Inlägg från: Mecros |Visa alla inlägg
  • Mecros

Bf juli 2015

Trassla skrev 2015-07-17 23:22:14 följande:

Jaaa vi fick åka hem. Dock samma värden som igår. Men det skulle tydligen vara ok. Bara han äter.
    Får dock vara ganska elak och tvinga honom att äta. Annars är sova lite för skönt.
    5 dagar gammal. Och sååå mycket kärlek. phpHxnYpA17840.jpg

Vad skönt! Och vad fin han är! Välkomna hem :)
  • Mecros
    Liten till skrev 2015-07-19 18:28:36 följande:

Shit nu är Maja redan en hel vecka gammal! Tiden som segade så sista dagarna innan hon kom går nu helt plötsligt i turbofart! smile1.gif

Nu mår jag bättre på kvällarna också, så det är skönt. Lillan kunde inte vara snällare på nåt sätt, äter jättebra, bajsar mycket och sover massor. Men har sina perioder när hon är vaken och bara vill ligga nära och titta på en.

Tänk att man kan må så här bra efter en förlossning, det trodde jag aldrig! Hade så jä**a ont överallt efter sonen och kunde knappt sätta mig ner. Idag har jag gått rask promenad med svärmor.

Har dessutom kommit i två av mina gamla byxor som jag kan ha, såklart tajta men ändå smile2.gif 1-2 kg kvar att gå ner, sen är jag tillbaka på min start vikt. (Fast jag skulle vilja gå ner 5-7 kg extra sen också)

Låter härligt!
    Skönt att du mår bra!

Här är hon redan 9 dagar och fortfarande namnlös. Hon är jättesnäll och bara äter, bajsar och sover. Idag har vi badat för första gången. Det var skönt! Jag mår också jätte bra efter förlossningen. Inte speciellt ont där nere och blöder knappt. Kan sitta överallt och känner mig som vanligt. Magen har gått tillbaka och jag har 8 kg till startvikt: 60kg. Var dock ganska vältränad då så jag hoppas jag inte går ner under 60. Men så mycket besök och fika vi får så lär jag inte gå ner förrän dem är slut haha.
  • Mecros
    bullenochgrisen skrev 2015-07-19 20:28:03 följande:

I tisdags kl 09.11 föddes vår lilla flicka med planerat kejsarsnitt på BB Sophia. 50 cm lång och 3436 g tung. Lillan låg i säte, där av planerat snitt pga. Misslyckat vändningsförsök. Är så lycklig och glad över att få ha henne här. Hoppas ni andra mår bra. Kram

php6CUcaX23658.jpg

Grattis! Vad kul att allt gick bra! Fin hon är :)
  • Mecros
    MiaIa90 skrev 2015-07-20 01:10:58 följande:

Ni som har fött hur startade era förlossningar?
    Idag att jag haft små ont i ryggen från och till.
    Har bf på onsdag.

Hade också ryggont, som mensvärk. Men hade det dom mest typ dagen innan det drog igång. Annars hade Jag mest bara förvärkar.
  • Mecros
    Jennie1 skrev 2015-07-20 10:43:09 följande:

30 min mellan värkarna hela natten! När börjar det komma tätare?? Nu har det varit 20-30 min i 12 h och innan dess var 50 min i typ ett dygn. Har inte blivit mkt sömn. Testade två alvedon kl 2 inatt, men det hjälper ju inte ett piss när värken kommer.. Är detta latensfasen eller kan de tom vara vara förvärkar, om det är så vill jag inte vara med nå mer!

Så hade jag och sp började min förlossning. Hade 30 min mellan värkarna natten till torsdag. Sedan fredag lunch kom hon ut. Min latensfas var väldigt lång. Hoppas de går snabbare för dig men det verkar absolut va igång!
  • Mecros
    isaochbel skrev 2015-07-21 01:52:03 följande:

Kl 23.15 kom vår lilla kille till världen med akut kejsarsnitt. Vi kom in till sjukhuset vid 22.15 då jag hade så ont i ena sidan av ryggen och det strålade ut i magen. På sjukhuset visade det sig inte vara värkar men pga min cervix så beslutade doktorn att det var lika bra att plocka ut honom. Tur var det för en artär hade brustit och har vi väntat så hade hela livmodern åkt. Så det blev på BF dagen iallafall.

Grattis! Men Gud, läskigt!
  • Mecros
    ohhello skrev 2015-07-21 01:04:45 följande:

7 dagar till BF. Vattnet har gått & jag ligger på BB i ctg. Bebis får max vara kvar två dagar till nu så här blev det inte ens väntan på BF-dagen längre.
    Spännande! :)

Åh roligt! Lycka till!
  • Mecros
    Faer skrev 2015-07-21 11:01:58 följande:

Ni som har fått bebis, har ni gått på något besök hos BVC än? Min tjej är 12 dagar nu och ingen från BVC har hört av sig eller något!

Vi har varit hos BVC 1 gång och de kommer hit på torsdag. Men jag fick ringa och berätta för dem att hon kommit. De sa åt mig på BB att göra det :)
  • Mecros
    ohhello skrev 2015-07-21 17:58:13 följande:

Jaha. Ingen bebis på gång. Barnmorskan jag var till imorse sa att det nog inte var vattnet som gått utan bara lite flytningar.
    Låg med ctg i 45min och hade kanske 10 sammandragningar under den tiden, men nu har det stannat av något.
    Fick träffa en läkare för att han skulle undersöka mig, det enda han gjorde var att kolla ctg-kurvan och fråga om jag kände något tryck neråt... eh ja, sa jag och dessutom har jag haft "mensvärk" hela morgonen och svårt att bajsa. "Helt normalt, hejdå" sa han och så fick jag gå. Har ingen aning om vattnet faktiskt gått, hur det är med livmodertappen etc. Tycker det droppar ut med jämna mellanrum, men vad vet jag? De fick positivt på sitt test när de testade för fostervatten i natt, men nu fick jag ny tid till barnmorskan på måndag nästa vecka och tips om att ringa om jag kände något annat. Suck. Så verkar inte bli något just nu ändå. Nå bebis kommer när bebis kommer.

Är så jäkla sugen på pizza nu.

Vad tråkigt med det bemötandet. Tycker att dem kunde undersökt dig iaf.
    Ja det är klart bebis kommer när den kommer men det är en klen tröst.

Tycker att du ska unna dig en pizza.
  • Mecros
    ememi skrev 2015-07-31 15:45:45 följande:

Ja nu är värkarna igång. Men har flesökt taima dom och det går sådär hur gjorde ni när ni taimade värkarna och när ringde ni förlossningen?

Jag laddade ner en app. Heter någonting med värk.. Jättebra!
Svar på tråden Bf juli 2015