• JenJoh5

Fler äldre som ska göra ivf?

Låter ju onekligen lovande då flaxkatten! Jag hoppas verkligen det blir ett plus för min del också! Grejen är bara den att vid två helt misslyckade FET har jag haft en massa symtom och så har mensen ändå kommit så jag har verkligen blivit lurad innan så jag vågar inte riktigt tro att vi skulle ha turen att ha lyckats nu. Dock har jag väl egentligen starkare symtom nu ändå om jag verkligen jämför men som sagt, nervös! När jag blev gravid med dottern var jag övertygad om att det inte hade gått vägen fast de sista dagarna innan testdag började jag ändå tro att det kanske hade gått iaf och då hade det ju det. Nej, jag borde väl testa så jag slapp den här tortyren, men är om sagt feg av mig! Dum som man är!

• JenJoh5

Ja, det har ju även jag haft stockholmsmilen. Kroppen kan luras och spela en spratt så därför som jag inte direkt vågat testa än. Rädd att återigen bli lurad! Men fortfarande ingen mens nu är den 4 dagar sen och det är den aldrig annars! Bara när jag blev gravid med dottern. Så jag blir ju så klart mer och mer hoppfull om ett bra resultat på testet. Inte många dagar kvar nu innan vi vet!
    Vi har också gjort en hel del försök för att få syskon mom2012. Längtan efter ett till barn är stark så man vill inte gärna ge upp. Vi hoppas att vi alla får uppleva glädjen i att få lyckas!

• JenJoh5

mom2012, vi fick vår dotter 2011 och har de senaste 2 åren försökt få till ett syskon med paus emellanåt för att det är jobbigt när det inte funkar så jag har behövt vila upp mig lite. Vi fick vår dotter på första försöket på RMC i Malmö och eftersom vi fick 7 blastocyster till frysen valde vi att försöka med FET i naturlig cykel men två försök gick inte alls och två blev tidiga missfall. De två som blev missfall fick jag stöd av extra progesteron. På RMC vill de bara göra på samma sätt vid varje försök och det kändes som att slänga pengarna i sjön och vi fick inte prova stimulerat försök då de menade på att allt beror på embryot. Så vi valde att byta klinik till Nordic IVF i Malmö och nu är jag snart framme vid testdagen. Nervöst är det nu men också lite hoppfullt så klart. Brukar ju inte direkt gå över tiden utan mensen är alltid som en klocka trots extra progesteron. Men jag vågar ju inte ta ut nått och är livrädd att det inte ska visa det resultat vi vill ha nu när vi ska testa på lördag. Men vi håller tummarna så klart! Var går du?

• JenJoh5

Lycka till med äp idag stockholmsmilen! Det går säkert bra!

Själv har jag haft en hemsk natt med magproblem och nu är jag rädd för vad testet kommer säga imorgon. Har knappt sovit nått i natt, usch! Så nu tänker jag ännu mer att kroppen bara luras och att jag säkert kommer börja blöda när som helst nu, ingen rolig känsla. Imorgon är det testdag så då vet jag ju om jag bara ska vänta in mensen eller om vi har tur så får vi fira.

Ha en fin fredag nu alla!

• JenJoh5

Ja, det tycker jag helendi. Det var skönt att börja om från början på en annan klinik där de är lite mer lyhörda och provar gärna utifrån ens förutsättningar. Nu fick vi ett lika fint resultat här som på förra kliniken trots lägre dos medicin och lika många blastocyster till frysen. Känns skönt att ha några i frysen om vi nu måste planera FET. Läkaren på nya kliniken har inget emot att prova simulerat försök så det känns bra de. Plus att hon sa att de har bättre resultat på frysta embryon än på färska. Nu hoppas vi ju slippa fler försök, att det ska visa plus på testet imorgon men det är skönt med alternativ. Tack, hoppas ju så klart på goda nyheter imorgon men vågar verkligen inte tro nått alls. Mensen nu 5 dagar sen.

• JenJoh5

Ja, hur har det gått idag stockholmsmilen?

Oj, lät jobbigt lisodan tur det slutade bra iaf och att du fick se liten och att allt var bra! Jag fick magknip och blev väldigt lös mitt i natten. Inte så kul direkt! Imorgon dags för test!

• JenJoh5

Testdagen idag och testet visade två streck! Vi är så glada!!!! Vilken lättnad att alla symtom inte bara var inbillning! Bara hoppas den vill stanna till november nu!

• JenJoh5

Tack Angelique! Känns overkligt! Nu börjar nästa oro att det inte ska bli missfall! Vi har ju två bakom oss men just nu glädjer vi oss åt ett positivt test!

Tråkigt att det bara blev två ägg stockholmsmilen men det räcker ju med ett guldägg! Håller tummarna att det finns där!

• JenJoh5

Tack lisodan! Ska försöka njuta nu och inte oroa mig för mkt!

KUB går säkert bra ska du se!

• JenJoh5

Tack flaxkatten! Jag hade ju förhoppning om att det skulle visa plus men var ändå sjukt nervös när jag väl skulle testa. Hela handen typ darrade och pulsen var skyhög! Men det gick snabbt att se två streck så det känns skönt det! Så jag kunde väcka maken med goda nyheter! Men ja, nu börjar man ju oroa sig för annat istället. Nått nytt hela tiden! Jag håller med, november känns otroligt långt borta! Men nu håller vi tummarna och hoppas på det bästa. Jag tolkar det som positivt att jag känner mig illamående då och då och får tvinga i mig maten. Hur mår du nu då?

• JenJoh5

Idag ringde jag kliniken och meddelade det positiva resultatet. De blev glada och tyckte det var så roligt! Jag fick tid för vul den 1/4. Känns långt dit! Hoppas allt går som det ska nu och att vi får se ett litet hjärta slå då!

• JenJoh5

Ja, du har väl rätt i att tiden egentligen går fort Angelique. Blir arg på mig själv att jag är så orolig men det var likadant när jag var gravid med dottern. Oroar mig för att nått ska gå fel och jag har mycket växtverk och hugg och ilningar och ibland rädd att nått inte är som det ska. Men jag tar en dag i taget och hoppas på det bästa!

• JenJoh5

Tack helendi! Ja, vi hoppas ju så klart att det ska gå bra hela vägen nu. Dock har jag ju som sagt svårt att slappna av helt och oroar mig en del.

• JenJoh5

Fin liten en lisodan! Vad roligt!
    Jo, jag vet Angelique, jag borde inte oroa mig så utan ta en dag i taget. Just nu är allt bra. Jag kan inget göra för att påverka något och jag borde egentligen inte oroa mig för något som jag inte vet om det kommer att hända. Nja, pratar en del med min man och det är ju skönt att jag har honom. Men borde väl prova avslappningsövningar.

• JenJoh5

Ha ha roligt att vi har vul samma dag flaxkatten, men vi gjorde ju plock samma dag så det är väl kanske inte så konstigt. Hon på kliniken sa att nej, det är inget aprilskämt med vul den dagen. Komiskt! Ja, det känns som lång tid dit men det lär nog gå ganska fort ändå. Åh, spännande att se om det är en eller två för er del. Vi satte bara in en så räknar med att det bara är en och att allt ser fint ut då!

• JenJoh5

Hej alla! Varit lite frånvarande ett tag nu. Blivit så illamående och trött och det är jobbigt men tänker inte klaga då vi så klart är både glada och tacksamma för att äntligen ha lyckats igen. Idag var vi på VUL och fick se en liten en med tickande hjärta. Känns mer verkligt nu. Är i vecka 7+2 idag och fick bf 15/11-15. Bara hoppas det fortsätter lika fint även i fortsättningen!

Grattis till lyckat kub lisodan, fin bild!

• JenJoh5

Hej alla!

Grattis till de som lyckats! Beklagar de som misslyckats! Så tråkigt när det inte går som man hoppats!

Själv har jag äntligen slutat må illa, mer envist den här gången och jag har mått riktigt dåligt så det är verkligen skönt att det vänt nu. Nu är jag i vecka 14+4 och fick se liten sprattla när vi gjorde kub för några veckor sedan. Nu väntar vi med spänning på rul efter midsommar. Ha en fin helg nu alla!

• JenJoh5

Lycka till alla som håller på nu! Hoppas allt kommer gå bra!

Tack helendi! Är tacksam över att få må bättre igen. Hade nästan glömt hur det känns att inte må illa hela tiden. Nu mår jag som mig själv igen. Har dock lite molvärk då och då men tror det är för att det växer en massa nu. Känns som jag fick värsta gravidmagen bara över en natt men det är härligt! :) hur går det för dig?

Hoppas alla härinne får lyckas snart!

Svar på tråden Fler äldre som ska göra ivf?