Jennie1 skrev 2015-06-24 18:27:57 följande:
Hej på er allesammans! Kul att det är lite liv i denna tråden!
Nu är jag i v 37+6. Så imorgon går jag in i vecka "39". Har druckit hallonbladste i drygt en vecka nu, tycker det är rätt gott faktiskt. Har ju haft en del sammandragningar redan sen innan så tror inte jag har fått nå mer från teet. Däremot ska det ju vara bra för rätt mkt vad jag har läst.
Förra veckan var jag hos en ny bm då min ordinarie hade semester. Tror ni inte att SF måttet hade vuxit 3 cm på 2 veckor!! Så det var 35 helt plötsligt, undrar om dom kan ha mätt olika eller om det helt enkelt har vuxit så mkt...?
Sen har jag även fått en jättekonstig smärta i ryggen, känns nästan som kramp. Kommer smygande efter en sammandragning och tillslut så känns det som hela ryggen drar ihop sig. Någon som har varit med om något liknade? Idag fick jag så ont så tårarna sprutade.. Och jag är inte den som är jättekänslig mot smärta, men började seriöst fundera hur förlossningen ska gå.. Ojoj.
Utöver det så går det rätt bra för mig, förutom konstanta kisspauser och en mage som spänner när man ska vända på sig när man sover.
Hade gött alla ni! :)
Ang SF måttet låter det ju som om dem mäter olika. Min bm var på semester vid ett besök och hade då en annan, fick ett mycket större SF mått då, vart rädd och tänkte allt möjligt men när jag sen kom tillbaka till min bm så låg SF måttet där de skulle.
Btw, har vi någon bf lista? Vem är först ut?
Mecros, bf 21 juli, vet ej kön.