Inlägg från: ohhello |Visa alla inlägg
  • ohhello

Bf juli 2015

Mecros skrev 2015-03-26 08:08:05 följande:

Nu är det 12 veckor kvar tills mammaledigheten är här. Kommer att vara i v.36-37 när jag går hem. Hur länge har ni kvar och hur länge tänkte ni gå? :)

Oj, räknade just & det är bara 11 veckor + 3 dagar kvar tills jag tänkte gå på mammaledigt! Då kommer jag vara i v.35. :)
  • ohhello

Alltså, nu har det där köpbegäret verkligen kickat igång. Köpt skötbord, babygym & lite kläder begagnat från en lokal köp-grupp på facebook. Så himla nöjd med mina klipp!

Är så himla tråkigt väder med spöregn & dimma här idag så jag skyller mitt internetsurfande på det. :)

• ohhello

Mecros:

För mig är det tvärtom, att jag är för smal, var är magen? Ska du verkligen ha barn i juli?

Fattar inte varför folk ska kommentera sånt där, vi är ju alla olika utformade.

• ohhello

Oj herregud, ser ju enorm ut? Måste vara kameran/spegeln. Ser definitivt inte min mage som sådär stor. :)

• ohhello

Ska på 25v-kontroll nästa vecka. Ska förhoppningsvis få träffa "min" barnmorska den här gången - hon har varit sjuk alla de andra gångerna förutom den första.

Samma tur har jag haft med tandläkaren, blivit ombokad 4 gånger nu pga hon varit hemma med sjukt barn eller varit sjuk själv. :(

Mår iallafall bra, är tillbaka på jobb nu (50%) & det är så härligt att se andra människor än familjen! Hade dock världens träningsvärk efter gårdagen & sov värdelöst inatt.. & tror jag dragit på mig en förkylning, är dock ledig över påsken så ska vila & kurera mig! :)

• ohhello

Mitt hår bara trasslar ihop sig, det kliar som faen under mina fötter & i armhålor & jag har världens träningsvärk när jag kommer från jobbet.

Bebis boxas som en liten vilding där inne, mest runt 23-02tiden på natten, ibland en stund på eftermiddagen. Älskar det! (förutom när de kommer rätt på urinblåsan!)

Har iallafall fått i ordning ett skötbord, köpt en hel del tygblöjor & babykläder (begagnat!) för säkert de två-tre första månaderna. Min pojkvän tycker jag är tokig, meeeen... vad ska jag annars göra med all min lediga tid?

Ska till Ikea nästa vecka & köpa nya möbler så min pojkvän kan flytta in på riktigt, just nu sover han bara här typ 3-4 nätter i veckan pga noll förvaring för hans saker (flyttade nyss till större lägenhet = inte så mycket möbler). DET ser jag mest framemot just nu!

• ohhello

Var till min barnmorska idag, mätte och lyssnade och pratade. Allt såg väldigt fint och bra ut, så himla skönt att höra. Bebisens hjärtljud ligger på sina 156-158 som vanligt.

Är iallafall glad över att jag inte gått upp så mycket (bara 6kg!) eftersom jag hade högt BMI i början av graviditeten, fast jag är ju bara i v.24+2 än så länge så hinner väl lägga på mig några kilo till. :) Är dock tvungen att göra en sockerbelastning på måndag.

• ohhello

V.26 idag, 105 dagar kvar.

Igår var jag på sockerbelastning för att testa om jag har graviditetsdiabetes. Om barnmorskan inte ringer idag så är mina värden bra, så jag hoppas på att hon inte hör av sig. Några timmar kvar tills de stänger! :)

Annars har jag börjat få enorma besvär med att sova, precis alla positioner är obekväma. Ligger jag på sida så tycker bebisen att det blir trångt och intryckt och börjar protestera, samt att jag får ont i axeln/höften, rygg ska man ju helst inte ligga på och mage är ju rätt uteslutet.. Har både kuddar och täcke runt omkring men ändå, sjukt obekvämt!

• ohhello

Oj, jag vet inte egentligen varför man inte ska ligga på rygg? Har bara hört det från flera?

Att pulsådern får för högt tryck på sig så man kan dö? Alltså, snälla om någon vet vad som är sant - berätta! Blir ju rädd varje gång jag hamnar för länge på rygg.

Svar på tråden Bf juli 2015