Inlägg från: Liten till |Visa alla inlägg
  • Liten till

Bf juli 2015

Mecros skrev 2015-09-17 09:49:32 följande:

Ja :) hon vägde 3785g o va 53cm lång. Din tjej då?

Hon är ganska stabil när man håller henne o när hon ligger på bröstet. När hon ligger på mage i babygymmet så har hon fått upp huvudet så högt så hon tippar över och vänder till rygg två gånger annars så orkar hon lyfta upp huvudet några få gånger, hon blir snabbt trött.

Ja vissa dagar får jag inte ens lägga ner henne så då blir de ingen träning förutom de hon får när hon ligger på mitt bröst.

D dropparna har vi faktiskt varit duktiga med. Tror vi har missat 3 gånger sedan hon började med dem men vi ger

Magdroppar samtidigt så det är lättare att komma ihåg :)

Maja var 50cm och 4110g. Fast jag tror de mätte fel på bb, jag tror hon var runt 52 redan då. Känns som att det var lite mycket att växa 6cm på knappt 2 veckor. Men men.

Ja jag pratade med min sambo igår att vi måste få en bra rutin med D-dropparna. Jag tänkte att han kanske alltid kan ge dem när han kommer hem eller nåt, för jag har tusen andra saker varje morgon känns det som, och under dagen gör vi så olika saker så då får man ändå inte in någon rutin.
  • Liten till
    Ellonbellon skrev 2015-09-17 19:26:30 följande:

Haha, han ligger på skötbordet :) Det gäller att vända flaskan först, sen vrida den till hälften, och så kommer dom ofta med en ganska jämn ström när man vänder flaskan helt. Han gillar inte sked, eller gjorde inte, var så länge sen jag testade.

Men, han älskar att ligga på skötbordet och gapar bra om man håller ned hakan lite, framför allt om han är lite hungrig. :) Så det går bra tycker jag.

Jag ville egentligen bara få fram att det är bra att göra det vid ett och samma tillfälle varje dag, då är det mindre risk att man glömmer, och mindre risk att man börjar fundera på om man gett idag, eller om det kanske var igår man gav, haha

Jaha, du gav direkt ur flaskan ja men funkar det så är det ju kanon. Jo jag försökte i samband med att vi tar på pyjamas, men det funkade inte heller när det är jag ibland och sambon ibland. Men nåt ska vi väl hitta på som funkar

Nattmål, vad är det? Hahaha skojja bara. Men vi har värsta lyxbebisen, hon äter mellan 20-21 någongång sedan somnar hon mellan 20.30-22. Och sover sedan i ett svep till mellan 6.30-7.30 ungefär. riktigt skönt!!
  • Liten till
    Ellonbellon skrev 2015-09-17 19:48:48 följande:

Hehe, okej, ja vår äter ju minst 3 gånger per natt. Ska vi byta? Jag skulle ge vad som helst för 4 timmars sömn i ett svep

Nix, jag hade mitt med första barnet. I och för sig så sov han skapligt, åt väl 2-3 ggr per natt, men skrek hela kvällar i tre månader. HELA kvällar, typ 18-01, Varje kväll. Så nu har vi världens snällaste lillfia, tror vi fått henne som kompensation

Och jag lovar, hur hemskt det än är att vara så trött så kommer det gå över. Snart sover din också hela nätter och vips har du glömt hur det här var
  • Liten till

Usch vad många som är förkylda här! Vi har än så länge klarat oss bra, *peppar peppar*

äldsta har haft ett lite krupp en natt, med feber dagen efter, och lillan var lite snorig en dag ungefär.

Igår var hon på väg att vända sig från rygg till mage. Hon snurrade till sida, så hade hon bara lyckats räta ut ena benet hade hon tippat runt. Hon låg ganska länge och jag väntade och väntade men nej, tillslut tippade hon tillbaka på rygg. Det är så häftigt nu när det börjat hända saker! Hon höll även upp huvudet mycket mer och stadigare igår, helt plötsligt från en dag till en annan bara

Däremot är detta värdelöst, hela familjen sover sött och jag är klarvaken utan anledning. Suck. Tur att fl finns

Hoppas ni andra får sova så mycket som möjligt.

• Liten till
    Anehhs skrev 2015-09-22 10:25:01 följande:

Idag är det bättre med henne, värre med en annan istället;) det går åt rätt håll iaf!

Skönt att hon är bättre! Inte roligt när så små är dåliga.

Nu har jag fixat lite till inför dopet. Tårtorna är beställda, men tyvärr så var den ljusrosa marsipanen slut, den hade varit restad i flera veckor. Men de hoppades på att få hem i morgon, annars blir det vita tårtor med rosa text. Blir väl ok det med.

Usch börjar kännas lite nervöst faktiskt, känns som att jag glömt nåt, men jag vet inte vad det skulle vara.
  • Liten till

Hej! Tycker också det är alldeles för tyst här

Vi har tre månaders sprutan inbokad den 14 oktober. Usch det är inte kul när de sticker de små :(

Nu är iallafall dopet över, ganska skönt faktiskt! Allt gick bra och lilla skruttan var supersnäll hela tiden!

Fick väldigt fina saker, bland annat en liten vit stol där en nalle var målad på sitsen och så stod Majas namn och födelsedetaljer och en vers. Det roliga var att just den versen är från psalmen "du vet väl om att du är värdefull" och den hade vi ju på dopet

• Liten till

Jag gick upp ca 12-14 kg, och hade faktisk tappat allt redan 15dagar efter förlossningen. Men jag gick upp några kilo innan jag blev gravid, som jag gärna skulle tappa lite av nu. Men men, jag kan ha alla mina kläder utom ett par jeans, så motivationen är inte på topp. Kanske tar tag i det en annan gång

• Liten till
    Mecros skrev 2015-10-01 15:39:35 följande:

Märker ni någon skillnad hos era kompisar?

Min närmsta vän, som för övrigt är den som också har barn är den som jag ser mest skillnad hos efter att min lilla tjej kom.. Hör aldrig av sig, när vi bestämt möte är det alltid nå som kommer upp. Men när vi väl ses är det ju som vanligt.

Det gör mig jätte ledsen då jag har ställt upp för henne och hennes dotter till tusen när hon fick henne.

Usch vad tråkigt!

Nej här märker jag inte så mycket, snarare att min närmsta kompis kommer oftare, och det är ju bara roligt!

hon är ju även faster till min dotter så och gudmor.

Idag har Maja fått sitta med vid bordet en kort kort stund när vi åt middag. Hon såg först förvånad ut sen hel nöjd. Mysigt för snart kan hon också sitta och äta på nåt under tiden.
  • Liten till
    Mecros skrev 2015-10-02 20:48:28 följande:

Ja verkligen tråkigt... Men vad ska man göra. Har lärt känna en annan mamma nu som fick sin tjej några dagar efter mig och vi har umgåtts flitigt. Och tur är väl det, vet inte vad jag hade gjort om jag inte hade hängt med henne. Sen att hon alltid gör en glad ett plus i kanten.

Men oj, kan hon sitta redan? Shit här sitter tjejen mest i babysitter.

Alltså hon sitter i Ikeas vita stol men ordentligt upp bullad med extra filtar runt. Men sitter hon i knät på en så är ner det att man håller henne runt midjan/ höften, huvud och bröst håller hon upprätt och stadigt själv.

Sen fick hon bara sitta med kanske 4-5 min, de ska ju inte sitta mycket i början, det är något med ryggen.

Så babysittern och gymmet är välanvänt här med
  • Liten till
    Mecros skrev 2015-10-03 08:28:40 följande:

Jaha! Bra tips! Det ska vi också börja med om damen vill det :)

Ja det känns ju lite trevligare än att hon ska sitta på golvet när vi andra sitter uppe vid bordet
Svar på tråden Bf juli 2015