IVF - 2015
Hejsan!
Hoppar in här.
Jag (kvinna) och min sambo (man) har försökt att få barn i ca 1,5 år och vad vi vet av har det aldrig tagit sig. Gick på en utredning där vi fick reda på att det var pga manlig faktor som det inte tagit sig. Få och slöa simmare. Trots att vi förstod att det var någonting som var fel då att göra barn blev till ett jobb det sista året, blev vi ändå väldigt ledsna och förtvivlade. Speciellt min sambo såklart. Men visst vart det skönt att äntligen få veta och ta det därifrån. Remissen gick vidare och vi fick snart veta att vi blev uppsatta på IVF kö i landstinget i 3 månader som sedan resulterade i 5 tyvärr. Men nu närmar vi oss. 3 veckor kvar efter all denna längtan så ska vi äntligen få göra vår allra första IVF/ICSI (korta metoden). Jag håller tummar och tår att det tar sig på första försöket. Jag är 26 år och min sambo 32. Jag var fullkomligt frisk under undersökningarna och allt såg fint ut i äggledare m.m. Hoppas att mina ägg kommer att bli lika fina och befruktade när det väl är dags. Just nu känner jag mig nervös då jag är sprut-rädd samt att jag inte har kontroll över situationen (kontrollfreak) Man vet ju faktiskt inte hur ens kropp reagerar på hormoner osv.. Måste på något sätt vila bort dessa oro tankar fastän jag vet att det kanske hör till lite grann och är väldigt vanligt.
Hur går det för er andra?? Vill gärna följas =)