Inlägg från: Liten till |Visa alla inlägg
  • Liten till

Bf juli 2015

Vi gick svar från vårt mkp igår, allt var bara bra!! Så nu är vi överlyckliga igen

• Liten till
    Lady_SW skrev 2015-01-06 12:25:22 följande:

Jag gjorde KUB-testet idag. Fick bara veta att allt såg bra ut enligt UL, fick inga siffror. Får man set efter blodprovet analyserats?

Det var häftigt att se bebisen, våran rörde sig väldigt mycket och vinkade till oss. Då kunde jag inte hålla tårarna borta

Skönt att det såg bra ut! Ja blodprovet måste analyseras för de räknar ihop det + ul på nåt sätt för att få fram siffrorna. Jag fick lämna blodprovet på inskrivningen redan, så det var klart när vi gjorde kub.
  • Liten till

Jag är i 13+6 idag, helt sjukt med v15 i morgon!!

Jag mår bra förutom att jag fortfarande är lite trött, men det kan ju vara för att jag varit först sjuk och sedan ledig, så jag har inte varit på jobbet på en månad!

Däremot så känner jag mig lite spänd i nedre delen av magen och lite lite små värk men bara ibland. Tror (och hoppas) att det är växtvärk. Ingen annan som har så?

• Liten till
    bullenochgrisen skrev 2015-01-06 23:51:38 följande:

Har testat min dobbler från teknikmagasinet ikväll, det var helt magiskt att få höra bebisens hjärtljud så tydligt, all oro släppte verkligen. Gud vilken lättnad det var! Nu kan jag hålla mig till ultraljudet :)

Åh vad härligt! Jag är i valet och kvalet mellan att köpa en. Risken är ju att man inte hittar ljudet själv, och då skulle min oro bli ännu större. Samtidigt som kan jag hitta det så kanske jag inte behöver vara så orolig som jag är nu. Svårt. Hade du lätt att hitta ljudet?
  • Liten till
    Linnean 83 skrev 2015-01-11 00:57:58 följande:

V13 imorgon, är så skönt att första tiden är över. Nu är det bara resten kvar!

Har blivit helt knäpp i körsbärstomater, ICAs största konsument just nu

Haha var också galen i ICAs körsbärstomater för några veckor sen

Är mitt i v 15 nu, och förutom lite foglossning så känner jag mig inte ett dugg gravid. Inte alls. Magen är större, men inga rörelser, ingenting. Nästan så man blir lite orolig faktiskt.
  • Liten till
    Stokke skrev 2015-01-11 12:38:50 följande:

Precis samma som för mig. V 16 idag och jag känner ingenting :( jätte nervös för att fet inte står rätt till.

Har bokat ett privat ul fredag den 23/1.

Klarade inte av att vänta tills den 11/2 då jag ska på RUL.

Träffade en kompis på förmiddagen som fick sitt andra barn i v28. Bara 12 veckor ifrån mig idag! Shiiiiiit tänkte jag då! Tänk om jag skulle få så mycket för tidigt?

Har läst att mellan v14-18 är det vanligt att man inte känner så mycket. Många mår som allra bäst dessa veckor ;)

Oj v28! Ja det är tidigt. Hoppas våra stannar lagom till bf

Ja egentligen borde man väl njuta nu av att må bra, det blir ju inte lättare sen.
  • Liten till
    Faer skrev 2015-01-14 14:32:47 följande:

Det här med namn är verkligen svårt.. Jag har kommit fram till att jag inte vill ha något jättevanligt namn iaf! Om det blir en tjej har jag kommit på hur många som helst iaf! Lykke, Stella, Svea, Ellie (favorit), Leiya, Lea, Lo, Luna eller som alla idiotförklara mig för - Nevea! ja de låter som hudkrämen men stavas inte som det och jag tycker det är jättefint! Och om det blir pojke har vi bara kommit på två namn- Holger eller Milias! Någon som har några bra förslag på pojknamn? och vad tycker ni om ovannämnda namn? :)

Ja det är otroligt svårt! Ellie, Stella och Svea tyckte jag var fina!

Själv vill jag ha lite mer traditionella namn, som låter mer "svenska" eller hur jag ska förklara. Malin och favoriten just nu, Maja. Kill namn har jag inga bra alls

Men det ska ju passa med storebror Wilmer också, och gärna med vårt efternamn... Så ja det är lite pyssel.
  • Liten till
    doccah skrev 2015-01-15 23:51:49 följande:

Kan oxå hoppa in här! Har bf 31 juli/1 augusti så de är på gränsen ^^ går in i vecka 13 imorgon och har haft en väldigt bortskämd graviditet :) bara varit trött som attan och mått illa max 2 gånger typ ^^

Välkommen! Men det låter ju riktigt skönt att ha det så bra

Just bu mår jag också så bra, så jag inte ens känner mig gravid. Tyvärr gör det också att jag känner mig mer orolig. En lagom dos illamående hade nog varit bäst fram tills man kan känna sparkar. Är i v 16.
  • Liten till
    Linnean 83 skrev 2015-01-16 07:45:59 följande:

Sådär då har man tid för rul 24/2. Har fastnat i tankarna om man ska ta reda på kön eller inte. Min sambo säger att för honom så blir det bra oavsett om man tar reda på det elller väntar, att det är lite upp till mig vad jag önskar. Jag själv har världens beslutsångest ser fördelar och nackdelar med båda.

Vi hade också svårt att bestämma oss när vi väntade sonen. Så vi slog en tärning 1-3= ta inte reda, 4-6= ta reda på det.

Funkade det med
  • Liten till
    KramKolan skrev 2015-01-16 20:48:43 följande:

Jag är iv.14 och har precis samma. Mår mycket bättre och det är lite läskigt... :-/

Mmm... Visst är man glad att må bättre, men bara positivt är det ju inte...
Svar på tråden Bf juli 2015