ohhello skrev 2015-08-11 03:25:07 följande:
Hur har ni det förresten med läckage på natten? Min flicka är helt genomblöt av kiss varje natt. Igårkväll kissade hon ner hela sig medan vi låg och ammade - bytte blöja och pyjamas, & nu när jag vaknade igen för att amma henne - helt nerkissad igen!!! BLIR TOKIG?!
Samsover just nu så får ju tvätta alla sängkläder typ dagligen, samt ska hyra en textiltvättmaskin från ett städföretag och tvätta madrassen idag. Har henne sovandes på en dubbelvikt handduk, men hon har rullat ifrån den under natten.
Är nervös att sätta ner henne i spjälsängen här bredvid sängkanten för hon VÄGRAR att sova på rygg, bara vänder sig på sida, och barnmorskorna var MYCKET bestämda med att hon ska sova på rygg om hon är ensam. Men det går inte? Har lämnat henne sovandes på rygg flera gånger men hon har alltid vänt sig på sidan.
Hade ju helst av allt sluppit samsovning just pga läckaget. Orkar inte tvätta säng och sängkläder VARJE DAG. Vet ju dock att barnet helst sover nära och att det är bra för anknytningen, sover inte precis sämre heller - men nerkissandet! :(
Använder Natys ekologiska blöjor just nu, men använde Pampers på sjukhuset och det var precis samma sak med läckage då. Ska gå över till tygblöjor.
Jag har Maja sovandes mestadels på sidan. Samma när sonen var liten. Han skulle bara sova på mage från ca 4veckors ålder. Det var sambon som sa att han sov bättre så, och det gjorde han! Skit läskigt i början tyckte jag, och pratade med min BVC tant om det, och hon sa att barn är olika! För de flesta är ryggläge bäst, men alla kan inte sova så.
Men annars så tänker jag plastad frotté under en handduk eller ert lakan. Samt ta ett badlakan, och rulla det från långsidan så du får en riktigt lång korv. Så kan du lägga den lite runt bebis, så hon inte kan rulla. Det fick vi redan på bb, blir ju lite som ett babynest.