• mikaaaela

Hur lång är väntetiden för IVF Umeå?

Smillan83 skrev 2015-05-19 22:49:38 följande:
    Ja det hade någ varit bra, men hade ingen Lutinus kvar, så kör neutralt :)

Tänkte testa tidigt den här gången och hellre testa typ en gång om dagen fram till BIM, än få mensen som en sur överraskning!

Ska testa på torsdag tänkte jag, på BIM -4!

Under kan ju ske...annars blir det ett FET i juni, så kommer inte gråta om mensen kommer på måndag!
    Så tänker jag med, speciellt när den skjuts upp av lutnius, så suuurt! BIM -4, vad för grav.test använder du då? Jag köpte hem massa från testlagret, men vet inte hur tidigt man kan testa med dom :P 

Låter bra att du har den inställningen, sånt gillas! När tror du ungefär det blir i juni? Om cykeln följer samma som denna månad? :) 
  • mikaaaela
    Smillan83 skrev 2015-05-21 13:14:29 följande:

Känner mig "konstig" varje dag, lite yr på nåt sätt, svårt att sätta ord på det!

Hoppas såklart det är grav-tecken, men samtidigt spökar ju kroppen varje gång man hoppas att mensen ska utebli! :(

Oj, BIM -6 lät tidigt. -4 är också tidigt, så ge inte upp hoppet :) Hoppas att dina känningar beror på att du är gravid :) Åh går det inte om det blir en måndag? :( Men nu hoppas vi du är gravid nu så du slipper tänka på FET :) 

Återföringen gick bra, lite ledsen för att de inte odlade i 5 dagar, känns som hoppet om frysen blir litet då. Menmen..
    Vi fick tillbaka ett fint embryo med 8 celler. Från början tyckte jag det var dåligt, då vårt förra hade 10. Men nu när jag läst på lite så verkar det optimala vara 8 celler på dag 3, så det gav mig lite hopp i alla fall. :) Resterande 7 odlas vidare. Hoppas vi får till frysen, men önskar så klart mest att detta försök lyckas! :) 
  • mikaaaela
    EllasMatte skrev 2015-05-21 20:39:10 följande:

Hej tjejer! 

Jag vill bara önska er ett STORT lycka till! Jag har läst er tråd och håller tummarna för att ni lyckas :D Jag och min sambo är gröngölingar på det här med ivf, vi har vårt första besök/samtal på kliniken i Umeå den 5 juni och åh så jag längtar tills vi är igång precis som ni! :D

Hej och välkommen hit :) Kul med en till! 

Inte alls så länge kvar, men förstår att du längtar så :) Kommer ihåg hur spänd och förväntansfull jag var inför första besöket, spännande! :) 
  • mikaaaela
    Smillan83 skrev 2015-05-21 21:09:16 följande:
    Jo det är rätt tidigt att testa, man blir så otålig bara :)

Ååh då ruvar du nu din lyckost :)

Då håller vi alla tummar som finns att du blir den förste av oss att klämma ut en bebis nästa år!

Va konstigt att de inte odlade alla vidare?

Våra 6 st odlades ju vidare med just argumentet att de var så många så de ville ge dem chansen att bli blastocyster? Fattar inte varför de gör olika?
    Haha ja man är ju de, ja kommer också testa tidigt, men man måste ju ha i bakhuvudet att det kan vara FÖR tidigt ;P 
    Ja känns konstigt att göra det igen, det var ju inte så längesen sist, men känns betydligt bättre denna gång, nu vet man ju vad som väntar :P 

Hm, jaa, jag fattar inte heller. Nils-gunnar sa att vi kanske skulle odla 5 dagar, men tydligen blev det inte så. Pratade med en annan tjej som sa att det ibland är dålig kommunikation mellan dom på kliniken, eller så vågade dom inte chansa, jag vet inte. Det kan ju ha varit att de 7 embryona inte var av lika hög kvalité och därför våga dom inte chansa. De gör att jag tappar hoppet om att få några till frysen, men önskar att några kan frysas, dock vill jag ju helst att detta försök lyckas såklart :) 
  • mikaaaela
    Smillan83 skrev 2015-05-24 09:28:24 följande:

Oj mensen kom visst nu! Ja då är det nya tag denna cykel då!

Midsommarveckan blir det insättning!

Ska ringa och prata med kliniken imorrn! Ultraljud nästa vecka skulle jag tro!

Åh vad tråkigt :( Ledsen för er skull! Men tur att ni hinner med ett försök innan sommaren i alla fall, och det är ju inte allt för långt kvar till midsommar, vi får hoppas på bra väder så tiden går fort :)
  • mikaaaela
    I norr skrev 2015-05-24 10:35:35 följande:

Otur! :( men säger som Mikaaaela, det år inte alls länge kvar oxh då håller vi alla tummar!

Hört något om era andra embryon Mikaaaela? Att de hamnat i frysen?

Ja tyvärr, igår var jag helt förstörd igen, inga till frysen denna gång heller. Det gör att jag tappar hoppet helt. Visst att miljön i livmodern ska vara bättre än i labbet, men känns rätt hopplöst just nu.. :/ 
  • mikaaaela
    Smillan83 skrev 2015-05-25 11:59:18 följande:
    Åånej, varför klarar de sig inte, när allt ser så bra ut :(
    Fattar inte heller. Känns så himla hopplöst .. :( 
  • mikaaaela
    Smillan83 skrev 2015-05-27 12:13:38 följande:

Pratade med Umeå igår, så nu är vi igång igen, känns jättebra! Den här gången SKA DET GÅ!!!

Ultraljud i Övik på kvinnokliniken nästa torsdag och sen kör jag igång med ägglossningstester!

Härligt, nu hoppas vi på plus denna gång ! :) 
  • mikaaaela

Hej tjejer :) jag är i chock! På RD7 testade jag ett svagt plus med testlagrets och lite starkare på RD8. Idag är jag på RD10 och strecket har ökat betydligt mer, även fast det inte är lika starkt som kontrollstrecket. Testade därför även med Clearblue och fick ett starkt plus!! Dock vågar jag inte vara lycklig än, är så rädd för att det ska vara en kemisk graviditet (dumt att googla..) för att jag testade så tidigt. Förra gången fick jag mens på RD13, så kommer nog inte vara lugnare förrän den dagen passerad, då embryot ska komma ut då om det är en kemisk. Någon som vet hur det funkar? Får man en ökning på stickan även fast det är en kemisk? Denna oro kommer aldrig försvinna!!

8 dagar kvar till testdag! 

• mikaaaela
    Smillan83 skrev 2015-05-31 10:15:06 följande:

Åååh grattis Mikaaaela, så underbart! Du är gravid ju :)

Ägglossningssprutan sitter väl bara i i tio dagar och det har du ju passerat och plusset borde inte bli starkare om det vore så!

Åh jag blir alldeles rörd, sååå otroligt glad för er skull!

Åååh tack snälla, ja det är så himla overkligt !! 

Hm, men har läst att kemisk graviditet är typ att embryot bara "nuddar" livmodern och graviditetshormon utsöndras, men det fäster inte och därför får man senare mens som vanligt. Oftast upptäcks det inte och man tror att man får mens som vanligt, men har man testat tidigt så märker man de ju :P Men ska försöka tänka att det inte är falskt positivt, å som du säger, det borde nog inte öka om det var en kemisk graviditet :P

Antar att jag reserverar mig lite i fall det skulle hända någonting. Är superlycklig men så rädd för missfall. Kan ju säga att oron kom direkt plusset dök upp. Och den lär ju inte försvinna förrän bebisen är ute, och då kommer en annan oro haha! 

Tack snälla du, jag hoppas verkligen att det blir er tur denna gång med!! Håller alla tummar och tår! Snart dags!!
Svar på tråden Hur lång är väntetiden för IVF Umeå?