• ememi

Bf juli 2015

Ska köpa bröstpump och en liten bad handduk till lillen. Sen är vi så gott som klara med allt.

så skönt!

• ememi

Har fått sådan foglossning så jag knappt kan gå:( hoppas jag slipper gå över tiden iallafall :/

• ememi

Är i vecka 34 på måndag. Och så här ser fötterna ut haha längtar så tills han kommer :)
  • ememi
    Liten till skrev 2015-06-07 09:06:50 följande:

Åh der såg inte så skönt ut! Hoppas det inte gör ont i allafall?

Nä det kliar efter ett tag. Men på kvällen har jag ont i både fötter och ben om jag gått väldigt mycket under dagen :)
  • ememi
    Ellonbellon skrev 2015-06-08 16:39:47 följande:

Sätt med fötter, och eventuellt händer, i ett kallt bad! Inte iskallt men kallare än kroppstemperatur. Det hjälper! Och så stödstrumpor

Ja stödstrumpor är ett måste nu:) ska verkligen testa att bada lite kallare:) fick tips att dricka mer vatten också och det har funkat :) så nu börjar man äntligen känna sig lite mer normal hehe drömde inatt att vi fick en pojke som vägde 8.4 kg haha dessa drömmar^^
  • ememi

Jag är i vecka 34 men har börjat få så jäkla ont där ändtarmen sitter och lite i underlivet. Är det något att oroa sig för tro?

• ememi

Har haft halsbrännan ett tag nu. Men nu börjar jag få ett jobbigt illamående och sura uppstötningar hela tiden. Får äta mindre och ofta. Det börjar bli komplicerat med allting nu på slutet:/ men försöker tänka att det är så värt det:) jag ska ju ha i slutet av juli men vad spännande för er som ska ha i början av månaden. Det är ju snart!

• ememi
    Faer skrev 2015-06-11 14:14:08 följande:

vad har ni alla köpt för babyskydd? Vi skulle få ett av våra närmsta kompisar men tydligen blev det inte så längre så nu måste vi panik beställa ett och är ju en djungel...

Vi kollade vilka som var bäst i test och prisvänligt:) det fick bli en axkid:)
  • ememi

Haft en mardrömsnatt med jobbig foglossning. Allting känns jobbigt och obekvämt just nu :/ går in i vecka 35 imorgon. Har tvättat kläderna som ska med till bb nu. Åker iväg till rosslagen över midsommar. Hoppas han håller sig därinne tills vi kommer hem iaf. Det är ju tre timmar hemifrån :) börjar känna av nerverna och han skulle kunna komma ut när som helst. Läskigt:)

• ememi

Igår hände det. Första förvärkarna. Tror jag iaf:/ dom var inte regelbudna men ont gjorde det. Ringde inte till barnmorskan för vi har en planerad tid idag. Så hon får kolla så att allt är som det ska idag. Det är ju fem veckor kvar så han får gärna hålla sig kvar en stund till. Vi ska till landet över midsommar och det är en timme från närmsta sjukhus. Är jag dum som chansar och åker? Skulle vara skönt att komma iväg lite dock:/

Svar på tråden Bf juli 2015