• JenJoh5

Fler äldre som ska göra ivf?

Hej! Hoppar in här. Fyller 37 år snart och har försökt få syskon till vår dotter som är född 2011 i över ett år nu. Har gjort 4 FET med blastocyster från vår första IVF som gav oss vår dotter. Har tyvärr fått två tidiga mf och nu känner vi att vi vill testa att göra om allt från början då FET inte riktigt verkar funka för oss tyvärr. Ska på första mötet på ny klinik nästa vecka. Pirrigt!

• JenJoh5

Hej!
    Idag var vi på första besöket på den nya kliniken. Kändes bra och vi blev väl bemötta. vi kommer köra igång det långa protokollet den 28/1. Vi kommer göra som vi gjorde vid vår första ivf då den lyckades, men eftersom jag fick ut 21 ägg den gången så kommer jag få spruta med en lägre dos, trots att jag är 4 år äldre nu. fick göra vul idag och allt såg bra ut och vi fick bättre odds att lyckas än vad man brukar få i min ålder, så det kändes bra det! Vi hoppas ju så klart att det ska gå bra nu men det finns ju aldrig några garantier. Men jag tycker att 2015 ska bli ett bra år för oss alla! Känns nervöst att snart få börja spruta igen, var ju trots allt 4 år sen sist. men förhoppningsvis är det ett steg på vägen mot ett syskon till vår dotter.

• JenJoh5

Grattis till att vara ruvare igen lisodan. Hoppas det går bra nu!
    Ja, Helendi, det var skönt att det kändes bra på nya kliniken och jag tycker verkligen att det ska vara ett bra år för oss alla nu!
    Angelique vi går på Nordic IVF i Malmö och det var vårt första besök på den kliniken nu i onsdags. Jag har precis fyllt 37 år och det är drygt 4 år sedan vi sist gjorde en IVF. Jag trodde ju att det skulle ha viss påverkan att man blivit äldre men så var det tydligen inte i vårt fall. Jag ska ju till och med ha lägre dos på sprutorna mot vad jag hade för 4 år sedan. Jag fick ju göra VUL i onsdags och mina äggstockar såg tydligen mycket bra ut och fin slemhinna som är bra inför det här försöket. Hoppas verkligen det ska funka med den här behandlingen så vi lyckas få ett syskon till dottern. Hoppas ni kommer igång snart ni med. Jag måste åka och hämta ut medicinen snart så vi har den hemma tills det är dags, det går fort till den 28/1 då jag ska börja med sprutor för nedreglering. Pirrigt!

• JenJoh5

grattis till många ägg stockholmsmilen! Vad roligt! håller tummarna för många befruktade!

• JenJoh5

Välkommen ladyzess! Grattis till ett fint resultat! Håller tummarna att du får tillbaka guldägget på lördag!

• JenJoh5

Helendi, ja det stämmer jag börjar snart med sprutor. Ska börja på onsdag är det tänkt. Tror inte det är så vanligt med sprutor vid nedreglering längre. Man brukar väl mest använda nässpray. Men då jag använt sprutor vid nedreglering för fyra år sedan så får jag använda det igen. Tyckte det var ok för jag mådde inte direkt dåligt av dem. Hört att man kan få huvudvärk av spayen och bismak i munnen så valde jag sprutor igen när jag fick välja. Dessutom behöver jag bara ta dem en gång på morgonen och sen en gång på kvällen tills jag börjar blöda då bara på kvällen. Har för mig att man måste ta sprayen fler gånger om dagen? De flesta vill ju spruta med sprutor så lite som möjligt därför är väl sprayen vanligare idag. Men nervöst är det ju. Var ju ändå 4 år sedan sist!

• JenJoh5

Hej!

Nu är jag igång igen, 4 år sen sist typ! Tog första sprutan för nedreglering nu vid 6-tiden i morse! Nervöst innan men det gick fint!

• JenJoh5

Nu har jag tagit sprutor sedan i onsdags. Två om dagen, en på morgonen och en på kvällen. Mår ungefär som vanligt. Kan få nån värmeattack och är trött men annars känner jag inte av dem, skönt det! Jag vet inte riktigt hur många sprutor jag måste ta innan jag räknas som nedreglerad Helendi. Men jag ska gå ner till en spruta på kvällen när jag börjar blöda. Vilket bör bli på torsdag. Ska bli skönt att bara behöva ta en spruta sen på kvällen ett tag. Vet inte riktigt när jag ska lägga till gonal-f. Antar att jag får reda på det när jag ringer kliniken och meddelar blödning. Men de brukar ju säga att man ska nedregelera ca 2 veckor innan man lägger till gonal-f så ett tag till då iaf. Men det går bra så det är inga problem här än iaf. Sedan blir de ju till att ta två sprutor på kvällen men det får väl gå det med. Har ju gjort detta en gång innan så jag vet ju iaf vad jag har att vänta mig!
    Hoppas u får omslag på rätt dag nu Liil! Jobbigt att behöva vänta ännu längre, trist med kliniker som inte är öppna på helgerna!
    Hoppas allt går bra för er andra!

Svar på tråden Fler äldre som ska göra ivf?