Bf juli 2015
Idag 12.04 kom våran tös. Bf-11. Kom in på fl och va öppen 10 cm. Så fort gick det. Två dagar med förvärkar gav resultat. 3800g och 53cm lång så färdigbakad var hon :)
Idag 12.04 kom våran tös. Bf-11. Kom in på fl och va öppen 10 cm. Så fort gick det. Två dagar med förvärkar gav resultat. 3800g och 53cm lång så färdigbakad var hon :)
Nu ger vi upp för idag. Sovdos intagen. Nya tag i morgon. Då ska dosen dubblas.
Godnatt världen.
40+2 BF 8juli,,, lagom rastlös nu :(
Svårt att ta dagen som den kommer:) trycker som satan där nere så hoppas den gliiider ut snart:)
Förlossningen gick snabbt! Hade tänkt från början att klara mig utan epidraul men på väg in sa jag till sambon att går det så tar jag det. Men i och med att jag var helt öppen så hanns det inte med, så det var jag glad för.
Hade förvärkar var 7de minut från ca 22 till kl 08.30. Kunde inte sova eller någonting. Ringde fl kl 08.30 och dem sa att jag fick komma in om jag ville ha en sovdos. Men jag sa att vi avvaktar en stund ifall de blev tätare.
Somnade tillslut i soffan och sov 1h. Vaknade upp strax innan kl 10 och trodde att jag läkte kiss, jag tänkte att knipet var säkert inte i det bästa lagret just nu. Gick för att kissa och jag kunde inte! Fick typ luta mig höger och vänster så kom det lite skvättar kiss. Sen helt plötsligt så ba :SPLASH!!!!
Hela toaletten är fylld med blod! Jag fick panik, tänkte att nu är bebisen död. Ropade till sambon att nu ringer han förlossningen sen åker vi in!
Väl i bilen så börjar värkarna komma med 1,5-3 minuters mellanrum. Och när vi sen kommer in 10.30 är jag helt öppen. Bm som tog emot sa det första hon sa: men för förstföderskor ploppar barnet inte ut!
Kan säga att det fick hon äta upp, och hon sa senare efteråt att tydligen så gör vissa barn det ändå! Hehe
Jag började med 20% lustgas sedan 30% och tillslut 50%. Den hjälpte verkligen! Det ondaste jag tyckte var krystvärkarna. Jag lät nog som en kossa över hela förlossningen. Jag blev den här urkvinnan alla pratar om.
Nu är jag på väg till förlossningen. Mitt vatten har gått, och en sur barnmorska ville inte att jag skulle komma förrän värkarna startat, för du kommer ändå bara gå åka hem! Ja fast jag vill komma in ändå, sa kag och stod på mig, så nu är vi på väg i allafall. Fast kag har ändrat mig och vill absolut inte föda barn!! Livrädd och mår piss. Fast man längtat så länge.
Japp då ligger man här inne då
Nu känns det något bättre, fast lillan har bajsat i vattnet, men de försäkrar att det inte är någon fara, men vi får inte åka hem eftersom bebis kan bli stressad (är inte det nu dock, allt är bra!)
Så snart ska doktorn komma så jag får veta vad som händer nu, om de tänker sätta igång mig nu eller avvakta till i morgon eller hur de gör. Ganska långtråkigt, tur att de har bra wifi
Ligger i en förlossningsdag och bara väntar. Har ju inga värkar heller så det händer liksom ingenting.
Aaaaaaaaaaaa galen!!!! Graviditeten från helvetet och nu tydligen detsamma med förlossning.
33 timmar in i igångsättning. Vad har jag för det. Mensvärk och öppen 1cm. Ingenting händer. Kan inte göra någe mer heller innan jag öppnar mig.
7 doser igår
6 dubbel doser än så länge idag.
Jag vill bara ha ut ungen!!!!!!
Uppdate. Fick sömntablett på bb vid 00.30. Vaknade men sån jävla smärta i ena sidan vid 3. Men nu har jag fått nytt rum på förlossningen och Eda samt lustgas, så nu känner jag mig ok igen. Men bara öppen 3 cm. Men det verkar bli en bebis idag i allafall
Den 10/7-15 kom vår lilla prinsessa ut en vecka för tidigt! 50 cm lång och vägde 3500g :)
Den 10/7 kl 05:13 gick vattnet, ringde in förlossningen som ville att jag skulle komma in under fm. Kl 05:35 fick jag min första värk. Kom in på förlossningen kl 08:00 då vattnet va missfärgat och hon hade bajsat. Hjärtljuden var bra så avvaktade. Kl 10:00 var jag 2 cm och trodde värkarna skulle ta dö på mig redan då.. Kl 12:00 skulle dom sätta en elektrod på bebis för att hålla bättre koll. Då var jag öppen 5 cm men dom märkte då att bebisen vänt sig och låg i säte!!! Dom tryckte i mig en spruta som gjorde att värkarna slutade. Blev kaotiskt ett tag och slutade med ett akut kejsarsnitt istället så kl 14:43 tittade hon ut :) vi alla mår bra och idag ska vi få åka hem! :)