Eveliina98 skrev 2015-07-01 17:12:17 följande:
Är 17(98a) plussade igår och vet ej ännu om jag ska behålla eller inte.. Vad jag förstår var du 16-17 när du fick din son??
Hur var det?
Har pappa till barnet och jag har stöd o jobb osv så pengar o sånt är inga problem, men skolan?? :) är i vecka. 6 så missfalls risken finns ju fortfarande :/
Jag var 17 när jag plussade, fyllde 18 några dagar innan sonen föddes. Jag fick ju egen lägenhet och hjälp med ekonomin, ingen skola och har inte börjat efter att han föddes då jag jobbat med mitt psykiska mående. Pappan tog studenten i tid dock och ska läsa på högskolan i höst så om tre år är han klar och jag tänkte börja plugga på komvux om ett år när yngsta börjar dagis.
Gymnasiet är inte det enda alternativet även fast det kanske är det lättaste/snabbaste :) Och till och med året man fyller 20 kan man börja gymnasiet, har man redan börjat kanske man kan få ta ett sabbatsår och fortsätta där man slutade... Det är olika från skola till skola. Allt är inte kört bara för att man skaffar barn, dock prioriterar man annorlunda och får ju självklart kämpa extra för att få ihop vardagen på ett bra sätt.