• panisette

IVF 2015 ska vi följas?

Jag och min sambo påbörjat behandling med IVF nu på Huddinge sjukhus efter att ha försökt bli med barn i snart tre år. 
    Jag ska köra korta versionen, tog första sprutan Gonal F nu ikväll och är supernervös över ALLT! :) Biverkningar och hur det ska gå!

Vore kul om det är några andra som också börjar/ska börja med IVF som vill följas åt och dela erfarenheter?

Berätta gärna när ni börjar och uppdatera om hur det går för er! Så kan vi vädra våra tankar :)

• Svar på tråden IVF 2015 ska vi följas?
  • Blomster84

Att vara ledsen och gråta ofta tror jag är en väldigt vanlig nämnare bland oss som har svårt att bli gravida/få syskon. Blir det för mycket och du känner att du behöver mer stöd så tycker jag helt klart att du ska ta kontakt med en terapeut el kurator el liknande. Vår situation är otroligt psykiskt påfrestande.

Jag började blöda ikväll. Så vårt 3e försök har misslyckats. :( men det var iaf skönt att jag började blöda så snart efter insättning så jag slapp hoppas längre än nödvändigt.

Jag hoppas innerligt att ni får en tid snart och att det går vägen för er. Håller alla tummar och tår.

Glad midsommar till er båda :) kram

• Lotten
    Blomster84 skrev 2015-06-19 22:59:51 följande:

Att vara ledsen och gråta ofta tror jag är en väldigt vanlig nämnare bland oss som har svårt att bli gravida/få syskon. Blir det för mycket och du känner att du behöver mer stöd så tycker jag helt klart att du ska ta kontakt med en terapeut el kurator el liknande. Vår situation är otroligt psykiskt påfrestande.

Jag började blöda ikväll. Så vårt 3e försök har misslyckats. :( men det var iaf skönt att jag började blöda så snart efter insättning så jag slapp hoppas längre än nödvändigt.

Jag hoppas innerligt att ni får en tid snart och att det går vägen för er. Håller alla tummar och tår.

Glad midsommar till er båda :) kram

Nej :( beklagar verkligen. Vad händer efter det tredje försöket och det inte lyckats?

Ja, jag brukar tänka så också när jag väntat varje månad hittills om mensen kmr eller inte kmr. Förra månaden var min mens en vecka sen och den brukar alltid komma på exakt dagen. Så jag trodde verkligen det blivit något.

Tack snälla :) vi har bara varit med varandra och ätit gott och sett film. Har varit mycket det senaste. Så vi behövde det. Hoppas ni haft en bra midsommar trots blödning. Kram till dig!
  • Lantlollan

Vårt förra försök slutade i mf, men nu har vi plussat igen (FET med blastis). Hoppas på att det här blir tredje gången gillt på två sätt, tredje graviditeten gillt och tredje insättningen gillt...

• Blåblomman
    Lantlollan skrev 2015-07-03 09:10:32 följande:

Vårt förra försök slutade i mf, men nu har vi plussat igen (FET med blastis). Hoppas på att det här blir tredje gången gillt på två sätt, tredje graviditeten gillt och tredje insättningen gillt...

Vilka goda nyheter! Nu håller jag tummarna stenhårt!!
  • Lotten
    Lantlollan skrev 2015-07-03 09:10:32 följande:

Grattis! :)
  • Filli89

Hej tjejer, hur går det för alla? Själv plussade jah tre dagar innan testdag men började blöda på själva testdagen, mkt tufft. Kändes som en hemsk prank. Men nya tider nya tag. Började med mina hormoner idag för ett stimulerat FET denna gång, hoppas det blir en graviditet som ja får behålla denna gång, är helt slut av detta.

• Lantlollan
    Filli89 skrev 2015-07-06 19:04:57 följande:

Hej tjejer, hur går det för alla? Själv plussade jah tre dagar innan testdag men började blöda på själva testdagen, mkt tufft. Kändes som en hemsk prank. Men nya tider nya tag. Började med mina hormoner idag för ett stimulerat FET denna gång, hoppas det blir en graviditet som ja får behålla denna gång, är helt slut av detta.

Usch, vad jobbigt. Håller tummarna!!
    Blåblomman skrev 2015-07-04 21:03:48 följande:
    Vilka goda nyheter! Nu håller jag tummarna stenhårt!!
    Lotten skrev 2015-07-04 21:19:03 följande:
    Grattis! :)
    TACK!
  • 89Madeleine

Hörrni, man ska ju inte ha sex de första dagarna, men hur är det med orgasm? Är det skadligt för embryot?
    (Ursäkta frågan haha, kan hålla mig, men är bara nyfiken)

• Filli89
    89Madeleine skrev 2015-09-04 18:04:17 följande:

Hörrni, man ska ju inte ha sex de första dagarna, men hur är det med orgasm? Är det skadligt för embryot?

(Ursäkta frågan haha, kan hålla mig, men är bara nyfiken)

Vi blev förbjudna sex helt och hållet faktiskt så för att vara på den säkra sidan skulle ja avstå helt. Hur går det för dig. Själv är jag tillbaka i Svea och fått börja utredning om på nytt lämnar spermaprov och blod prov för äggreserven. Allt går så sagta beroende på hur det ser ut skickar hon remiss för IVF som tar uteliggare upp till tre månader och kanske mer om man inte använder sig utav vårdgarantin.
  • Lotten

Nu har det gått tre månader sedan vi fick veta att vi skulle få hjälp. De håller alltså inte vårdgarantin. Vad kan man göra? Har inte hört något från dom.

• Lotten

Har någon hört om eller gjort ivf på Nordic ivf i Göteborg? Vill gärna veta vad ni tycker. Vi har blivit erbjudna att göra ivf där.

Svar på tråden IVF 2015 ska vi följas?