Fler äldre som ska göra ivf?
Jag är 39 år och hoppas få göra syskonförsök efter jul. Finns det fler, så kan vi följas åt.
Jag är 39 år och hoppas få göra syskonförsök efter jul. Finns det fler, så kan vi följas åt.
Jag tänkte att det kanske kan vara så att symptomen avtar när man tagit prigesteron ett tag, för jag tror det förstärker symptomen (iaf hos vissa). Skönt att de ringde. Allt kommer gå bra!
Helendi: så härligt det låter-njut verkligen nu!
Sent igår kväll började jag må lite illa, och brösten kändes spända igen. Idag mer illamående, så nu känns det bra igen! Har till och med fått mer illamående än tidigare så det var väl bara ett par dagar utan symtom helt enkelt.
Har mycket molvärk också. Vaknade av det i morse. Vet ni om det är vanligt att det sitter på samma punkt? Eller rättare sagt jag har två punkter som gör lite extra ont. Både på höger och vänster sida. Det är som en ilande smärta som om någon trycker in ett finger i sidan. Det kommer och går och är inte hela tiden. Annars har jag molvärk över hela nedre delen av magen också men det gör inte lika ont och är mer konstant. Det kan också komma som hugg om jag rör på mig snabbt till exempel från liggande till sittande ställning, eller ska vända mig runt i sängen.
Lisodan: skönt, det låter som helt perfekta symptom. Jag hade också mycket molvärk i början när jag väntade sonen. Kom på också att jag hört att förkylning kan vara tecken på att kroppen tar hand om embryot. Stort grattis igen!
Tack! Ja, det skulle ju sitta fint om förkylningen fixar det
Nu känner vi oss redo, så imorgon ska jag ringa Sophiahemmet och fråga om vi får komma på behandling. Så jättenervös att de säger nej. Håll tummarna!
Du får berätta vad de säger. Vi går ju där och har gjort hela tiden. Vi är jättenöjda, de har väldigt hög tillgänglighet. 5 försök och nu blir det snart det 6 försöket där.
Nu känner vi oss redo, så imorgon ska jag ringa Sophiahemmet och fråga om vi får komma på behandling. Så jättenervös att de säger nej. Håll tummarna!
Saken är den att de flesta kliniker som är seriösa har en åldersgräns på 42 år, dvs. inte 43 år fyllda. Och även om det går att rucka på det är det mycket få som lyckas efter 43 år, även utan IVF.
Det kostar 37 000 kr varje gång och vi har snart lagt ut en förmögenhet. Det hade varit skillnad om vi hade kunnat köpa en tre pack.
Jag tycker inte själva behandlingen är särskilt jobbig, det är väldigt nära jobbet och stör inte vardagen. Så jag hade också kunnat fortsätta i all oändlighet, om jag bara hade varit några år yngre. Kostnaden bör ju på något sätt stå i proportion med möjligheten att lyckas..
Stockholmsmilen: ja visst är det så, håller med.
Vår son kom ju till på Sophiahemmet, vi var också jättenöjda där. Vi bytte till syskonförsöket bara för att de inte hade trepack när vi började försöka.
Men jag är orolig att de säger nej pga att vi gjort så många syskonförsök och fått två missfall.
Men vi måste ju ringa, så det är bara att ta mod till sig!
Nu har jag talat med Sophiahemmet. De sa att jag ska gå och ta nya hormonprover på nästa mens och så har vi fått tid hos doktor i början på mars. Så nu är det vara att hålla tummarna för att proverna ser ok ut, och att de låter oss försöka. Nu på väg till akupunktur, allt för att försöka hjälpa värderna!