Ellonbellon skrev 2015-12-17 09:58:18 följande:
Jag vill inte gå upp eftersom jag inte vill lära honom att man gör det på natten. Men när han är vaken ligger han mest och pratar med sig själv, så även om det stör så gnäller han inte.
Hans uppvak blir bara värre och värre, nu är han vaken cirka tre gånger i timmen hela natten. Mamma och syrran hjälper till så gott de kan, men han är ju bara med mig hela tiden hemma och nu visar det sig att han inte vill vara så länge med någon annan.
Tyvärr hjälper det inte att han sover varken mer eller mindre på dagen, han sover skitdåligt på natten i alla fall. Han sover sämre om han sover allt för mycket på dagen, så det har jag provat.
Skulle tro att mamma kommer hjälpa mig på natten på fredag så att jag kanske kan sova några timmar, men vi har inte pratat om det. Hon jobbar ju så tyvärr är det inte massor av hjälp jag kan få här heller. Men i alla fall mer än hemma.
Jaja, det vänder väl. Är bara så otroligt trött och less.
Vi har gått tillbaka till att bara amma nu eftersom han fick ont i magen av mat. Ska snart börja om med gröt igen, och sedan välling. När vi kommer hem efter jul ska han få flytta in i sitt rum, kanske kan hjälpa men tror inte det eftersom han ju vaknar på kvällarna när han ligger själv i sovrummet.
Skönt att ni andra sover bättre och redan längtar efter en till :). Jag börjar tvivla på om jag pallar en till... Men jag antar att man ändrar sig när man får börja sova lite mer :P
Ellonbellon, du är inte ensam om dålig sömn... Fyy det blir bara värre det här.
Min tjej är 5 månader och 1 vecka idag. I går natt sov hon knappt, en timme hit och en halvtimme dit. Så gårdagen var det en trött och lättretlig tjej. Hon sov 1h på fm och ca 1h på em. Sen somnade hon 17.00, as trött. Vaknar 22.00 och vill äta precis när vi lagt oss, jätte pigg och ligger och pratar med sig själv i 1h. Jag tar över henne till mig vid 23 och då somnar vi ihop. Vaknar 01.30 för mat, somnar om och vaknar sedan 05 för att gå upp. Förstår ju att hon vaknar 05 för att hon gick och la sig 17 för natten men alla rutiner är som bortblåsta. För någon vecka sedan så somnade hon ca 19-19.30 varje natt och gick upp vid 07.30-08.
Vet inte vad jag ska göra, jag håller på och gå ihop. Är så trött så jag gråter. Ska försöka sova nu när hon sover på dagen.