• Nrk79

Östgötar som planerar barn 2016

Hej!

Jag hoppar gärna in i tråden. Är snart 36 år och min sambo och jag ska försöka under året. Vi blev gravida två gånger under 2014 men båda slutade tyvärr som missfall. Nu har vi läkarnas stöd/hjälp och vi ska också ta bort ett myom som de tror ställer till det. Bor i Norrköping och har en bonusson på 15 år.

Lycka till!

• Nrk79

Hej!

Jag har inte kört med ägglossningssstickor då jag känner att det blir för mycket verkstad och även jag känner när det är dags. Dock kör jag med en app där jag skriver in mens och sex mm. Där räknar appen också ut när det är ägglossning om man skulle vilja ha lite koll. Smart och enkelt! :) Den heter WomanLog. Lycka till!

• Nrk79
    skatergirl81 skrev 2015-03-12 20:19:03 följande:
    Ok kanske kan vara värt att kolla på. Försöker du bli gravid just nu?
    Vi ska snart köra igång, väntar bara på klartecken från läkaren. Ska på ett besök den 1/4.
  • Nrk79
    Javli skrev 2015-03-12 08:43:53 följande:

Hur många av er har barn sedan tidigare och för hur många blir detta första barnet?

För vår del blir det andra barnet, har en dotter på snart 3 år.

Det blir mitt första och min sambos andra. Har en bonusson på 15 år, så var ett tag sedan min sambo hade en bebbe att ta hand om. :)
  • Nrk79
    skatergirl81 skrev 2015-03-13 23:12:21 följande:
    Ska hålla tummarna jättehårt att allt går vägen!
    Tack! :) I slutet av januari förlorade jag min son i vecka 22, så behöver få 2 månader emellan.
  • Nrk79
    skatergirl81 skrev 2015-03-14 19:31:17 följande:
    Ja jag läste din profil, har de rett ut vad missfallen beror på? Kan inte tänka mig något värre, du måste vara så himla stark!! Men toppen att ni har en ny chans nu snart igen!
    Hej!

Vi ska på läkarbesöket den 1/4 så då får vi veta vad analysen av moderkakan sa, men ev så får vi annars ta att inte få svar på varför det hände. Näe det är en fruktansvärd grej att gå igenom men man kan ju inget att göra än att acceptera. Får hoppas att vi får glädjen att vänta på en ny bebbe snart. :)
  • Nrk79

Hej på er!
    Nu har vi fått klartecken att köra. Jag var på läkarbesök i onsdags och fick ett samtal från läkaren igår. Enigt modekaksanalysen från min förra graviditet var det en infektion som startade att vattnet gick för tidigt och att min bebbe dog i v. 22. Man såg också små blodklumpar. Så inför nästa graviditet ska ja skrivas in i vecka 7-8 redan, bli regelbundet kollad mot infektion i kroppen samt gå på blodförtunnande medicin. Har också lämnat en massa blodrör för att de ska testa olika sjukdomar, men de får jag svar på nästa vecka. Känns bra att det kollat upp allt! Så nu är jag och sambon med och jobbar på att bli gravida.

Lycka till ni andra och glad påsk!

• Nrk79

1 maj... Då kan jag veta om vi blivit gravida denna månad. :) Jag hade trott att vi skulle behöva vänta 2-3 månader pga en resa men nu blev den inställd (fick veta idag) och inget hindrar nu att vi försöker. Om vi lyckas på första försöket så vet vi den 1 maj, annars är det bara att fortsätta. Förra gången tog det 4 månader för oss. Jag känner mig så lättad och glad att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Måste bara försöka tänka att det är lugnt även om det inte bli plus direkt (trots att det alltid är med lite bitterhet man får mensen). Nu hoppas jag bara att sambon är lika på! Håll tummarna! :)

• Nrk79
    Javli skrev 2015-04-21 13:16:54 följande:

Vad dagarna rullar på. Vi går och väntar på det ska bli maj månad!

Lycka till Javli! :)
  • Nrk79

Hej. En fråga till er andra... Berättar ni för er partner när ni har ägglossning eller "kör ni bara" på? //Norpan

Svar på tråden Östgötar som planerar barn 2016