89Madeleine skrev 2015-02-13 09:57:26 följande:
Dem har alltid sagt att det skulle bli en ICSI, men vid äggplocket sa dem att om det var tillräckligt många spermier som var bra skulle dem göra en standard ivf. Men vi får veta det idag :) Jag är sååå nervös att dem ringer idag och säger att det inte har fungerat!
Hormonsprutorna har gått jättebra! Bättre än jag trodde :) Gonal-f kändes ingenting knappt , men orgalutranen sved lite i magen efteråt, men det gick över fort. Man blir svullen och går upp lite i vikt, men det ingår :P
Jag blev superförkyld också när jag sprutade. Tror att det var en biverkning.
Det var jättelätt att ta dem :) barnmorskan visar er så bra på ert första möte och du kommer få testa ta en tom spruta då för att känna hur det känns :)
Jag går på KS/Huddinge och där tycker jag att dem har bra bemötande :)
Vart går ni?
Det är bara att fråga på :)
Jag var lika nervös och undrande för bara 3 veckor sen :)
Kram
Vi har redan varit på ett sådant möte med barnmorskan men det var i mitten på januari i år. Saken var den att vi ställde oss i en "akut sjuk kö"(ifall någon blir sjuk ringer de nästa på tur i kön) i höstas på Sahlgrenska reproduktionskliniken efter att remissen hade skickats dit från det privata sjukhuset där vi gjorde alla undersökningar samt fick beskedet om att vi behövde ivf.
Vi visste att vi skulle vi uppringda någon gång efter 3 månader men sedan blev det 5. Och då förstod vi att vi inte kommer att få komma på ett möte förrän i Mars i år och att det skulle säkerligen ta tid att få börja med behandlingarna dessutom. Men så ringde de ifrån Sahlgrenska och sa att vi fick komma in den förmiddagen omgående. Så vi liksom bara slängdes in helt överväldigade och nervösa. Så vi har alltså gått igenom all den informationen du nämnde. Problemet är den att jag minns inte riktigt allting hon gick igenom. Detaljerna med sprutorna och hur man tar de minns jag vagt. Som sagt vi blev överväldigade av allt den dagen. Tror du att det finns en chans att man kan få boka in ett till sådant möte och gå igenom det igen nu när man är mer förberedd? Så att man inte gör fel eller missar något menar jag. Sa till fästmannen att han får filma nästa gång så att vi vet precis haha.
Hur mår du idag?
Kram