men så länge man inte är där och petar och klämmer så tror jag inte det kommer så mycket mer. Iaf var det så sist så nu är boobsen förbjudet område för sambon hahaha

• Liten till

Här är det också lite nära med födelsedagar. Sambons mamma den 5/6, min pappa 6/6 och nu har vi bf 8/6. Så vi får väl se om det blir en egen födelsedag eller inte

• Liten till

Hej hallå! Åh idag har jag mått riktigt bra, första gången på över en vecka! Inga följder av influensan heller

Idag har vi planerat massor här hemma, mest för sonen, har flyttat in tv i hans rum, ska bli spännande att se hir han reagerar sen när han kommer hem från sin kompis

Tvn Måste ju ut ur bebisrummet, så då får han den.

Ang skötbord har jag hittat ett på babyprofssen, babycare Angela. Kommer passa in perfekt tror jag jar en 20%rabatt check där med, så då känns det som ett ok pris med, har ju bara lagt 200kr/st på säng och byrå.

Har tvättat igenom alla påslakan och allt nu, vädrat madrassen, täcke till säng och vagn mm.

Ska bara pumpa däcken till vagnen så är den också komplett och klar, fast jag är ändå fortfarande lite inne på att köpa en brio smile.

Fast den får vänta lite, vi ska kanske köpa studsmatta och bygga sandlåda nu, så det får gå före just nu.

Angående nässpray så blev jag rekomenderad rhinocort Aqua. Så fantastiskt bra!! Använde den och nezeril i två dagar, sen bara den. Nu har jag ingen

• Liten till
    Linnean 83 skrev 2015-03-15 17:01:34 följande:

Hej

Har ett litet problem, egentligen en ganska så värdslig sak men tänkte att någon av er kanske har tips.

Vi är bjudna på 4(!) bröllop maj- början på Juli och det ska bli roligt och sådär, men jag har insett att jag måste köpa någon form av klänning modell slutet-av-graviditeten. Trots att halva tiden har gått har jag knappt behövt använda mammabyxor så magen är inte så stor, men den lär ju växa.

Har börjat kolla runt på nätet efter en klänning, kommer köra samma på alla fyra bröllop och de har jag redan sagt till dem som ska gifta sig och det var absolut inga problem de är förstående, men vart kan man hitta kläder? Det jag har hittat hittills har inte alls varit något bra. Har upptäckt att detta är ett ganska genomgående tema gällande mammakläder överlag.

Vart har ni hittat era kläder? Och är det någon som har något bra tips?

Jag skulle försöka söka lite på typ ebay. Det är ofta 4veckors leverans, men har varit värt det. Jag har beställt två olika klänningar där, båda var i och för sug brudtärnwklänningar, men kostade 200 resp 300 kr med frakt. Kan tänka mig att det finns mycket fina och mer att välja på där.
  • Liten till
    Linnean 83 skrev 2015-03-15 18:47:27 följande:

Tack för tipset, börjar där

Tänk på att du får bäst resultat med engelska sökord. Jag hade sökt på pregnant cocktail dresses eller nåt sånt.
Svar på tråden Bf juli 2015