hjälp! Hur ska jag hitta jobb till min sambo? :(
Hej allihopa! Behöver råd o hjälp här. Just Nu lever vi på enbart min inkomst och det täcker bara hyran (vi bor i dyr andra hand) såna ,måste räkningar och mat till 2 veckor kanske. Vi har börjat stor handla o de har ju hjälpt lite. Men Vi har super lite kyl och bara frysfack så kan ej göra större kok än 2 dagar av samma mat. Får ej plats med extra frys. Vi har kokvrå o 24 kvm. På 6000 kr mån.
Men Jag har en sambo som är så begåvad o duktig på både datorer och motorer. Han är som född Med datadelar i ena handen o skiftnyckel i den andre :) han hoppade av gymnasiet sista året (vi träffades året efter det) och haft bara småjobb efter det. Oftast svart för inte hittat annat .arbetsförmedlingen är inte till större hjälp o när de gäller cv och personligt brev så vet han inte hr han ska göra och vill att jag ska göra det. Ett cv fixade jag till han efter en tid av tjatande att jag kan ej skriva ett till honom om jag inte vet vad han gjort.
Hur fick ni jobb? Har ni lyckats skaffa arbete till en närstående? Han är även 4 år yngre än mig så det har haft med hans inställning på livet o göra. Men efter att vi lyckades flytta till eget så har han fattat att han måste arbeta och att det är orättvist och tråkigt för bägge oss att jag måste jobba övertids
Varje dag 6 dagar i veckan, gå tidigt och komma hem sent. O ändå räcker ej pengarna till.
-Har ni idér o dela med er av så tack snälla. Det är jätte jobbigt då vi försöker skicka iväg ansökningar till olika jobb o får ingen svar. Jag vet att jag skickade typ 150 ansöklingar o gick på 5 intervjuer innan jag fick min nuvarande jobb.. men jag har jobbat sen jag var 16 men haft svårt jag med till och från. Hsr nog de flesta.
Vad och hur ska jag göra?
Kom med idéer, åsikter .. ja vad som helst o reflektera lite :)
Tack på förhand :)