• Zam96

Unga gravida med BF hösten 2015?

Hej! Jag är 18 år, har en son på ett år, gift sedan 8 månader tillbaka och plussade för några dagar sedan med vårat andra barn. BF 14 Oktober än så länge.

Finns det fler som vill följas åt till hösten? Glad Alla som vill är självklart välkomna, oavsett ålder! (Vi ser alla olika på vad som klassas som ungt)

• Svar på tråden Unga gravida med BF hösten 2015?
  • Zam96
    emmmsa skrev 2015-02-18 16:18:48 följande:

det är det som är så roligt, att alla är så olika i allt genom graviditeten, därför är det kul att följa flera!

har också ett otroligt "träningssug", jag är ute och går hela tiden, blir rastlös av att sitta still och när jag inte får röra på mig (till exempel när vi åker bil) så blir jag lätt irriterad!

Jag fick ett städsug under min första graviditet, jag gick upp klockan fem på morgonen för att städa trots att det redan var städat överallt, det är ju lite annorlunda att man blir sugen på att träna eller städa t.ex känns det som... Haha :) jag blev nästan manisk
  • Zam96
    emmmsa skrev 2015-02-18 16:18:48 följande:

det är det som är så roligt, att alla är så olika i allt genom graviditeten, därför är det kul att följa flera!

har också ett otroligt "träningssug", jag är ute och går hela tiden, blir rastlös av att sitta still och när jag inte får röra på mig (till exempel när vi åker bil) så blir jag lätt irriterad!

Jag fick ett städsug under min första graviditet, jag gick upp klockan fem på morgonen för att städa trots att det redan var städat överallt, det är ju lite annorlunda att man blir sugen på att träna eller städa t.ex känns det som... Haha :) jag blev nästan manisk
  • emmmsa

ja det kändes jättekonstigt, helst eftersom jag har varit extremt lat innan jag blev gravid! men alla är ju olika, och det sa UMO också, eftersom alla är olika!

sen innan jag kom på att jag bara ville träna hela tiden så ville jag mest bara underhålla mig själv för att fortsätta att inte röka, slutade med det direkt när jag plussade!

• Zam96
    fannyyy skrev 2015-02-18 17:21:08 följande:

Jag gjorde test på alla hjärtansdag och plussade, jag är en 19 årig tjej och jag vill verkligen ha detta barnet, men har börjat få småblödningar, och är rädd att de ska va ett missfall, men många säger att de e vanligt med blödningar och att det inte behöver betyda missfall. jag går in i vecka 7 nu enligt testet  man kan göra här på familjeliv. 

nå mer unga som varit med om det? ska boka tid på gyn imorgon bitti så ja får nå kloka svar därifrån :)

Jag fick tyvärr missfall när jag var gravid första gången, det började med ljusrosa flytningar. Det är inte säkert att det är missfall för dig dock! Finns många anledningar till att blöda i tidig grav. Men bra om du får en tid för att se så allt är bra, grattis till graviditeten! Jag håller tummarna hårt för att allt ser bra ut :)
  • Zam96
    emmmsa skrev 2015-02-18 17:28:45 följande:

ja det kändes jättekonstigt, helst eftersom jag har varit extremt lat innan jag blev gravid! men alla är ju olika, och det sa UMO också, eftersom alla är olika!

sen innan jag kom på att jag bara ville träna hela tiden så ville jag mest bara underhålla mig själv för att fortsätta att inte röka, slutade med det direkt när jag plussade!

Grymt jobbat! Det klarade inte jag när jag väntade sonen. Denna gång slutade jag dagen efter plusset :)
  • Zam96
    Zam96 skrev 2015-02-18 16:19:36 följande:

Det är inte bara jag som är så här svullen? Vecka 7 phpNlSMuf37935.jpg

Jag var platt innan (förutom lite löst skinn efter grav) så detta är stor skillnad. Vägde 50 kg innan grav, väger väl 52 nu kanske. Efter rökstopp går man ju även upp lite i vikt
  • fannyyy
    Zam96 skrev 2015-02-18 17:30:53 följande:
    Jag fick tyvärr missfall när jag var gravid första gången, det började med ljusrosa flytningar. Det är inte säkert att det är missfall för dig dock! Finns många anledningar till att blöda i tidig grav. Men bra om du får en tid för att se så allt är bra, grattis till graviditeten! Jag håller tummarna hårt för att allt ser bra ut :)

åh va läskigt, hade du ont när du bara hade dom rosa flytningarna? för jag har inge ont alls, utan märker bara de när jag har kissat att de e lite rött på pappret liksom. 

tack för ditt svar förresten :)

• emmmsa

tack! ja jag har varit underviktig så länge jag kan minnas, för en månad sen vägde jag ca 45kg, nu när jag äter som en häst och dessutom har svällt upp lite så väger jag 48kg :)

• emmmsa

här är min mage imorse, v.4 (3+4), lite svullen under naveln ner till muffen :p men inte mer än så!

• Zam96
    fannyyy skrev 2015-02-18 17:44:20 följande:

åh va läskigt, hade du ont när du bara hade dom rosa flytningarna? för jag har inge ont alls, utan märker bara de när jag har kissat att de e lite rött på pappret liksom. 

tack för ditt svar förresten :)

Jag kommer inte ihåg för att vars ärlig :/ men har du haft sex så kan ju ett kärl brustit och väntar man tvillingar kan man också blöda osv.

Jag kommer dock ihåg att jag kände efter livmoderhalstappen och märkte att den var lite öppen och mjuk och att blodet kom därifrån.
Svar på tråden Unga gravida med BF hösten 2015?