Inlägg från: Mecros |Visa alla inlägg
  • Mecros

Bf juli 2015

Fick idag en fruktansvärd smärta i vänstra sidan av magen som strålade ner i vänster ben. Kunde inte gå, fick stå still och sedan halta hem långsamt (var ute och plockade rabarber). Tänkte att om det är en förvärk så är det såhär ont i ca 1 minut. Men värken höll i sig ca 4 min. Sen efteråt är jag öm i vänstersidan. Någon som vet vad det kan vara? Är osäker på om det var en förvärk, hade ingen sammandragningar under tiden.. Bebisen har rört sig efteråt men blev ändå orolig. Har telefontid till bm om en timme, tänkte om någon vart med om liknande?

• Mecros

Började med Hallonbladste igår.. Och inatt började förvärkarna, inte haft nå innan. Är i vecka 37 nu (36+0). Jag vet inte om det är hallonbladsteet som gjorde att jag fick förvärkar men just att de kom på dan som jag började med det. Nu vågar jag inte dricka det förrän nästa vecka 37+0 ifall det skulle sätta igång nå. Hur har ni haft det?

• Mecros
    Liten till skrev 2015-06-24 07:53:52 följande:

Åh nu blir jag sugen på att prova hallobladste! Vart köper ni det? Är i v39 idag (38+0) så hon får gärna komma nu!! smile1.gif är beredd att prova olika knep, men precis som sist så lär väl inget funka. Der jag provade då var: kanelvatten (skitäckligt) sex, gå i trappor, äta kryddad mat, men inget hjälpte.

Är det bara jag som slår i magen i allting? Diskbänken, dörrkarmar, allt möjligt!

Nu vill jag bara hålla och snusa på bebis!

Mår ändå ganska skapligt tycker jag, de här sista veckorna har varit bättre än resten av graviditeten i allafall.

Jag köpte mitt på nätet, ett ekologiskt med 100% Hallonbladste på bodystore.com tror jag det va.

Hallonbladste ska tydligen fungera olika på alla och vissa menar på att det inte alls kan starta en fl medan vissa är övertygade om att det var det som startade deras.

Men jag vet inte :) förstår att du längtar! Snart får du gosa bebis!
  • Mecros
    ohhello skrev 2015-06-24 13:39:09 följande:

Fått Atarax & Adursal (hittar inte svensk motsvarighet till denna? Bor i Finland.) utskrivet av en läkare på gyn, som är mycket väl medveten om att jag är gravid. Läste lite snabbt om dem på internet & detta dyker upp:

Atarax ska inte användas under graviditet.
    Den aktiva substansen i Atarax, hydroxizin, går över till fostret. Risk finns att fostret påverkas.
    Atarax ska inte användas under amning.
    Om behandling med Atarax är nödvändig under amning ska amningen avbrytas.
    Samt:
    Adursal rekommenderas inte under graviditet. Om du är gravid eller ammar, tror att du kan vara gravid eller planerar att skaffa barn, rådfråga läkare eller apotekspersonal innan du använder detta läkemedel.

Blev ju hur orolig som helst nu & alla telefontider är över för att ringa till sjukhuset & rådfråga om det faktiskt stämmer att jag ska äta detta. Får ringa imorgon. Men liksom, om en doktor som vet att man är gravid skriver ut detta ändå... är det bara att äta eller?

Jag skulle inte äta.. Även om läkaren gav ett ok. Vad hjälper de för? Är de leverproblemen?
  • Mecros
    ohhello skrev 2015-06-24 14:08:21 följande:
    Jo, mot klådan & leverproblemen. Känns dock som att jag hellre står ut med klådan än att mitt barn får problem.. nå, ska ringa & höra efter med barnmorskan. Låter väldigt knepigt att de skriver ut det här till en som är höggravid.
    Ja om det går så skulle jag försöka stå ut med klådan.. Känns jätte skumt att dem skriver ut det till en höggravid. Och dem har inte sagt nå? Jätte dåligt i såfall.
  • Mecros
    Jennie1 skrev 2015-06-24 18:27:57 följande:

Hej på er allesammans! Kul att det är lite liv i denna tråden!

Nu är jag i v 37+6. Så imorgon går jag in i vecka "39". Har druckit hallonbladste i drygt en vecka nu, tycker det är rätt gott faktiskt. Har ju haft en del sammandragningar redan sen innan så tror inte jag har fått nå mer från teet. Däremot ska det ju vara bra för rätt mkt vad jag har läst.

Förra veckan var jag hos en ny bm då min ordinarie hade semester. Tror ni inte att SF måttet hade vuxit 3 cm på 2 veckor!! Så det var 35 helt plötsligt, undrar om dom kan ha mätt olika eller om det helt enkelt har vuxit så mkt...?

Sen har jag även fått en jättekonstig smärta i ryggen, känns nästan som kramp. Kommer smygande efter en sammandragning och tillslut så känns det som hela ryggen drar ihop sig. Någon som har varit med om något liknade? Idag fick jag så ont så tårarna sprutade.. Och jag är inte den som är jättekänslig mot smärta, men började seriöst fundera hur förlossningen ska gå.. Ojoj.

Utöver det så går det rätt bra för mig, förutom konstanta kisspauser och en mage som spänner när man ska vända på sig när man sover.

Hade gött alla ni! :)

Ang SF måttet låter det ju som om dem mäter olika. Min bm var på semester vid ett besök och hade då en annan, fick ett mycket större SF mått då, vart rädd och tänkte allt möjligt men när jag sen kom tillbaka till min bm så låg SF måttet där de skulle.

Btw, har vi någon bf lista? Vem är först ut?

Mecros, bf 21 juli, vet ej kön.
  • Mecros

Sovit skit i natt. Ligger kvar i sängen än. Haft förvärkar hela natten, vet ej om det varit regelbundet då jag somnat emellan så, så himla regelbundet kan det inte ha varit. Är en zombie nu. Någon mer med förvärkar titt som tätt?

• Mecros
    Liten till skrev 2015-06-26 11:09:29 följande:

Så fina magbilder alla lägger ut! Jag har fått bristningar från helvete denna gång smile4.gif
    Men det är det väl värt. 38+2 idag smile1.gifphp4Ha72874208.jpg

Vad fina magar ni har :)

Har du? Syns inga bristningar på bilden. Oavsett så är du fin.
  • Mecros
    komisska skrev 2015-06-26 12:16:44 följande:

Jag hade också förvärvar inatt, tror det var det iaf! Är i v 36(35+4). Trott att den lätta mensvärken har vart förvärvar men inatt krampade det som bara den! Mensvärk deluxe! Hyperventilerade o tårarna rann! Kom tre ggr o satt i ca 3 min per gång. Somnade mellan dock!

Okej. Påminn dig att andas och tänk på en person som gör dig lugn. Det gör jag, då gör det inte lika ont. Här om natten tänkte jag att om jag låtsas sover så kanske det slutar, haha man tänker konstigt när man är trött. Men det gjorde mig avslappnad.
  • Mecros

Här är den sista listan jag gjorde, men det är bättre om alla hjälps åt denna gång för jag pallar inte :)

BF-Lista

4 juli
    Stokke

7 juli
    Moritzia, 30 år. Bor i Borås, första barnet.

8 juli
    Liten till, 30 år. Andra barnet.
    Jennie1. Första barnet.

9 juli
    Ellonbellon, 29 år. Pojke. Bor i Oslo, första barnet.

11 juli
    Anehhs. Flicka. Första barnet.

16 juli
    faerie. Pojke.

19 juli
    bullenochgrisen, 25 år. Bor i Stockholm, första barnet (andra för sambon)

20 juli
    isaochbel, 35 år. Pojke. Bor i Madrid, tredje barnet.

21 juli
    Mecros. Första barnet.

22 juli
    Miala90, pojke

28 juli
    ohhello, 26 år. Första barnet.

Svar på tråden Bf juli 2015