• Anonym (Tjej)

Jag slog ner honom, är det JAG som är störd?

Hej!

Sedan två år tillbaka har min allra bästa och närmsta vän varit tillsammans med en kille. Han var superfin i början och jag var glad att min kompis hade hittat honom. Efter ett åt eller så kom min kompis till mig mitt i natten och sa att hennes kille hade blivit förbannad och kastat glas i golvet och även gett henne en örfil. Han trodde att hon hade kysst en annan kille den helgen då hon varit ute, vilket inte alls stämde då jag var med henne hela kvällen. Hon hade dansat med några, helt oskyldigt precis som jag och detta hade en vän till hennes kille sett och då sagt till honom att han sett oss dansa och ha skoj, och då hade han i sitt tröga huvud förvridit saker som aldrig ens varit i närheten på att hända.

Iallafall så löste dom det den gången fast jag sa fleeeera gånger till min kompis att det inte var en bra ide. Träffade även hennes kille och sa till honom att om han rör henne igen så kommer han råka illa ut. Självklart lovade han att det aldrig skulle hända igen. Tror inte heller att han blev särskilt rädd utav mina hot.

Nu i helgen hade min kompis varit ute. Jag var inte med denna gång men vi smsade under kvällen. Hon hade lovat att hon skulle vara hemma vid 23 tiden då hon och hennes kille skulle ha någon myskväll. Hon glömde bort tiden och kom hem vid 00 och han blev då galen och anklagade henne för att ha varit med en annan kille och fick henne tillslut att erkänna det, det var inte sant men hon blev rädd och tvingad att säga så. Detta gjorde honom ännu mera arg såklart och slog sönder hela lägenheten sen slog han henne flera gånger i ansiktet, även knytnävsslag, han sparkade henne när hon låg ner i magen sedan drog han henne ut i trapputgången i håret och lämnade henne där. Hon tog sig iallafall till mig tillslut. Vi grät tillsammans och sa att hon måste ringa polisen men hon ville verkligen inte detta. Jag ville inte tvinga henne men hon lovade mig att hon skulle anmäla honom senare. Plåstrade om henne och sedan gick hon och la sig. Jag blev bara så arg över vad han gjort. Hon är min allra bästa vän och är som min syster så jag blev så jävla ledsen och arg så jag bestämde mig för att gå till hennes kille. Dumt nu i efterhand kanske men jag tänkte inte på det då. Jag gick iallafall dit och han öppnade och lägenheten såg ut som jag vet inte vad. Började skrika på honom och han bad sticka, vilket jag inte gjorde. Vi började bråka och jag slog till honom vilket fick honom att bli galen, som jag hade förväntat mig. Jag tränar förövrigt MMA och självförsvar så även om han är dubbelt så stor och kille så vet jag att jag kan försvara mig. Han slog mig flera gånger i huvudet och tillslut lyckades jag få ner honom på golvet. 

Har fått massa sms från hans familj om att jag brutit hans näsa och att det verkligen inte var okej det jag gjorde och att jag är störd i hela huvudet. Jag är inte en tjej som går och slår ner folk, absolut inte! Jag gillar inte våld. Har aldrig slagits i hela mitt liv, förutom på träningar. Har även fått hot av hans kompisar. 

Var det så jävla fel av mig att göra detta? Han är ingen oskyldig kille som inte kan försvara sig direkt. Man gör inte så mot min bästa kompis och bara kommer undan med det.

• Svar på tråden Jag slog ner honom, är det JAG som är störd?
  • Anonym (.l.l.l.)
    Anonym (cp-kvinnor.) skrev 2014-12-02 00:47:42 följande:

Tack. Svaren på denna TS visar kvinnors rätta sida. När en kvinna hämnas med våld, så stöttar ni detta. När en man skulle svara med en örfil på en otrohet skulle ni bli galna. KVINNOR ÄR DEN MEST SCHIZOFRENA OCH STÖRDA FLOCKEN DJUR JAG HAR STÖTT PÅ! Ja...kvinnor är djur!

Och själv nämner du inte ett dugg om killens våld på sin tjej, du tar inte avstånd från det.
    Kom över vad det är som har gjort dig så bitter mot kvinnor eller gå och årata med någon, både för din egen skull och för alla kvinnors skull för du låter lite obalanserad i ditt hat

När det gällde ts så gjorde hon fel och skulle följt med till polisen och anmält killen men killen hade större chans att försvara sig mot ts än vad hans flickvän hade mot honom, tänk på det nästa gång du sitter och försvarar en kvinnomisshandlare som alltså fick smaka på sin egen medicin.

Ts jag förstår dig och din ilska, tycker inte synd om mannen men nu har han blivit det stackars offret för sin familj och vänner så det du ska göra nu är ta din kompis till sjukhuset och till polisen och anmäla.
    Sen kan ju hans familj och vänner även få se hur hans flickvän ser ut så får dom ta ställnign till om dom vill försvara en kvinnomisshandlare. Det är lite svårt att förklara bort fotobevis.

Stötta din vän och försök hindra att hon inte går tillbaka till honom, ta även med henne till din träning så att även hon får lära sig självförsvar.

• Anonym (cp-kvinnor.)
    Anonym (.l.l.l.) skrev 2014-12-02 02:26:16 följande:
    Och själv nämner du inte ett dugg om killens våld på sin tjej, du tar inte avstånd från det.
    Kom över vad det är som har gjort dig så bitter mot kvinnor eller gå och årata med någon, både för din egen skull och för alla kvinnors skull för du låter lite obalanserad i ditt hat

När det gällde ts så gjorde hon fel och skulle följt med till polisen och anmält killen men killen hade större chans att försvara sig mot ts än vad hans flickvän hade mot honom, tänk på det nästa gång du sitter och försvarar en kvinnomisshandlare som alltså fick smaka på sin egen medicin.

Ts jag förstår dig och din ilska, tycker inte synd om mannen men nu har han blivit det stackars offret för sin familj och vänner så det du ska göra nu är ta din kompis till sjukhuset och till polisen och anmäla.
    Sen kan ju hans familj och vänner även få se hur hans flickvän ser ut så får dom ta ställnign till om dom vill försvara en kvinnomisshandlare. Det är lite svårt att förklara bort fotobevis.

Stötta din vän och försök hindra att hon inte går tillbaka till honom, ta även med henne till din träning så att även hon får lära sig självförsvar.
    kom över DU och alla andra kvinnor ert hat mot män!
  • Anonym (.l.l.l.)
    Anonym (cp-kvinnor.) skrev 2014-12-02 02:33:52 följande:
    kom över DU och alla andra kvinnor ert hat mot män!
    Oj vilken replik, där satte du mig verkligen på plats.. eller inte
    *suck*

och fortfarande inte ett ord från dig angående killens misshandel av sin tjej, vad tycker du egentligen om det om vi nu ska försöka hålla oss till ämnet
  • nevermind
    Aniiee skrev 2014-12-01 20:45:06 följande:

Ja, du har gjort fel. Han har också gjort fel. Två fel gör inte ett rätt. 

Det du SKULLE ha gjort var att ta din väninna och gå och låta honom hållas i oredan. Sen skulle ni ha gått till polisen och kanske tagit kontakt med en kvinnojour dagen efter.

Helt rätt!
  • Anonym (hejhej)

Polisanmäl honom, följ med din vän till polisen. Sen kan du också åka dit för misshandel mot honom, men han även mot dig, så även om du kanske åker dit för en misshandel så åker han dit för minst en men kanske två, det beror på om du eller han kan hävda nödvärn/självförsvar i ditt och hans fall?

• Gathenhielm
    Anonym (hejhej) skrev 2014-12-02 02:58:55 följande:

Polisanmäl honom, följ med din vän till polisen. Sen kan du också åka dit för misshandel mot honom, men han även mot dig, så även om du kanske åker dit för en misshandel så åker han dit för minst en men kanske två, det beror på om du eller han kan hävda nödvärn/självförsvar i ditt och hans fall?

TS slog honom i hans hem, han slog tillbaka, TS tvingade honom ner på marken och bröt hans näsa.

Mycket svårt för TS att hävda nödvärn.
    Reasons... we all have them, at times.
  • lilith88

Ja, du gjorde fel som gav dig på honom. Du skulle nöjt dig med att hota honom och sedan gå därifrån. Jag har en kompis som hjälpte en misshandlad vän. Hon förklarade för misshandlaren att nästa gång så dör du, alla kommer att få veta vad du har gjort osv.

Detta verkade skrämma honom mer än den polisanmälan som följde, för han har hållit sig borta sedan dess och blev därtill totalt utfrusen i den gemensamma bekantskapskretsen. Det han hade gjort var inte en engångsföreteelse heller, så han förtjänade verkligen allt skit han fick.

Man ska inte låta sådana idioter hållas, men det finns bra och mindre bra sätt att trycka till dem på eller få dem att sluta. Du valde tyvärr ett mindre bra sätt ts, även om jag förstår dig.

• Anonym (Heja dig)

Det du gjorde är givetvis inte lagligt. Men att stå upp för någon som blir sparkad på när den ligger ner (kvinna som man) kallar jag för hjältemod!

Jag är inte heller för våld egentligen. Men guh vilken bra vän du är! Där fick han så han teg den jäveln! 

• Julia1245
    Anonym (Heja dig) skrev 2014-12-02 05:36:00 följande:

Det du gjorde är givetvis inte lagligt. Men att stå upp för någon som blir sparkad på när den ligger ner (kvinna som man) kallar jag för hjältemod!

Jag är inte heller för våld egentligen. Men guh vilken bra vän du är! Där fick han så han teg den jäveln! 

Håller med, faktiskt.
  • Anonym (???)

Till signaturen  (CP-kvinnor.)

Hur kan du reagera så starkt över att en person som flera gånger uttsatt sin sambo för misshandel pga sjuklig svartsjuka får en näsbränna? Han har ju själv slagit, då borde han själv kunna tåla lite styk? Eller?
    Min uppfattning är att han borde ha blivit polisanmäld redan första gången han slog. Även om det inte ledde till åtal då, så finns det kvar noteringar om det och vid nästa anmälan åker han definitivt dit.

Till övriga:

Det är väldigt många trådar om misshandel i forumet just nu där anonyma inlägg rättfärdigar misshandel av kvinnor och uttrycker stort hat mot kvinnor.
    Många av dem är troligen påhittade för att vissa vill få bekräftelse på sina hatiska åsikter om kvinnor.
    Det kan även vara så att det är en och samma person som gör detta. Eller så är det flera galningar.
    Min förhoppning är att polisen får tag på denna galning, eller om de är flera, och ser till att han/hon/de tas omhand innan de begår något stort brott.

Till TS (om du finns på riktigt):
    Det var dumt gjort. Du skulle polisanmält direkt istället. Då hade han definitivt skitit på sig och åkt på ett åtal dessutom. Nu fick han bara en platt näsa.

Svar på tråden Jag slog ner honom, är det JAG som är störd?