• Elfia

IVF - 2015

Gweny skrev 2015-03-12 16:44:36 följande:
    Jag ska på mitt VUL imorgon, så blir nervöst att se om dem vuxit på sig bra. smile1.gif
    får hoppas vi bägge har lagom många och i bra storlek.

Nilla6>> åh så bra att det blev så bra ägg, håller tummarna för du får ett fint plus på testdagen sen. smile1.gif
    *håller tummarna* :)

Du får gärna uppdatera oss efteråt.

Jag ska ta min fjärde spruta om en timme och imorgon och på lör lägger jag till oraglutranen (fruktar lite inför det) Fick du ta den? Hur upplevde du den? På sön är det mitt första VUL. Hoppas allt ser fint ut och jag slipper fortsätta spruta, men de sa sist att jag med största sannolikhet kommer att få utöka. Sprutar en låg dos av Menopur 112,5IE. Vi får se..

Lycka till imorgon :)
  • Elfia
    Gweny skrev 2015-03-12 16:44:36 följande:
    Jag ska på mitt VUL imorgon, så blir nervöst att se om dem vuxit på sig bra. smile1.gif
    får hoppas vi bägge har lagom många och i bra storlek.

Nilla6>> åh så bra att det blev så bra ägg, håller tummarna för du får ett fint plus på testdagen sen. smile1.gif
    Föresten, kände du några biverkningar utav hormonsprutan? Jag trodde först att jag inbillade mig :/ Men så är inte fallet. Har en konstant molande värk vid ljumskarna, äggstockarna och det drar även lite lindrigt bak i ländryggen och den blir starkare och starkare. Det gör inte så värst ont men den är faktiskt väldigt obehaglig. Har lite svårt att somna när jag går och lägger mig på kvällarna. Sedan är trötthet också en biverkningar märker jag. Går på halvvarv..
  • Elfia

Någon annan som har dessa symptom efter Menopur sprutan? Eller andra symptom efter er hormonspruta?

*Jag trodde först att jag inbillade mig :/ Men så är inte fallet. Har en konstant molande värk vid ljumskarna, äggstockarna och det drar även lite lindrigt bak i ländryggen och det blir starkare och starkare. Det gör inte så värst ont men det är faktiskt väldigt obehaglig. Har lite svårt att somna när jag går och lägger mig på kvällarna pga av detta. Sedan måste den konstanta tröttheten också en biverkningar? Går på halvvarv känner jag*

• Elfia
    Gweny skrev 2015-03-13 12:02:22 följande:

Dem såg 14 äggblåsor som var mellan 12-15 mm. vilken storlek brukar dem vara vid ÄP?

så blir ett nytt VUL på måndag och nu fortsätta med sprutorna och samma dos. (150)

Har tur att jag är ledig från jobbet idag och måndag på schemat Iallafall. Så blir mer väntan nu, men skönt dem växer iallafall. smile1.gif

Det låter ju som positiva nyheter :)

Får du både hormonsprutan och den som stoppar för tidigt ägglossning (Jag ska ta Orgalutran) fram till måndag då? Eller skulle du bara fortsätta med hormonsprutan?
  • Elfia
    Gweny skrev 2015-03-13 15:01:12 följande:

Jag ska bara fortsätta med hormonsprutan, är det vanligare att man tar även för att förhindra tidig äl? 

Jag vet inte, alltså jag fick instruktioner om att jag skulle ta orgalutranen tillsammans med hormonsprutan två kvällar. Detta för att förhindra tidig ägglossning, eller ja, ägglossning överhuvudtaget antar jag. Jag vet inte hur det blir efter VUL på söndag. Ifall jag behöver höja dosen, fortsätta ytterligare några dagar och om Orgalutranen måste tas fler gånger.

Har du inte tagit den?
  • Elfia
    Nilla6 skrev 2015-03-13 15:35:51 följande:

Ruvardag 2 idag, avskyr dessa vagitorier, måste använda binda dag som natt för att det blir så geggigt:( visst det är ju för en bra sak:) tog ett test idag, inte för att jag trodde på nåt utan för att ovitrelle som man tar innan ÄP kan ge utslag på gravtest typ 10 dar lr mer. Jag tog den för 9 dagar sen, ett till streck dök upp men bara om man hade lampa bakom så det är ju skönt för då vet jag att den inte ger mej falska plus sen. Fick hem brev nu från SH där det står att vi fick 2 blastocyst till frysen;) jätte bra att ha fler chanser än en.

Vad roligt :) inte med vagitorierna då kanske. Jag ser inte fram emot dem kan jag säga. På SU där jag går, sa de att både Orgalutransprutan och Lutinus vagitorierna har uppdaterats och ska tydligen vara mycket bättre nu än förr. Känns som att många man läser om upplever dem likadant nu som 2010.

När har du testdag? Lycka till :)
  • Elfia
    Gweny skrev 2015-03-13 17:46:23 följande:
    Nej och dem har inget nämnt om orgalutranen heller. Går med på SU.
    Jaha ok. Men du kör på den långa behandlingen så jag vet inte riktigt vad som gäller där. Vet att det är rätt intensivt när man

Kör på den korta. Du kanske får ta den senare?
  • Elfia
    Gweny skrev 2015-03-13 18:53:52 följande:
    verkar ju vara olika tydligen, som du säger, kanske blir att jag får det from måndag och fram till äl-sprutan....  återstår att se.
    vi får uppdatera hur allt går. smile1.gif
    Ja, antagligen blir det så :) tog precis orgalutranen som många fruktar för inklusive mig själv. Det gick bra. Det är en uppdaterad version, sprutan är smalare nu än förr tydligen. Däremot trubbig i spetsen och det gick lite halv-trögt att spruta in den och det kändes ju. Sedan sved det så in i bomben men gick över sedan. Ligger och vilar nu.
  • Elfia

Var på vårt första ultraljud vid 12 idag och gu så skönt det var att komma in en söndag på SU/Ivf avdelningen, inte massa människor i väntrummet. Jag fick en sittplats wohoo haha.

Såg bra på VUL, jag var inte på väg att bli överstimulerad utav sprutorna som jag trodde. En blåsa låg på 16 mm så den såg fin ut men de andra skulle växa till sig några dagar till. Jag ska ta sprutorna tom tis sedan är det VUL på onsdag morgon igen och då får vi reda på lite mer. Men BM sa att det med största sannolikhet blir så att de ordinerar Ovitrellsprutan på onsdag kväll och att vi då får åka in på äggplock på fredag :)

Snälla håll tummarna för att de får en massa fina ägg samt bra spermier så att de kan göra en lyckad ICSI. Jag känner att jag mått så dåligt av sprutorna och känt av en konstant smärta i nedre delen av magen att inte har varit så behagligt direkt :( Plus att man gått på reserven de sista dagarna att man varit helt borta, usch!! Vill, hoppas och önskar mer än allt annat att äggen befruktas och att vi får tillbaka ett guldägg som resulterar i en graviditet som stannar i magen. Hoppas, hoppas!!!!!

Hur går det för er andra?

• Elfia
    Gweny skrev 2015-03-16 11:53:46 följande:

Mina äggblåsor har växt på sig, var nu 17st!! och det kommer bli ÄP på Torsdag! Vad nervös jag är nu... hur äp ska gå och om det gör ont, sen om allt kommer gå bra så det kan bli återföring till helgen! håll tummarna är ni snälla.

Elfia>> spännande vi ligger så lika! Kan säga det var massa folk i väntrummet idag... fullt upp. Håller tummarna för oss bägge nu. smile1.gif

Haha, jag kan tänka mig att det vart fullt i väntrummet.

Men vad roligt att läsa att det gick bra på VUL och att vi ligger så lika ja :)

Jag håller också tummar och tår för oss!! Stenhårt;)

Hoppas allt går bra för dig på torsdagen samt lördagen efter insättning. Jag förstår precis känslan, jag är nervig som bara den. Be om mer morfin ifall du skulle känna av smärtan. Det ska jag göra. Vi får hålla varandra uppdaterade :)
Svar på tråden IVF - 2015