• Nilla6

IVF - 2015

Lisa 236 skrev 2015-03-07 11:42:22 följande:

Hej på er tänkte bara berätta uppföljning av mitt förra inlägg gör alltså min 14 insättning och varit gravid 10 ggr förrut utan att det blivit barn och så dök detta upp på Rd 6

Får bara hoppas denna håller i sig denna gång..... Så glad

Hej som jag sa till flaxkatten, har du tagit ovitrelle? Man kan få plus upp till 10 dagar efter tyvärr. Men om du vart gravid så många ggr så vet du väl säkert det redan. Håller tummarna.
  • Nilla6
    Lisa 236 skrev 2015-03-07 18:58:18 följande:

Hej jo jag vet ... och ja jag har tagit ovitrelle men är på dag 13 efter ovitrellen så det ska vara lugnt för den skull. Å tack för tummarna

Okej men va bra då är du gravid. Grattis.
  • Nilla6
    Flaxkatten skrev 2015-03-07 23:37:16 följande:

Det visste jag inte, men idag är det 13 dagar sen jag tog den, så det borde väl inte vara den?

Hej nej det borde inte va nån fara då. Du är gravid. Grattis.
  • Nilla6

Idag fick jag tillbaka ett blastocyst, skulle fått tillbaka den i måndags men det fanns så många fina då (6 ägg av 10 som blev befruktade) så dom fick långtidsodla. En insatt, 1 ligger i frysen och 3 odlar till imorrn. Känns skönt att veta att man har minst en i frysen. Nu är det lång väntan till test bara. Hur går det för er andra som fick plus?

• Nilla6

Ruvardag 2 idag, avskyr dessa vagitorier, måste använda binda dag som natt för att det blir så geggigt:( visst det är ju för en bra sak:) tog ett test idag, inte för att jag trodde på nåt utan för att ovitrelle som man tar innan ÄP kan ge utslag på gravtest typ 10 dar lr mer. Jag tog den för 9 dagar sen, ett till streck dök upp men bara om man hade lampa bakom så det är ju skönt för då vet jag att den inte ger mej falska plus sen. Fick hem brev nu från SH där det står att vi fick 2 blastocyst till frysen;) jätte bra att ha fler chanser än en.

• Nilla6
    Elfia skrev 2015-03-13 17:05:11 följande:

Vad roligt :) inte med vagitorierna då kanske. Jag ser inte fram emot dem kan jag säga. På SU där jag går, sa de att både Orgalutransprutan och Lutinus vagitorierna har uppdaterats och ska tydligen vara mycket bättre nu än förr. Känns som att många man läser om upplever dem likadant nu som 2010.

När har du testdag? Lycka till :)

Jag har testdag den 24e men bim är den 20e så lär bli test då.
  • Nilla6
    Elfia skrev 2015-03-18 18:24:17 följande:

Hej allihopa! Hoppas allt går bra för er där ute? Kände bara att jag ville skriva av mig lite.

Imorse var jag på mitt andra VUL. Blåsorna hade vuxit ordentligt på de ytterligare tre kvällarna jag fick spruta sedan i söndags. De växter jämt och läkaren och BM tyckte att det såg fint ut. 11 blåsor sammalagt hade jag, varav de största var på 14,18,20,22 mm. Som jag misstänkte så låg de två största på höger sida för där är jag mer öm än på vänster.

Fick även ordination om att ta Ovitrelle (ägglossningsprutan) ikväll och på fredag tidigt på morgonen blir det äntligen äggplock:)) Är givetvis nervös men mest förväntansfull då jag vet om allt går fint så blir det insättning på Söndag.

Tror ni jag är glad över att slippa sprutorna imorgon eller?!! ;)

*håll tummarna att det går vägen här* nu har jag vi väntat allt för många år på detta, vill ju ha ett barn jag med :)

Hej vad kul o skönt att allt såg bra ut, vart går du nånstans? Vi hade äggplock på en fredag o skulle ha insättning på måndan för det var normal odlingstid men dom odla till onsdan, asså 5 dar till blastocyst. Äggplocket för mej var värst, fick så mycket smärtstillande att dom fick dra ut mej i rullstol haha. Det gjorde ont men inte så ont ändå, tror jag fick panik av hela grejen bara att dom ville droga ner mej lite extra. Det var skönt däremot;) sen blev jag ju överstimulerad, hade så ont i magen i 3 dar, kunde inte sitta lr kissa/bajsa. Vätska i buken men inget som behövdes tappas, så det var bra att äggen odlades längre för jag hade aldrig pallat sätta in nåt just då. Nu är jag på ruvardag 7 med alla världens olika symtom och positiva gravtest sen i måndags på dag 5 så jag håller tummarna för dej, lycka till.
  • Nilla6
    Elfia skrev 2015-03-18 23:20:22 följande:

Låter inget vidare, tråkigt att du behövde gå igenom det. Förhoppningsvis går det smidigt och bra för mig på fredag under ingreppet och efteråt :)

Jag går på Sahlgrenska i Göteborg! Vart gick du?

Kul att du är ruvare, hoppas det går vägen :)

Men jag har förstått att ägglossningssprutan kan ge falska svar på graviditetstest om man testar för tidigt, vet ej om det stämmer men det finns en del trådar om det. Det ska ha gått 10 dagar efter den sprutan innan man vara säker på resultatet. Givetvis håller jag tummarna även för dig, att positiva gravtesten är det som stämmer!

Jo jag vet att sprutan kan ge falska plus men testade på dag 9 och 10 efter sprutan o då var det neg, sen i måndags så har det stegrat fint och det brukar inte bli starkare efter sprutan så jag litar på testen, fick gravid 1-2 igår på dag 14 efter sprutan.;)
  • Nilla6

Elfia och gweny hur går det för er? Några symtom? Jag är i vecka 5+0, brösten är så knöliga, ömma och stora, mår illa lite hela tiden, kissar mer på natten, mensvärk som kommer och går, har även troligtvis fått foglossning:( kan inte ligga på rygg eller sitta för länge.

• Nilla6
    Elfia skrev 2015-03-27 14:05:30 följande:
    Stackars dig :( men så trevligt att veta att det rullar på som det ska. Du är ju gravid och det är det viktigaste. Gravsymptom får man tyvärr stå ut med.

Känns som att tiden går allt för sakta. Jag är på rd 5, 9 dagar kvar till td och jag vill bara spola fram tiden. Jag är positiv kring svaret då hoppet är det enda man har men samtidigt vågar inte ta ut något i förskott.

Min molande värk efter äggplock och ET har försvunnit helt. Enda gången jag får den är när jag vaknar upp på mornarna. Då får jag ligga kvar en stund för det molar en del (som mensvärk) och väldigt ömma bröst. Men 10 min senare försvinner båda. Underligt.

Lite andfådd kan jag bli ibland, ifall jag grejar för mycket utan att vila emellanåt. Ryggontet är mycket lindrigare nu. Läkaren säger att det förmodligen är att kroppen försöker återhämta sig från stimulering samt ingrepp. Gravtecken såhär tidigt kan man inte känna sa hon. Jag har ju inga vidare symptom så jag kanske ska det hon säger som positivt.

Vad kände du de första dagarna på ET samt i slutet?
    haha mm jag står verkligen ut med alla symtom så länge jag får en frisk bebis, men kände aldrig såhär med sonen. jag satte iof in en blastocyst men jag fick symtom 2 dar efter ET, trodde jag var magsjuk, illamående och lös i magen men gick över efter ett toabesök, tyckte det kändes konstigt sen dag 3 och 4 så mådde jag illa, inte mycket men det kom ibland,tog test på dag 5 som var svagt positivt, fick då även metallsmak i munnen. sen blev testen starkare, fick även ta blodprov som mätte hcg på fredan dag 9 för dom tyckte jag fick plus så tidigt. men de låg på 107 vilket var normalt men det som gäller med blodprov är ju att man ska ta det igen efter 2 dar och då ska det ha dubblerats. vilket mitt gjorde och lite till, 259 låg det på söndan. så de går ju framåt, symtomen är värre nu dock. eller en grej, förstoppningen, haft sen ÄP,slutade röka och dricka kaffe veckan innan vi startade och efter det så går jag knappt på toa. inte kul då jag kan gå 3 ggr om dan i vanliga fall, käkar kiwi, päron, katrinplommonpure och inget hjälper, har fått dricka några klunkar kaffe ibland för att få ut nåt. du ska inte testa innan? håller tummarna.
  • Nilla6
    Gweny skrev 2015-03-27 16:54:13 följande:
    Skönt ändå att ha lite symtom som tecken!

Jag är på rd 6 och säger som Elfia, det går så segt!

Har lite hugg/kramp i sidorna ibland och lite ömma bröst på morgonen, som sen snabbt försvinner. Hade lite sura uppstötningar igår.

Men samtidigt kan det ju vara från lutinus el mens på g... så lurigt. Vill veta nu!!

Vad för tecken hade du? Vilken rd plusa du?
    jo det är väl klart, men har förstoppning som heter duga. inte kul, jag har hela tiden trott att mina första symtom kom från lutinusen vilket dom gjorde bara att dom har förstärkts med tiden, illamåendet är värre, brösten som ömma gick upp till Pamela andersson style. resten kan du läsa som jag skrev till elfia. håller tummarna för dej också.
  • Nilla6
    Elfia skrev 2015-04-05 22:29:41 följande:

Minus på Stickan :( Får snällt vänta en månad på att få göra FET. Denna eviga väntan.. Själv då?

Nej vad tråkigt, har du fått mens då? Jag håller tummarna till du får ett plus. Jo det är bra med mej tack, i vecka 6+4 nu, illamående och hård i magen, trött och kissnödig:)
  • Nilla6
    Gweny skrev 2015-04-06 16:10:03 följande:

Tyvärr samma här. Miinus och mensen kom på rd 13. Får hoppas på FET i maj.

Nej va tråkigt, jag beklagar men nästa månad blir din månad;)
Svar på tråden IVF - 2015