Bf juli 2015
Jag förstår verkligen din längtan. Och frustrationen över den väntan. Vi var femton dagar över när han kom. På måndagsnatten så vaknade jag vi ett av en sån obeskrivlig smärta. Det tog ungefär 40 minuter då värkarna kom först med 10 minuters mellanrum tills det bara var två minuter. Min mamma som körde oss körde 140 på motorvägen. När vi kom fram så visade det sig att jag bara var öppen 4cm som jag hade varit i lite mer än en vecka. Men sen gick det fort. När jag fick lustgasen blev det en lättnad. Den hjälpte mycket. Men när den inte räckte till så bad jag om epidural. Den kände jag inte av alls. När krystvärkarna kom så fick jag lite panik av smärtan. Så jag knep istället för att krysta. Stackars sambon har rivmärken i nacken från mina naglar. Men dom sista tio minuterna tog jag mig själv i kragen när min sambo säger att han ser hår. Då kom det till mig att smärtan faktiskt har ett syfte. Det var bara att köra. Plopp så var han ute. Super fin och grät direkt när han kom. Däremot fick jag åka in och operera två bristningar. En i ringmuskeln och en i bäckenbotten. Jag hade lite skuldkänslor direkt efter att jag inte kunde behärska mig och hantera smärtan så bra. Men nu är jag ganska stolt att jag klarade det. Att föda är något som e grymt häftigt ändå;) lillgubben vägde 4335g och är 53cm så han var inte så liten. Och lyckan är oslagbar <3