• JenJoh5

Fler äldre som ska göra ivf?

Stort grattis flaxkatten! Vad roligt! Jag vågar inte tjuvtesta. Jag inväntar mensen som jag tror kommer till veckan. Det känns så iaf! Är inte speciellt hoppfull för något annat resultat. Har mer och mer som vanlig mensvärk så jag tror tyvärr inte det lyckades för oss den här gången heller tråkigt nog! Dottern kom till på första ivf-försöket men att få till ett syskon verkar inte gå lika lätt tyvärr.

• JenJoh5

Härligt helendi! Två veckor går ju fort!
    BIM idag men ingen mens än iaf och det känns inte riktigt som den ska komma ändå. Vågar dock inte hoppas på nått, blivit lurad av kroppen förut och lutinus kan ju skjuta upp den. Har den inte kommit imorgon lär ju hoppet öka om man säger så!

• JenJoh5

Min testdag är på lördag lisodan och jag vet inte om jag vågar testa innan. Min mens är vanligtvis som en klocka, det kan jag ju dock inte riktigt lita på nu när jag tar lutinus. Nu är det dock väldigt nervöst iaf. Vet inte vad jag ska tro faktiskt! Nåja, senast lördag vet jag ju och tidigare om mensen dyker upp!

• JenJoh5

Ja, du lisodan jag vet inte om eventuella symtom verkligen är på riktigt eller om de är hjärnspöken då jag ju så gärna vill lyckas. Trött är jag men det skyller jag på min förkylning som jag dras med. Väldigt törstig hela tiden och känner mig varm, särskilt på nätterna. Har jag gjort i en vecka nu. Lätt illamående som kommer och går och svårt att äta. Igår fick jag hux flux avsmak för tomater och kunde inte äta det trots att jag i vanliga fall tycker om det. Konstigt! Mensvärk som går ner och ilar i ljumskarna. Ont i brösten och ont i ryggslutet emellanåt. Jag skyller allt på lutinus och är inställd på mens imorgon!

• JenJoh5

Vågar inte tro på att det skulle ha funkat nu men vi hoppas ju. Nja, så sen är den väl inte 14 dagar från insättning?! En del kliniker har väl ännu längre till testdag eller? Idag fick vi brev från kliniken och de hade fryst in 7 blastocyster. Känns skönt att ha ifall nu detta inte har gått vägen, även om jag ibland känner mig hoppfull! Vet dock att kroppen lurat mig innan, kanske bara är skengravid? Håller iaf tummarna att det blir plus på testet när jag väl vågar testa!

• JenJoh5

ja, jag skulle säkert kunna ta ett test nu mom2012 men jag är för feg, vågar inte riktigt. Just nu kan jag ju iaf leva på hoppet! Är rädd att få minus och att min kropp bara har lurat mig och att jag bara inbillar mig alla symtom och är skengravid. Har dock inte fått mens än och jag har inte direkt varit med om att progesteron skjutit upp min mens innan vilket ju så klart gör mig ännu mer hoppfull. Nåja, jag är ledig på torsdag så jag tror jag kommer tjuvtesta då om jag inte börjat blöda innan dess så klart.

• JenJoh5

Ja, hoppas kan man ju alltid helendi! Skulle dock bli väldigt irriterad på min kropp om den lurat mig och testet är negativt! Är ruskigt nervös för att ta det där testet, tänk om det blir minus?!
    Igår svullnade min mage upp igen och det känns fortfarande som att jag ska börja blöda när som helst! Ibland känns det precis som vanlig mensvärk och sedan gör det inte det. Varför ska pms och tidiga symtom vara så lika varandra?!
    Hoppas det går bra för er andra!!!
    Låter iaf spännande med FET v 13 helendi. Lär gå fort dit! Med 6 embryon i frysen tycker jag verkligen att något borde klara upptiningen. Har själv gjort 4 FET och alla embryon (blastocyster) klarade uppiningen så jag tycker det borde gå minst lika bra för dig!

• JenJoh5

Hoppas på att det blir så Angelique, om några dagar får vi se!

Tack sthlmsthlm! Ja, jag avvaktar några dagar till. Nervöst är det iaf.

• JenJoh5

Fortfarande ingen mens. Svullen mage, mår illa då och då. Vaknade i natt av att jag mådde illa. Mensvärk som kommer och går. Ilar, pirrar, kliar och känns ner i ljumskarna. Fortfarande rädd att kroppen bara luras med mig och att jag själv framkallar symtom för att jag så gärna vill vara gravid! Känns bland som om nu kommer mensen men så gör den inte det. Ja, nu är det nervöst. Kanske känner allt detta för att jag är nervös?! Nåja, en dag i taget.

• JenJoh5

Håller med, ruvartiden är tortyr, värsta på hela behandlingen! Usch säger jag bara! Verkligen psykiskt påfrestande!
    Sthlmsthlm, jag är på ruvardag 11 eller 12 beroende på hur man räknar. Min förra klinik räknade ET som dag 1 och jag satte in tidigt på morgonen så jag ser det som att jag är på dag 12 idag. Min första IVF som ledde till min dotter tog jag blodprov på dag 12 och fick beskedet gravid så jag borde väl egentligen kunna ta ett test nu. Får se hur jag gör om jag tar det imorgon eller ej. Är som sagt bara så rädd att jag är lurad av min kropp och lutinus. Vågar inte tro att det skulle bero på att jag verkligen är gravid nu och att vi har lyckats. Men bara några få dagar kvar sen vet vi ju iaf!

Svar på tråden Fler äldre som ska göra ivf?