Fler äldre som ska göra ivf?
Jag är 39 år och hoppas få göra syskonförsök efter jul. Finns det fler, så kan vi följas åt.
Jag är 39 år och hoppas få göra syskonförsök efter jul. Finns det fler, så kan vi följas åt.
Hej! Nu var det ett tag sedan jag skrev här.
Grattis till er som fått plus och jag är ledsen för er som inte lyckats den här gången! Hoppas det går bättre nästa gång!
Idag var vi på vul efter 7 dagar med gonal-f 125 och vi räknade till minst 13 äggblåsor. Läkaren tyckte jag hade bra äggstockar med tanke på att vi inte har så hög dos gonal-f. Äggplock bli på måndag. Nu närmar det sig!! Pirrigt! Alltid nått att oroa sig för, bara hoppas vi får några befruktade sen!
JenJon5 - så bra det har vuxit till sig för dig. Nu håller jag tummarna att måndagens äggplock går smidigt och ni får många ägg ut .
Angelique - du går ju på akupunktur, eller hur? Har du någon som du kan rekommendera? Håller även tummarna för dig att provsvaren visar bra värden .
Och ja, kroppen min är inte i balans hormonmässigt. Vaknade igår under natten med mensvärk (?). Men annars är jag helt ok med det misslyckade ivf och uppskjutna fet. Tror att det nog beror på att jag nyss kommit hem från en underbar semester och har laddat mina batteriet mentalt och fysiskt. Måste även säga att det är ljusare både på morgonen och kvällen och att även det gör sitt .
Tack Helendi!
Läkaren sa att jag ha ju så låg dos så hon trodde nog inte hon skulle få se det här resultatet. Bara 3 dagar till med stimulering nu sen ovitrelle på lördag! Hon sa att det kan vara ännu fler ägg när det är dags för plock! Helt otroligt detta! Trodde inte jag skulle få så här många ägg med lägre dos än sist och jag är ju även drygt 4 år äldre! Ja, bara hoppas allt går som det ska nu på måndag! Låter härligt att du känner dig utvilad efter semestern, hoppas hormonerna kommer i balans de också snart!
Helendi:tack för tummar!
Jag har gått på akupunktur på tre olika ställen: först vid norra Bantorget (rekommenderar jag inte) och sedan hos 1)Sophie Lagercrantz på söder och 2) dr ma på tulegatan.
Jag tycker jag kan rekommendera båda de två sista. Man får örter att koka hos båda och det är ganska likt. En fördel med Sophie är att man är ensam kund medan dr ma har tre patienter på gång samtidigt, man hör lite mellan båsen. Sen får man vara beredd på att det är lite speciellt, det är inte som att gå på spa precis. Det luktar av örterna och man får lustiga virkade tofflor att ta på sig.
Men jag gick innan sonen och tror det kanske var det dom gjorde susen. Jag rekommenderar också boken " the infertility Cure" av randine Lewis, för tips om diet och levnad.
Hej, idag är en lycklig dag för oss. VUL i 7+2 och lilla embryot var perfekt storlek och hjärtat tickade på fint! Känner mig så lugnad. Senaste veckorna kändes det ibland som jag skulle mista förståndet. Visst kommer oron komma tillbaka men detta är en milstolpe som heter duga för oss! Håller tummarna för er alla här inne! Kram
Allra största grattis lisodan! Det bådar jättegott, nu är chanserna goda att det går hela vägen.
Jag är gravid efter IVF i Falun, tredje försöket tog sig.
Gillade att de sålde trepack fast jag var över deras formella åldergräs för den rabatten. Lönar sig att kolla!
Kommer att vara 41 när förlossning sker.
Hurra för lyckat vul lisodan! Vilken lättnad för dig .
Tack Angelique för dina tips angående akupunktur. Ska kolla lite närmare på Sophie, lite behändigt med en på Söder om jag ska vara ärlig.
mom2012, hur ska ni göra nu? Har ni någon ny plan eller är det finito för er del inom ivf-cirkusen?
Och Happyland, har även ni någon ny plan?
Kittykat, visst skulle ni ta nästa försök i Danmark?
Hurra för lyckat vul lisodan! Vilken lättnad för dig .
Tack Angelique för dina tips angående akupunktur. Ska kolla lite närmare på Sophie, lite behändigt med en på Söder om jag ska vara ärlig.
mom2012, hur ska ni göra nu? Har ni någon ny plan eller är det finito för er del inom ivf-cirkusen?
Och Happyland, har även ni någon ny plan?
Kittykat, visst skulle ni ta nästa försök i Danmark?
Helendi det är game over för oss nu. Det var 7:e eller 8:e försöket... vet inte varför det inte går. Mina äggstockar ger ägg, 8 sist, de befruktas bra men slutar dela sig eller delar sig långsamt. Åldern kanske.