• Zam96

Unga gravida med BF hösten 2015?

Hej! Jag är 18 år, har en son på ett år, gift sedan 8 månader tillbaka och plussade för några dagar sedan med vårat andra barn. BF 14 Oktober än så länge.

Finns det fler som vill följas åt till hösten? Glad Alla som vill är självklart välkomna, oavsett ålder! (Vi ser alla olika på vad som klassas som ungt)

• Svar på tråden Unga gravida med BF hösten 2015?
  • alexandra94

Om någon här är intresserad så har jag skapat en mammagrupp på facebook för oss födda på 90 talet och med BF sep-nov. 

Lägg till mig som vän på facebook så lägger jag till er i gruppen, ju fler desto roligare :D

www.facebook.com/alexandra.hellborg.9

OBS! Gruppen kommer vara hemlig och bara de som är medlemmar kan se vad som skrivs :)

• Unggravid16

Är 16år och gravid i vecka 30, jag vet att detta kanske inte gillas av alla, men jag är i vilket fall som helst lycklig!
    alexsandrae.forme.se 
    där är min blogg där jag skriver om mina tankar, graviditeten och vardagen.

• Nattnat98
    Unggravid16 skrev 2015-06-24 19:10:50 följande:

Är 16år och gravid i vecka 30, jag vet att detta kanske inte gillas av alla, men jag är i vilket fall som helst lycklig!
    alexsandrae.forme.se 

Åh vad kul att det finns någon i min ålder som också ska få barn! Är 98:a ,16 år just nu men hinner fylla 17 innan min son är här! Är beräknad 21:a Oktober och gick in i vecka 24 för 2 timmar sen bara^^ kommer helt klart följa din blogg! Lycka till med allting:D
  • KALAB
    Nattnat98 skrev 2015-06-25 01:42:21 följande:

Åh vad kul att det finns någon i min ålder som också ska få barn! Är 98:a ,16 år just nu men hinner fylla 17 innan min son är här! Är beräknad 21:a Oktober och gick in i vecka 24 för 2 timmar sen bara^^ kommer helt klart följa din blogg! Lycka till med allting:D

Jag är också beräknad 21a oktober, vad kul! ???? Är dock 21 år. (93a) ?
  • Unggravid16
    Nattnat98 skrev 2015-06-25 01:42:21 följande:
    Ja verkligen kul att ha någon i samma ålder! Vet du vilket kön ditt barn kommer få? :) Lycka till med allt du också! 
  • Nattnat98
    KALAB skrev 2015-06-25 01:55:21 följande:
    Jag är också beräknad 21a oktober, vad kul! ???? Är dock 21 år. (93a) ?
    Haha så kul att de finns så många omkring som har bf nästan samtidigt,och asballt med någon som har bf exakt samma dag!:D lycka till med allting!:)
  • Nattnat98
    Unggravid16 skrev 2015-06-25 20:14:53 följande:
    Ja verkligen kul att ha någon i samma ålder! Vet du vilket kön ditt barn kommer få? :) Lycka till med allt du också! 
    Ja jag väntar en liten pojk,och är mer än lycklig! Tack så mycket:) bor du nära Stockholm?:3
  • Unggravid16
    Nattnat98 skrev 2015-06-25 23:49:02 följande:
    Ja jag väntar en liten pojk,och är mer än lycklig! Tack så mycket:) bor du nära Stockholm?:3
    Åh vad gosigt, jag ska ju också få en pojke, och förstår exakt vad du menar med "mer än lycklig!" Jag bor 1,5-2 timmar från stockholm, så inte jättenära men ändå inte allt för långt bort :)
  • isabelless
    Unggravid16 skrev 2015-06-24 19:10:50 följande:

alexsandrae.forme.se 

Är född 1998 jag med! Väntar en liten kille med BF den 3 september. Vecka 31 idag!

Roligt med fler i samma ålder. Vilket datum har du BF?
  • Nattnat98
    Unggravid16 skrev 2015-06-26 12:48:02 följande:
    Åh vad gosigt, jag ska ju också få en pojke, och förstår exakt vad du menar med "mer än lycklig!" Jag bor 1,5-2 timmar från stockholm, så inte jättenära men ändå inte allt för långt bort :)
    Haha ja lyckan är oändlig och längtan tills han är här är helt galen! Jaha okej de e ju inte jättelångt bort!:)
  • Unggravid16
    isabelless skrev 2015-06-26 13:55:21 följande:
    Är född 1998 jag med! Väntar en liten kille med BF den 3 september. Vecka 31 idag!

Roligt med fler i samma ålder. Vilket datum har du BF?
    Åh vad mysigt! 
    Ja, roligt med fler i samma ålder synd bara att alla verkar vara rätt utspridda.. (:

Den 6 september har jag BF :)
  • Eveliina98

Är 17(98a) plussade igår och vet ej ännu om jag ska behålla eller inte.. Vad jag förstår var du 16-17 när du fick din son??
    Hur var det?
    Har pappa till barnet och jag har stöd o jobb osv så pengar o sånt är inga problem, men skolan?? :) är i vecka. 6 så missfalls risken finns ju fortfarande :/

• Zam96
    Eveliina98 skrev 2015-07-01 17:12:17 följande:

Är 17(98a) plussade igår och vet ej ännu om jag ska behålla eller inte.. Vad jag förstår var du 16-17 när du fick din son??
    Hur var det?
    Har pappa till barnet och jag har stöd o jobb osv så pengar o sånt är inga problem, men skolan?? :) är i vecka. 6 så missfalls risken finns ju fortfarande :/

Jag var 17 när jag plussade, fyllde 18 några dagar innan sonen föddes. Jag fick ju egen lägenhet och hjälp med ekonomin, ingen skola och har inte börjat efter att han föddes då jag jobbat med mitt psykiska mående. Pappan tog studenten i tid dock och ska läsa på högskolan i höst så om tre år är han klar och jag tänkte börja plugga på komvux om ett år när yngsta börjar dagis.

Gymnasiet är inte det enda alternativet även fast det kanske är det lättaste/snabbaste :) Och till och med året man fyller 20 kan man börja gymnasiet, har man redan börjat kanske man kan få ta ett sabbatsår och fortsätta där man slutade... Det är olika från skola till skola. Allt är inte kört bara för att man skaffar barn, dock prioriterar man annorlunda och får ju självklart kämpa extra för att få ihop vardagen på ett bra sätt.
Svar på tråden Unga gravida med BF hösten 2015?