• Nrk79

Östgötar som planerar barn 2016

Ms EMC skrev 2015-07-04 09:01:11 följande:

Jag har inte varit så aktiv här i tråden, men har tittat in lite då och då.
    Men igår gjorde jag ett graviditetstest som visade positivt! Var tvungen att ta ett test till nu i morse och tydligare än såhär kan det väl inte bli!? :) phpxjTZwi36238.jpg

Grattis, grattis! Bara att njuta av nyheten! :) Lycka till.
  • Nrk79

Hej i sommarvärmen!
    Hade ju känningar efter äl och slog sedan bort tanken på en graviditet då jag gjort grav.test och det visade inte positivt. Var då 2 dgr innan bim och nu sitter jag här bim+1 dag och ingen mens än... Är i Grekland just nu och ska testa på tisdag när jag kommit hem. Hoppas, hoppas! :)

• Nrk79
    skatergirl81 skrev 2015-07-05 17:57:08 följande:
    Håller tummarna att du får ditt plus när du kommer hem! ?
    Hej hej.
    Testade nu i morse, dock är det svagt och det är bm+3... Har en oro för missfall, men vi får glädjas åt plusset innan vi vet resten. :)

(Kom hem 03:00 från resan och kissade innan jag la mig och testade nu på morgonen vid 7, så kanske behövs "starkare" morgonurin?)
  • Nrk79

Tack tjejer! Känns jättekul! :D

Vi får hålla tummarna till er som vill plussa så vi får fler plus i vår lilla grupp.

• Nrk79
    pannkakan87 skrev 2015-07-10 17:38:54 följande:

Hej tjejer!

Hur går det för er? Glad Någon som har bim snart i tråden eller som nyligen har plussat?

Jag plussade häromdagen Solig  Helt oplanerat men nu har vi smält det lite i alla fall och är ändå väldigt glada..

Kul! Vilken dag är det beräknat till? Stort grattis!!!!
  • Nrk79
    pannkakan87 skrev 2015-07-11 08:01:39 följande:
    Jag är beräknad till 13 mars! :) Känns jättekul!
    Vilken dag är du beräknad till?
    Jag missade ditt meddelande som du hade skrivit till en annan, sorry! 13:e, vad kul! Jag är beräknad till 12e men också 10e enligt en annan app, så får se vid kubbtestet.
  • Nrk79
    PadimeP skrev 2015-07-11 23:58:55 följande:
    Hehe ja, är så glad att sambon ÄNTLIGEN är redo för barn, vill typ bli gravid NU! Mm lite fattigt på min front nu så vi kör knullavarjedagmetoden istället. Sambon är nöjd med det ^^...
    Hej. Jag använde en kalenderapp och hade koll när äl var. Sedan hade vi sex typ 2-3 gånger under perioden då det var möjligt att bli gravid. Vi körde inget på stickor, temp eller sex varje dag (om det var ett måste) det skulle bara förstört vårt sexliv. Lycka till!
  • Nrk79

Ni som plussat - finns ni med i BF mars-gruppen på Facebook? Det finns två hemliga där. :)

• Nrk79
    pannkakan87 skrev 2015-07-14 20:48:26 följande:

Jag är inte med i någon grupp på fb än. Är du? Då ser ju andra vad man heter och så. Känner mig inte redo för det än.. Inte förrän vi avslöjat för alla andra tänker jag.

Jag är med i båda och jag skulle inte heller vara med om den inte var hemlig och ingen kan se att man är med och vilka inlägg man gör. Är smidigare att skriva där "i trådar". Säg till när du vill komma med. :)
  • Nrk79
    Desideri skrev 2015-07-14 21:12:40 följande:

Är inte heller redo för fb. Även om den är hemlig och vänner inte ser att jag är med så är jag rädd att det ska vara någon jag känner med i gruppen som kan skvallra vilket dock inte är så troligt men endå! ;) Sen är jag beräknad i februari så får nog inte hoppa in i mars gruppen. :/

Ja tyvärr är det för oss som har bf i mars men det finns säkert en bf feb-grupp på Facebook som är hemlig och i gång. Kolla på en bf feb- diskussion här på familjeliv om du skulle vilja hänga på i framtiden. Är smidigare än här faktiskt! :)
  • Nrk79

Jag stannar kvar! Ja vem är jag... Jag jobbar som studierektor och är 36 år. Sambon har en tonårstid från tidigare förhållande. Just nu är det semester, men snart kör allt igång igen. :) Åker ut lite med båten då och då och annars så njuter vi av ledigheten eller så tar jag hand om mina gubbar/gummor som jag hjälper. (Är god man och förvaltare till flera personer.) Är i vecka 5+4 idag och mår bra förutom trötthet och kissar massor. Kram!

• Nrk79
    Stokke skrev 2015-07-15 19:55:15 följande:

Hej hej!

Jag är snart 32 och maken blir 35 i år.
    Jag jobbar med ekonomi.

Vi bor i hus, just nu är det kaos hemma pga. av en vattenskada. I skrivande stund läggs det nytt tak.
    Vi ska ta en tripp söder ut, hälsa på vänner, spela golf och njuta av god mat.
    Semester fram till den 17 augusti.

Har fått tillbaka min mens och väntar nu på äl så att vi kan göra ett första försök.
    Förra gången tog det 3 månader innan det blev ett plus. Hoppas verkligen att det går liks fort den här gången. Håll tummarna för oss.

Hej! Håller tummarna! Ha en fin semester oxå och lycka till med taket.
  • Nrk79
    Desideri skrev 2015-07-16 16:26:40 följande:

Håller tummarna för alla er som försöker att det tar sig denna gång! :)

Håller oxå tummarna! :)
  • Nrk79

Hej. Blev idag inbjuden till en Norrköpingsgrupp på FB för de som väntar barn mellan jan-april. Kanske något för någon av er sen? :) kram

• Nrk79
    Nrk79 skrev 2015-07-21 10:28:09 följande:

Hej. Blev idag inbjuden till en Norrköpingsgrupp på FB för de som väntar barn mellan jan-april. Kanske något för någon av er sen? :) kram

OBS! Hemlig grupp så ingen ser att man är med eller vad man skriver. :)
  • Nrk79
    pannkakan87 skrev 2015-07-22 18:57:30 följande:
    Vad kul!
    Jag ringde dit dagen efter plusset. Så himla trevlig barnmorska som pratade med mig länge och berättade lite om mat som jag skulle undvika, kosttillskott osv. Sen fick jag tid för inskrivning i v12 (25e augusti) och ultraljud i v13 (2 september) så nu går jag bara och längtar. Fick också hem lite papper att fylla i och ta med till inskrivningen. :) Bra intryck av Lovisamottagningen än så länge men vore kul att höra från fler som gått dit tidigare. :)
    Barnmorskorna på Lovisa och hon som gör ultraljudet är kanon! Njut! Jag får tyvärr inte gå där pga tidigare komplikationer i graviditeterna. Får gå på sjukhuset som inte är lika mysigt.
  • Nrk79
    Joozzaan skrev 2015-08-01 15:20:21 följande:

phpmwUh7d53477.jpg

Jag får nog ingen mens på ett tag... skulle bara testa för att va på säkra sidan. Alltså... jag har panik det här kan inte stämma!!! Jag är gravid.

Grattis, grattis! :)
  • Nrk79

Hej hej.
    Har inte varit inne på länge. Hur mår ni? Hur går det för er? Hoppas ni plussar snart!

Kram

Svar på tråden Östgötar som planerar barn 2016