Inlägg från: Liten till |Visa alla inlägg
  • Liten till

Bf juli 2015

KramKolan skrev 2015-07-28 11:22:53 följande:

Klockar värkar. 4-3 min mellan sen kl.8 imorse. De börjar ta i riktigt mycket nu. Tänk om jag ska få mitt tredje barn tidigare är v.42, I'm sooo Happy! Men lite rädd. Alltid läskigt när det drar igång...

Men jag är ganska så säker på att det är på riktigt nu. Har ringt och bett mina föräldrar komma. Tänker att vi ska åka in när de blir lite tätare mellan värkarna. Spännande som bara den.

Oj oj! Shit så spännande! Men 3-4 min emellan?! Och du är hemma fortfarande? Modigt! Uppdatera gärna när du har möjlighet, kommer kolla hela tiden här nu ju
  • Liten till
    KramKolan skrev 2015-07-29 02:08:07 följande:

Igår kväll (tisdag 28 juli) kl.18.55 kom vår lilla godbit till världen! 3856g och 51 cm lång! Vi fick en pojke! Precis som jag anade. <3

Känner mig alldeles chockad att han kom på bf+1. Var liksom inte beredd att han redan skulle komma. Men det känns ändå väldigt skönt!

I måndags hade jag förvärkar hela dagen med 5-10 min mellanrum. Till min besvikelse så sov jag gott med nån aning till känning under natten. Men när jag klev upp kl.8 så drog det på igen. 3-4 min mellan och kraftigare värkar. Lite små blodklumpar i toan två ggr, men inget på pappret. Kl.9 ringde jag fl första gången. Avvakta sa hon.

Jag kämpade på och kl.11-11.30 så dalade värkarna till var 7-9,5 min. Segt!!! Kände mig besviken men de tog i så jag ringde mamma och pappa för att komma och ta barnen. De skulle komma först 14.30 då de var iväg med husbilen.

Jag var trött och säkert hungrig. Tog två stora glas med yoghurt och genast drog värkarna igång igen! 2.51, 2.30 och 2.13... De var intensiva och vi har 5 mil till fl så jag ringde kl.13. När jag fick en värk i telefonen så sa hon genast att jag var välkommen in.

Vi fick ringa en annan barnvakt innan mina föräldrar kom för vi behövde åka.

Vi kom hit, ctg och undersökning. Tryck i värkarna och öppen 4-5 cm så jag blev inskriven kl.14.40.

Fick lustgas nästan direkt! Jag bad om ett gåbord. Sen hängde jag vid gåbordet och släppte inte lustgasen. Blev undersökt igen typ vid 17 och var då öppen 8-9 cm och fortfarande har inte vattnet gått.

Kämpar på ett tag till sen tar de hinnorna och sen går det fort. Han kom ner i en krystvärk och sen ut på 2-3 till. Krystade typ 5 min och det gick lite för fort mendet gjorde så jäkla ont och det var helt svart för ögonen på mig.

18.55 var han iaf ute. Vår fina pojke!! <3

Å ingen sugklocka behövdes denna gång. Navelsträngen fick pulsera klart. Tog ganska lång tid innan moderkakan kom ut. Men detgick bra det också. Gick sönder lite tyvärr, jag tryckte för fort och hon kunde inte hålla i mot mig. Men, men. Fick sy lite och det är inte skönt. Men nu är det över!

Han sover så fint sen två timmar tillbaka. Jag har sovit en timme. Kan bara ligga på rygg och tror att jag ska smyga upp och kissa nu.

Hoppas ni Som inte fått bebis kommer igång snart!! Kram på er

Grattis grattis till bebisen!

Inte roligt alls att spricka, Det har varit min största oro båda gångerna nu. Ta så mycket smärtstillande du behöver, man ska inte ha ont i onödan! Och ett tips är att köpa laxoberal droppar. Då blir man lite lösare i magen så slipper man ta i vid nr 2, och det kan ju vara bra om man har ont. Man får ta det även om man ammar.

Hoppas du får en riktigt snäll son nu så du får återhämta dig.

Kram!
  • Liten till
    ohhello skrev 2015-07-30 08:09:14 följande:

Nu ligger jag i mitt egna rum på BB, har just fått en tablett för igångsättning, tagit blodprover, ctg och fått en kopp kaffe. Har haft någon sammandragning till&från och hoppas att det ska hända något så småningom. Är lite nervös, men samtidigt förväntansfull! :)

Snart kanske vi får träffa vår lilla!

Hoppas ni andra har en bra dag!

Åh vad spännande! Hoppas det hänt saker för dig nu!
  • Liten till
    faerie skrev 2015-07-31 18:50:32 följande:

Grattis till bebisarna! Själv hade jag rätt angående sammandragningarna! De hade avtagit på måndag kväll men på natten mot tisdag vaknade jag av en kraftig värk. Fick en till kort därefter. Klockade och hade värkar med 4 min intervaller. Åkte till förlossningen 4.35 på morgonen mot tisdag och kl 12.01 föddes vår lilla pojk på 3655 gram och 51 cm. Jag hade redan öppnat mig 5 cm vid 6 på morgon och krystvärkarna kom igång kl 10 så hade en väldigt lång krystfas. Vid 11.45 kom läkaren för att lägga sugklocka men precis då lyckades jag börja föda fram honom så jag klarade mig helt på egen hand trots närmare 2 timmars krystande.

Allt gick bra och vi är nu hemma och han sover och äter mest. Så snäll och go och väldigt lugn liten kille

Stort grattis till lillkillen!!
    ohhello skrev 2015-07-31 19:08:05 följande:

Kll.16:56 idag på julis sista dag föddes vår lilla flicka, 50,5cm & 3845g. <3 Nu ligger vi utmattade i sängen. Ca 7tim tog det efter att de spräckte hinnorna. Skriver mer senare, är helt slut!

Grattis grattis!!
  • Liten till
    Jennie1 skrev 2015-08-01 19:11:45 följande:

Grattis till alla er som fått! :)

Herregud vilken omställning detta är. Vi har fått en jättesnäll tjej som dundrar på en 5 timarns sömn på natten och sen somnar om och sover 2-3 timmar till. Men jag som aldrig har reagerat på hormoner har åkt på en dundrans babyblues som kommer lagom till när vi ska sova. Då får jag ångest och oro att jag inte kommer hinna sova nånting och det gör att tar sviiinlänge innan jag kan somna. När jag väl sover så svettas jag kopiösa mängder och är allmänt nojlig. Känns trirst när man har fått en än så länge snäll tjej och det borde kännas bättre om jag bara kunde somna när hon sover...

Hur mycket får ni sova? Sover ni nånting på dagarna? Har ni klarat er från hormonerna? Om inte, hur länge höll det i sig?

Nåväl, jag hoppas det rätar till sig. Är bara mina egna hjärnspöken som jag måste få bukt på...!

Hej. Jag känner så väl igen mig i att bli deppig och få hjärnspöken på kvällen/natten. Hade så nu och lika med sonen. Men jag lovar, det går över. Försök hitta någon du kan prata med. Jag hade min mamma sist, men nu fick jag ringa mina underbara mostrar istället på kvällen. För mig var det värst runt 22-23, men det hjälpte att prata av sig. Jag var ledsen och trött och kunde inte riktigt säga VAD jag var ledsen för. Det höll i sig tills Maja var ca 6-7dagar. Efter Wilmer tror jag det var några dagar till, kanske 7-9.

Svettas gjorde jag med, det blir också bättre. Jag har alltid haft svårt att sova på dagarna, men om du kan så försök i allafall vila och ta det lugnt. Det klarar man sig ganska långt på. Hoppas du känner dig bättre snart. Annars kan du alltid skriva av dig här eller skicka till min inbox, jag vet hur jobbigt det kan vara. Kram!!
  • Liten till
    ohhello skrev 2015-08-01 20:44:17 följande:

Ligger på BB fram till måndag, är helt slut och min puls är så hög att de vill köra EKG på mig imorgon. Har dessutom för höga infektionsvärden så får antibiotika. Annars mår jag rätt bra, har lite svårt att sova när Lillan sover dock (hon är väldigt snäll), men har lämnat över henne till min sambo och tagit långa duschar och lite egna promenader i korridoren här för att inte bli helt stel. Har väldigt ont i ryggen pga sängliggande!

Här är en liten bild på henne i pappas famn;

Hoppas EKG är ok i morgon och att du blir bättre snart. Ville. Sötnos! Och mycket hår!
  • Liten till
    Jennie1 skrev 2015-08-03 17:38:42 följande:

Hej alla.

Tack för stöd och uppmuntran!

Nu börjar mitt hormonsvall gå över så smått... Sköönt, även om sömnen inte är på topp så kommer inte ångesten som ett brev på posten nå mer..

Hur länge väntar ni med att börja röra er i "offentliga" kretsar med era små söta? Handla, gå på stan osv?

Vi har tagit några småturer med barnvagnen, men än så länge bara i utomhusmiljö. Tänkte på infektionsrisker osv..

Är ni med era små hela dagarna eller brukar pappan ta en timme nångång så ni kommer iväg en sväng??

Hade fint! :)

Vad skönt att du mår bättre!

Vi var och handlade och gick i ett köpcentrum när Maja var 5dagar. Vi var ändå i stan när vi gjorde hörselkontrollen så då passade vi på att handla lite som vi var tvungna att ha. Men Maja låg ju nere i barnvagnen hela tiden, där blir de ju inte lika exponerade. Har ju en 6åring hemma med, så om någon drar med sig smittor så lär det ju vara han

Här tar pappan lika mycket som mig när han är hemma, men jag vill inte lämna henne eftersom hon ammar. Men skulle jag vilja så skulle det inte vara ett problem. Jag har inte något behov av att komma iväg själv just nu heller, Maja sover oftast ett långt pass på dagen (3-4timmar) och idag har jag passat på att ligga på altan och sola så skönt!!

Hoppas ni andra har det lika bra, för jag känner mig otroligt bortskämd med denna snälla tjej!

Ja, förutom igår morse då hon kräktes i mitt hår och över min kudde och i vår säng. Men hon missade mitt ansikte med typ 2cm så jag får väl vara glad åt det i allafall vår lilla kräkmaja <3
  • Liten till
    Mecros skrev 2015-08-04 07:23:17 följande:

Skönt att ångesten har släppt för dig!

Har inte varit inne och skrivit på länge, mest läst era inlägg.

Här hade jag också baby blues med ångest. Och jag tyckte amningen var otroligt jobbig. Ville mest sluta amma.. Kände mig verkligen inte bekväm och mest som en mjölkkossa. Men det har gått över. Nu går det bra även psykiskt.

Hon är världens snällaste och bara äter, sover eller är allmänt nöjd i våra famnar, bärselen eller babysittern. Sover på nätterna och vaknar för mat 2ggr.

Hon blir 1 månad på fredag!! Vad hände med tiden?!

Hennes pappa brukar få ta henne ibland så att jag kan göra något, det kan va att duscha, gå ut och gå, handla, sova, lite allt möjligt. Oftast passar vi på när hon ammat och somnat. Då sover hon i ca 2h. Igår vart det hela 5h! Men vaknar hon och jag inte är tillgänglig så får hon ersättning! Funkar super!

Åh vad skönt att kunna ge ersättning då och då. Jag är så rädd för att prova, för jag tror mjölken ska sina då. Men det kanske den inte gör? Hon får inte ont i magen eller så när hon ibland får ersättning? Jag vill mest prova bara så jag vet att det funkar, om det skulle behövas någon gång.
  • Liten till
    ememi skrev 2015-08-05 05:20:15 följande:

Bf+10 idag och jag säger som er känns som allt börjar på kvällen. Mensvärken avtog och nu mår jag bara hemskt illa. Sambon fick reda på att han ska få en anställning igår. Så det lätta upp stämningen ändå

Förstår att det är drygt att vänta, vet precis hur jävligt det är.

Men grattis till din sambos anställning, det måste kännas jättebra att han får det nu!
  • Liten till
    ohhello skrev 2015-08-04 15:05:44 följande:

Aaaaah! Ligger fortfarande på BB och får inte gå hem. Läkarna anser att jag är sjuk och måste ligga under uppsikt. EKG:et såg bra ut men jag har lite väl hög puls, blodvärdet är dåligt och mina infektionsvärden går inte ner.

Annars är allt bra med lillfröken iallafall, de har kollat hennes tarmar nu och allt såg bra ut. Inatt har hon ammat var 2-3 timme och jag har sovit totalt runt 9tim - har inte sovit så mycket sen jag blev igångsatt i torsdags! Första natten utan skrik också, antar att hon kände på sig att mamma behövde sova lite. <3

Men fy vad drygt att inge få åka hem. Hoppas verkligen att de hittar orsaken till dina värden så du kan få rätt hjälp så ni får åka hem och lands i det nya med bebis.
Svar på tråden Bf juli 2015