• panisette

IVF 2015 ska vi följas?

Jag och min sambo påbörjat behandling med IVF nu på Huddinge sjukhus efter att ha försökt bli med barn i snart tre år. 
    Jag ska köra korta versionen, tog första sprutan Gonal F nu ikväll och är supernervös över ALLT! :) Biverkningar och hur det ska gå!

Vore kul om det är några andra som också börjar/ska börja med IVF som vill följas åt och dela erfarenheter?

Berätta gärna när ni börjar och uppdatera om hur det går för er! Så kan vi vädra våra tankar :)

• Svar på tråden IVF 2015 ska vi följas?
  • 89Madeleine
    Grynis skrev 2015-02-24 17:54:14 följande:

Ikväll är det dags för Orgalutransprutan och när jag tittade på dom sä är det 1/3 luft i varje spruta. Men enligt Carlandiska så ska man inte pressa ut luften utan bara ta sprutan som den är.

Känns nervöst då nålen är grövre än på Gonalen :/

Du behöver inte vara nervös :)

Nålen känns knappt, men det svider lite i magen efteråt. Men det går fort över :)

Det var bubblor i mina med. Jag tog dem bara som dem var :)

Lycka till!

Kram
  • Grynis

Va skönt att höra :)

Är mest orolig för luftbubblorna när det var så mkt men då ska jag sluta oroa mig. Lösningen i 4 av sprutorna verkar vara som gelé och luftbubblan står kvar vi kolven. Den femte så åker bubblan uppochner när jag vänder på sprutan.

Fick tips av Carlandiska att ha öppningen på nålen uppåt och sticka vänligt men bestämt.

• 89Madeleine
    Grynis skrev 2015-02-24 18:06:46 följande:

Va skönt att höra :)

Är mest orolig för luftbubblorna när det var så mkt men då ska jag sluta oroa mig. Lösningen i 4 av sprutorna verkar vara som gelé och luftbubblan står kvar vi kolven. Den femte så åker bubblan uppochner när jag vänder på sprutan.

Fick tips av Carlandiska att ha öppningen på nålen uppåt och sticka vänligt men bestämt.

Jag var så rädd så jag stack långsamt haha...
    Kanske är bättre att sticka snabbt. Men den är inte så farlig. Den ser mer farlig ut än vad den är :) :)

Och luftbubblorna är som sagt ingen fara :)

Kram
  • Grynis

Har planer på att sticka fort sen får jag se om jag fixar det eller om min man får göra det ;)

Ska lossas att jag inte ser jätte luftbubblan :)

Kram

• 89Madeleine
    Grynis skrev 2015-02-24 19:01:27 följande:

Har planer på att sticka fort sen får jag se om jag fixar det eller om min man får göra det ;)

Ska lossas att jag inte ser jätte luftbubblan :)

Kram

hehe lycka till :)
    Detta klarar du/ni galant!
    Kram
  • Grynis

Då var Orgalutranen tagen och det gick jätte bra :) tror jag råkade sticka lite uppåt då jag var så skakig men det kändes ingenting. Kom ett pysande litet ljud när jag kom fram till luftbubblan. Sen sved det lite efter någon halv minut men gick snabbt över. Så nu känner jag att jag kommer att fixa även den sprutan och sticka den rätt i och inte uppåt nästa gång ;)

• Amandalinnea

Elfia: jag använde gonal-f. Jag har också varit extremt spruträdd så jag trodde aldrig att jag skulle klara det heller. Och helt hysterisk var jag vid första sprutan men jag gjorde det, och därefter gick det jättebra :) det blev lite terapi för mig. Hoppas du också klarar det men skönt att du har personer som kan hjälpa till också :)

Lantlollan och petris: blödningarna har ökat igen och magsmärtorna är ett faktum, tror nästan att jag har gett upp :/ men ska ändå testa på fredag, enligt läkaren ska man ju göra det trots blödning. Kan man hoppas på ett mirakel? ;) hur går det för er annars? Är ny här så har inte riktig koll än, vet inte hur alla ligger till i IVF-resan :)

• Amandalinnea

89madeline: åh va spännande! Hoppas alla förberedelser kommer gå bra :) ja det är mitt första försök också :) vilken berg och dalbana det jag varit :P

• Amandalinnea

[quote=74918654][quote-nick]Amandalinnea skrev 2015-02-24 22:46:11 följande:[/quote-nick]

89madeline: åh va spännande! Hoppas alla förberedelser kommer gå bra :) ja det är mitt första försök också :) vilken berg och dalbana det jag varit :P

[/

* har gått bra menar jag ju såklart :) hoppas du får pluss på fredag :D håller tummarna

• Lantlollan
    Amandalinnea skrev 2015-02-24 22:43:58 följande:

Elfia: jag använde gonal-f. Jag har också varit extremt spruträdd så jag trodde aldrig att jag skulle klara det heller. Och helt hysterisk var jag vid första sprutan men jag gjorde det, och därefter gick det jättebra :) det blev lite terapi för mig. Hoppas du också klarar det men skönt att du har personer som kan hjälpa till också :)

Lantlollan och petris: blödningarna har ökat igen och magsmärtorna är ett faktum, tror nästan att jag har gett upp :/ men ska ändå testa på fredag, enligt läkaren ska man ju göra det trots blödning. Kan man hoppas på ett mirakel? ;) hur går det för er annars? Är ny här så har inte riktig koll än, vet inte hur alla ligger till i IVF-resan :)

Usch, vad tråkigt. Fortsätter dock att hålla tummarna för dig!!
Svar på tråden IVF 2015 ska vi följas?