Bf juli 2015
Mår bra i allafall så det är skönt!
Men jag är så vansinnigt sugen på att åka till ullared och shoppa! Jag vill åka nu!!! Skit att det är så långt...
Du har säkert närmare än mig till Ullared! ;) Jag borr högt upp i norr.
Hej hopp! Någon här som har använt babynest till tidigare barn? Jag ska ge mig på att sy ett så fort mitt tyg kommer med posten som ni andra skriver så rasar tiden iväg, v 32 på onsdag för mig.
Har väl samma symptom som de flesta nu, börjar bli ganska trött, och foglossning på det. Har börjat vakna kl 3 varje natt ett par nätter nu, så då kommer väl bebis äta fen tiden sedan. Så var det med sonen, jag vaknade mellan 1-2 varje natt ett par veckor innan förlossningen, och när han väl kom så var det då han villa äta. Konstigt hur kroppen kan förbereda sig så
Jag håller på att sy mitt babynest nu! :) Ganska roligt, får se hur resultatet blir sen. Har hört att den ska vara mkt bra de första månaderna, så förhoppningsvis får man lite användning av den. Vad har du beställt för tyg?
Jag är rädd att mitt är lite för strävt, men det går säkert bra ändå.
BF 8 juli, första barnet. Tjej eller kille får vi se på dagen D. =)
Hej på er allesammans! Kul att det är lite liv i denna tråden!
Nu är jag i v 37+6. Så imorgon går jag in i vecka "39". Har druckit hallonbladste i drygt en vecka nu, tycker det är rätt gott faktiskt. Har ju haft en del sammandragningar redan sen innan så tror inte jag har fått nå mer från teet. Däremot ska det ju vara bra för rätt mkt vad jag har läst.
Förra veckan var jag hos en ny bm då min ordinarie hade semester. Tror ni inte att SF måttet hade vuxit 3 cm på 2 veckor!! Så det var 35 helt plötsligt, undrar om dom kan ha mätt olika eller om det helt enkelt har vuxit så mkt...?
Sen har jag även fått en jättekonstig smärta i ryggen, känns nästan som kramp. Kommer smygande efter en sammandragning och tillslut så känns det som hela ryggen drar ihop sig. Någon som har varit med om något liknade? Idag fick jag så ont så tårarna sprutade.. Och jag är inte den som är jättekänslig mot smärta, men började seriöst fundera hur förlossningen ska gå.. Ojoj.
Utöver det så går det rätt bra för mig, förutom konstanta kisspauser och en mage som spänner när man ska vända på sig när man sover.
Hade gött alla ni! :)
Är det någon som har koll på bf-listan? Har för mig att vi har en nånstans...
V 39, var till min ordinarie bm idag och nu var sf-måttet tillbaka på kurvan igen.. Skönt!
Bebisen ligger väl intill bäckeningången men inte fixerat ännu. Är era fixerade ännu?
Men hon menade på att den inte nödvändigtvis behöver fixeras innan förlossningen utan kan göra det när värkarna kommer igång...?
Annars är allt som vanligt med sammandragningar som ibland kommer ofta men oregelbundet. Men annars inget som tyder på att det är dags..
Brudar, 1 juli idag! Nu är vi inne i den månaden där vi förhoopningsvis ska få möta våra små mirakel! :) Gud vad jag längtar!
Jag önskar att man var lite modigare, men jag vågade inte fråga när jag var till bm i tisdags.. Även om jag tänkte tanken, men man vill väl inte vara till besvär även om det är deras jobb. Blir så less på mig själv ibland. Funderar om man inte hade kunnat försöka känna efter själv, men frågan är ju om man når... Haha