• ememi

Bf juli 2015

Jo var hos barnmorskan igår och hon tyckte inte att jag skulle vara orolig. Det är ju hela fem veckor kvar hehe så idag blir det att åka iväg till roslagen. Tre timmars bilfärd att se fram emot. Hoppas foglossningen är snäll. Har börjat få gradivitets illamående igen. Mest på morgonen eller när jag ätit. Ingen som sa att vara gravid är lätt som en plätt. Ja just de hallonbladste. Vad är det?

• ememi

Nu börjar längtan bli jobbig. Är i vecka 36 nu så jag får säkert vänta ett bra tag till. Men gud vad skönt det ska bli att slippa känna sig tung och obekväm hela tiden. Kan inte äta sittandes ordentligt för då börjar lillen bråka med magsäck och revben. Ja han är så efterlängtad:)

• ememi

Såg att vissa av er fått anorlunda mått på tillväxten. Och att ni hade vikarier. Innan min bm gick på semester så sa hon att måtten kan bli lite olika för att det kan mätas anorlunda tydligen av olika barnmorsker. Jag har börjat bli så dan i magen på sista tiden. Idag har inte lillen varit lika rörlig som han brukar. Men jag oroar mig inte för mycket alls nuförtiden. Han visar att han lever och jag nöjer mig med det:) det är nog trångt för honom nu.

igår satte vi in isofix och bilbarnstol i bilen. Känner mig nästan lite euforisk hihi längtar vääldigt mycket nu. Men är ju ändå 3 1/2 vecka kvar till bf????

• ememi

Idag var det min tur att åka in och kolla läget. Han hade inte rört sig på samma sätt och inte lika ofta sen igår. Så sambon blir supernervös och ringer upp till förlossningen. Dom tyckte jag skulle komma upp och kolla bara för att vara säker. Min sambo som har epelepsi blir så nervös att han får känningar och nästan krampanfall. Hehe fick ta med mig lillebror istället. Allt såg så fint ut och självklart börjar han bli mer aktiv på vägen hem. Får se till att vi har lugnande till sambon tills det blir på riktigt hehe hur är det med era män? Alla lika nervösa????

• ememi

Är i vecka 37:) svullen överallt. Magen har börjat sjunka massor:)
  • ememi

Jo svullnaden e bra obehaglig. Stramar och känns svullet. Magen har sjunkit massor och han är fixerad men ska inte ha förrän 26 och känns mer som han kommer när han ska helt enkelt:)

• ememi

Har 13 dagar kvar till bf...känns helt plötsligt som en evighet. Kan inte sova skönt överhuvudtaget kan inte ligga på rygg lr mage längre. Får så ont i ryggen svullna fötter och aa ni vet. Längtar tills jag kan böja mig ner utan ansträngning. Slippa foglossning så fort man går en bit. Plus att sambon har fått ryggskott. Ser ut om någon har gjort inbrott i hemmet. Han gnäller om att han har ont (vilket han verkligen har oxå) men har så svårt att vara sympatisk för jag kämpar så dant med mina egna. Kunde varit bättre just nu. Ja just det sa jag att jag är genom förkyld och har slemhosta oxå? Haha måste få gnälla av mig lite <3

• ememi

Grattis ni som har fått allt överstökat haha börjar bli riktigt nervös nu. Men ändå så längtar jag massor ska böi skönt att inte känna sig så stor och klumpig också :)

• ememi

Fått tömma tarmar i nästan en hel vecka nu. Men inget tecken på någon slempropp lr för värkar på många veckor. Så verkar bli en lång väntan ändå. Är ju i vecka 28 så kanske inte ska ha så höga förväntningar på att det ska hända något ännu. Men snacka om att jag är så klar med att vara gravid. Går och tar i min lillas kläder och tittar på dom små yttepytte blöjorna. Sambon pratar med magen varje natt och är så förväntansfull. Längtar:)

Svar på tråden Bf juli 2015