Bf juli 2015
Kan jag även vänta och börja plocka fp efter BF?
Är det någon som har värk under/ mellan brösten. Alltså högt upp i magen?
Är otroligt rädd för att moderkakan ska lossna.
Till er som har värk precis under bröstkorgen, dvs mellanjärdet/magsäcken, svider det?
Jag hade nämligen så förra veckan, det började på natten och höll i sig in på dagen därefter. Det gjorde fruktansvärt ont, det kom som magknip först på nåt sätt, men sen blev det värre och det kändes som om jag slets sönder inifrån precis ovanför magen där revbenen går ihop. Tänkte först att det var magkatarr igen, men nae detta var nästan värre.
Visade sig att det kan bli så när bebis trycker på mot magsäcken o dess syra :) även om en nerv kommer i kläm. Jag är i v37 nu, och detta skedee i början på v36.
9 arbetsdagar kvar!
Idag var vi även och tittade på barnvagnen vi förmodligen köper nu med nästa lön. En Brio Happy, blev väldigt förtjust i den. :)
Det är det enda + babyskyddet vi behöver införskaffa till egentligen, lite småsaker som blöjor och sånt förstås men det kan ju vänta.
Jag har inga krämpor mer än lite ligamentsmärtor till & från, är inte så stor heller så det känns lite knäppt att det bara är runt 8 veckor kvar?! Tycker tiden gått så väldigt fort, känns som att jag fick plus på testet bara härom dagen...
Jag har inte ens tänkt tanken att packa BB väskan... Känns som att det är för långt kvar, fast det är ju inte det! Jag har 7 veckor kvar till bf. Kanske är dags att tänka på vad man skulle vilja ha med?
Vad är era bästa tips? Hur många bodys? Tänk om det är as varmt ute..
Jag har hittills köpt en lång kofta och en pyjamas i stl L som ska med till mig, har vanligtvis M men jag tänker inte ha något som sitter åt någonstans.
En annan sak, ni som har gått längst i gravditeten nu, hur mycket har ni gått upp de sista veckorna?
Själv är jag i v.33 med +13kg sen inskrivning.
Gud vad jag har börjat sova dåligt den senaste veckan! Drömmer hela tiden, sjuka drömmar och kissblåsan behövs tömmas ca 3ggr under en natt. Är så trött!
Hur förbereder ni er mentalt?
Själv har jag tvättat kläder, bäddat, sytt amningskudde samt påslakan och filtar.. Då blir det lite mer verkligt, igår hittade sambon mig i lilla pyrets blivande rum där jag kände lite på vagnen, sängen och kläderna. Han skrattade och kramade om mig. Jag ville nästan gråta för att jag längtar så mycket. :)
Har äntligen börjat att flytta runt möbler. I veckan kommer jag att sakta men säkert börja ställa i ordning bebisrummet med spjälsäng och skötbord och liknande. Har börjat tvätta lite grann bara. Vill få klart allt!
Nu är jag sjukskriven på heltid fram till bf. Hoppas bara fk godkänner! Tyvärr har jag allra mest ont på morgonen, men måste ändå upp och iväg med sonen :-/. Men jag kan ju vila mer i allafall.
Jag har sorterat kläder efter storlek, och ska nog börja tvätta idag när jag är hemma.
Ang babyskyddet så kommer vi nog prova spänna fast basen här snart, men sedan ställa den lättillgänglig. De brukar vara så enkla att sätta dit så det hinner man innan förlossningen tror jag.
Har flera dagar tänkt börja med bb väskan nu, så idag måste jag verkligen få det gjort känner jag. V 36 idag