• Zam96

Unga gravida med BF hösten 2015?

Hej! Jag är 18 år, har en son på ett år, gift sedan 8 månader tillbaka och plussade för några dagar sedan med vårat andra barn. BF 14 Oktober än så länge.

Finns det fler som vill följas åt till hösten? Glad Alla som vill är självklart välkomna, oavsett ålder! (Vi ser alla olika på vad som klassas som ungt)

• Svar på tråden Unga gravida med BF hösten 2015?
  • skepparbarn
    isabelless skrev 2015-02-24 09:36:03 följande:

Igår under dagen fick jag hemskt ont strax nedanför naveln. Ringde BM och hon sa att det var vanligt och hon trodde på växtvärk. Tydligen kan man uppleva det väldigt smärtsamt. Idag verkar det vara lugnare!

Jag går just nu i valet och kvalet att göra ett privat ultraljud. Närmsta stället för mig så kostar det 800:- innan vecka 20 och därefter 1100:-. Funderar och funderar... Vill så gärna se lillen/lillan!

Jag fick ett tidigt ultraljud pga smärta , men det syns inte mycket. Därav gör man ett rul senare när man kan se saker :) Det är ganska så bortkastade pengar om jag ska vara ärlig
  • Zam96

Hade inte jag fått ultraljudet i vecka 11+4 med sonen hade jag varit ett totalt nervvrak. Jag kunde inte somna, sov inte bra när jag väl lyckats somna och bröt ihop gång på gång. Dock känns det som att innan vecka 10 kanske det inte känns så värt, om man inte är ordentligt orolig eller blöder. Man kan lika gärna få missfall precis efter egentligen.

Jag ska till Spec-MVC på måndag för att snacka om hur det blir eftersom jag snittats, samtidigt får jag nog ett VUL och hoppas på en fin födelsedagspresent (fyller 19 den dagen). Då ska jag vara i v 8+1 så jag hoppas ju massor men vet dock att även om det ser bra ut då kan det gå åt helvete ändå.

Nu har jag i alla fall börjat bli mer illamående. I vecka 7+0 kom det och sedan har det blivit lite bättre för att idag vara ganska jobbigt igen. Igår hade jag mycket molvärk på kvällen, låg med vetekudden på magen och ryggen från klockan åtta tills jag somnade strax efter tolv. Hoppas på växtvärk!

• colalife

Jag är så rädd och nojig för bristningar, speciellt när man är så ung och har hela livet framför sig. Finns det verkligen ingenting att göra? Hjälper det inte att smörja in sig? Gå promenader, äta nyttigare? Vad som helst, vet ni något? 

• Zam96
    colalife skrev 2015-02-28 17:20:24 följande:

Jag är så rädd och nojig för bristningar, speciellt när man är så ung och har hela livet framför sig. Finns det verkligen ingenting att göra? Hjälper det inte att smörja in sig? Gå promenader, äta nyttigare? Vad som helst, vet ni något? 

Försöka och hoppas går ju, dock brukar det bero på hormoner och det går inte att påverka.
  • CarolineHunter

Hej allihopa! Caroline heter jag och är 22 år. Jag och min sambo ska få vårat första barn 16 oktober. Vi bor i Uppsala. Vart är ni ifrån och hur mår ni i era graviditeter? Jag är i v 8 (7+1) Kram!

• Mallis92

Hej tjejer, jag heter Josefin och är 22 år gammal. Väntar mitt och min mans andra barn, bf 28 oktober. Har en son född sommaren 2013 :)

• Vallmoblomman

Hej allihopa! Glad

Mitt namn är Alexandra och är 20 år. Jag o min sambo väntar vårt första barn som är beräknat till den 4 oktober Hjärta Har mått hyfsat bra hittills, känt av illamående på morgonen/ kvällen. Men som försvunnit efter att man ätit lite. Vi ska träffa barnmorskan för första gången om 2 veckor, spännande! Skrattande 

• Mallis92
    Vallmoblomman skrev 2015-03-02 08:43:24 följande:
    Hej allihopa! 

Mitt namn är Alexandra och är 20 år. Jag o min sambo väntar vårt första barn som är beräknat till den 4 oktober  Har mått hyfsat bra hittills, känt av illamående på morgonen/ kvällen. Men som försvunnit efter att man ätit lite. Vi ska träffa barnmorskan för första gången om 2 veckor, spännande!  

Ska också till BM om 2 veckor, men jag tycker mest det känns segt haha. Vill gå på ultraljud direkt ;)
  • lindstroom

Hej tjejer! Jag är 21 år och väntar mitt första barn tillsammans med min sambo och beräknad födsel är 28 oktober!

Mår hyfsat bra tycker jag! Lite illamående men inte så farligt och lite yr ibland. Har även såkallad mensvärk och är otroligt trött! Måste nästan ta en "powernap" varje dag för att orka hålla mig vaken hela kvällen! Haha

• skepparbarn

Nu är jag i vecka 16, var ett tag sedan jag skrev sist  Solig
    Har fått tid för mitt RUL den 9e April och den 13 fyller jag 21. Så kul att förhoppningsvis få se ett friskt och vackert barn som födelsedagspresent. 

Hur mår ni? 

Jag mår jättebra i övrigt men äter som en jävla häst. Går inte upp heller. Väger mindre nu än innan graviditeten Skäms

Svar på tråden Unga gravida med BF hösten 2015?