Inlägg från: Ellonbellon |Visa alla inlägg
  • Ellonbellon

Bf juli 2015

Liten till skrev 2015-07-06 13:08:19 följande:
    Åh jag vill också ha nåt tecken. Även om det som du säger inte behöver betyda så mycket, så känns det väl ändå bättre att någonting alls händer än inget?

Här blir man överlycklig för en ordentlig värk, sen kommer ingen mer förrän typ dagen efter. Blä så tråkigt att bara vänta!
    Ja, det var ett kul tecken att det är något på gång! Jag har läst att det vanligaste är att bebis kommer 1-7 dagar efter att slemproppen gått, så får väl hoppas på det då ;). Har faktiskt haft fler förvärkar nu efter att den släppte, men svaga och bara i nedre rygg och mage. Och bara en sammandragning.

Så kanske är något på gång... Håller tummarna. Men det är alldeles för svagt för att vara så att man litar på att det kommer igång. Kan ju lika gärna släppa helt som du säger. Man väntar bara på nästa känning :D. Har inte sagt till mannen än att det är lite mer värkar, vill inte gå händelserna i förväg.

När var det du hade BF? Enligt svensk har jag imorgon, men här lägger man på två dagar så har 9 juli som bf.
  • Ellonbellon
    Liten till skrev 2015-07-06 14:10:15 följande:
    Jag har på onsdag, så bara två dagar kvar dit. Sonen kom en vecka över tiden. Så egentligen så tror jag ju att det är lite fler dagar kvar än bara dessa 2, men man hoppas ju! Usch känner mig så grinfärdig idag, växlat med världens städmani. Undrar vad det kan betyda?
    Haha, jag har också städmani vissa dagar. Igår plockade jag helt plötsligt om i förlossningsväskan. Städade hela köket och grinade samtidigt för jag har så jävla ont i fogarna. Men städa skulle jag minsann göra... man är ju inte helt frisk ibland ... :D

Jag räknar ju också med att gå över tiden egentligen, men just nu är jag i alla fall lite positiv till att det kanske snart kan ske :)
  • Ellonbellon

Imorse kom han ut, rekordfart. Fyra-fem värkar från 00,15-01,15 som knappt gjorde ont och efter det kom dom med en minuts mellanrum, en minut långa. Hade svårt att tro att det var riktiga värkar... Fast dom gjorde ont!! Men vi ringde och hade tur som fick plats! Kom in vid tre, öppen 8 cm! Sen var det fyra jobbiga timmar, värkarna stannade upp när han var halvvägs ute, fick ingen smärtlindring eftersom allt gick så fort till krystvärkarna. Men så kom han äntligen ut klockan 06:56, 50 cm lång och 3440 gram tror jag. Tyvärr måste dom ta honom då han hade svårt med andningen. Fick ha honom hos oss till elva, men nu vill dom ha lite extra koll på andningen så han är på nyföddintensiven.

Det ska inte vara någon fara, men allt är så himla surrealistiskt så jag vet inte. Glad att han är ute och nu är det bara att vänta ...

• Ellonbellon

Grattis till alla som har fött <3

Vi fick äntligen ta med oss lillkillen hem igår, otroligt skönt! Han fick så klart riktigt ont i magen, vi tror det kan vara för att han slutade med antibiotikan. Blev en lång natt, men idag är vi i form igen

• Ellonbellon

För oss går det bra. Lillen blir två veckor på tisdag, kan inte förstå hur tiden kan ha gått så fort! Han äter och skiter, men sover inte jättebra på natten. I natt var bättre än andra nätter i alla fall, hoppas det håller i sig, men han får gärna sova mer än två timmar åt gången :-P

• Ellonbellon

Här går allt i ett, dag och natt, vet inte vad som är vad. Lillen sover lite mer nu i alla fall, men ganska korta pass så det börjar ta ut sin rätt...

Han blir hela tre veckor idag, kan inte förstå att tiden gått så fort. Känns som han alltid varit här, samtidigt som det känns som om han kom igår.

Hoppas det går bra för er alla, nu börjar vi väl närma oss att alla har fått sina små =). Jag är inne och tittar ibland men har inte haft ork eller tid att skriva något på en bra stund. Fick helt enkelt en krävande liten pojk, men nu hoppas vi att det blir lite mer sömn på honom så den här mamman får komma i kapp ;)

• Ellonbellon

Mecros, 24 år första barnet
    Beräknad: 21 juli
    Födelse: 10 juli 12:04 3785g 53 cm, flicka

Anehhs, 22 år första barnet
    Beräknad: 11 juli
    Födelse: 17 juli 22:28, 4180g, 51 cm, flicka

Ohhello, 26 år, första barnet
    Beräknad: 28 juli
    Födelse: 31 juli, 16:56, 3845g 50,5cm, flicka

Mangostan, 33 år, första barnet
    Beränad: 23 juli.
    Födelse: 2 augusti, 01:42, 3516 g, 51 cm, pojke

Doccah, 21 år, första barnet (plus ett bonusbarn)
    Beräknad: 27 juli
    Födelse: 7 augusti 03.41, 3840g, 51 cm, flicka

Ellonbellon, 29 år, första barnet
    Beräknad: 9 juli
    Födelse: 7 juli 06:56, 3440 g, 50 cm, pojke

• Ellonbellon

Vi väckte vår var tredje timma de första dagarna, men då låg han ju på barnintensiven och fick antibiotika, så då behövde han få i sig vätska var tredje timme.

Här hemma väcker jag aldrig, han får när han säger till. I början sa han till väldigt ofta, men nu har jag börjat amma var tredje timma, alltså drar jag ut på det ibland. Han får bara ont i magen om han äter oftare. Oftast vill han ju bara snutta! Ger lite oftare om vi är ute nu när det är så varmt, men som sagt så får han bara ont i magen... Men, han har nog kommit in i det för det är oftast var tredje timma han vill ha mat.

Oftast ammar han var tredje timme på natten, tar ungefär en timma, så två timmar sömn och så på det igen.

Mitt nästa mål är att han ska vilja ha mat tre timmar EFTER att han är klar, inte tre timmar efter att han började ;)

• Ellonbellon
    ohhello skrev 2015-08-25 21:37:07 följande:

Kan förresten säga att jag är SÅ HIMLA GLAD? att jag köpt mycket kläder till min bebis för hon bajsar sjukt mycket... det liksom kryper upp ur blöjan hur ofta som helst?
    Har jag för små blöjor? Använder stl.2 (3-6kg), sätter fast dem så spänt jag kan utan att hon ska få bekymmer.

Jag gick över till strl 3 när liten blev cirka 4.5-5 kg. Dom har mycket högre än strl 2 (pampers och libero i alla fall). Det kommer ibland skit på ryggen, men det är om han lägger en blöt en som jag inte märker och han ligger på den en stund.

I natt blev liten förkyld. Andas så jobbigt. Men han äter i alla fall, inte mycket åt gången men oftare i alla fall. Han lägger i högläge och jag suger näsan så mycket jag kan och sköljer med mjölk. Han skrek som en tok av nässugen i natt, men nu tycks han förstå att det blir bättre efteråt för han är lugnare och låter mig göra det. Han måste ha ett högt IQ ;)
Svar på tråden Bf juli 2015