• Joozzaan

Östgötar som planerar barn 2016

pannkakan87 skrev 2015-04-22 09:12:28 följande:

Skaffa en app som har koll på din mens och så mäter du med ägglossningsstickor runt tiden då du enligt appen ska ha ägglossning. Då får du lite mer koll och kan lugna dig lite. :) Kram!

Redan provat men får inget jättestarkt utslag och hade så långa cyklar att det blev så dyrt. Har tempat nu men antingen gör jag fel eller så har jag inte äl för någon stegring får jag inte.
  • Joozzaan
    MalinA87 skrev 2015-04-22 14:28:31 följande:

Jag tror inte du ska oroa dig över att p-piller ska ha "förstört" några chanser. Själv hade jag tagit p-sprutor i 10 års tid och lyckades ändå bli gravid men det tog sin lilla tid. Har du regelbunden mens?

Jag hade det ju lite knäppt där ett tag... det blev fyra dagar längre varje månad tills förra månaden när det plötsligt blev 29 dagar igen (var 40 innan) så hoppas att om det nu inte tar sig denna månad att det blir 29 nu med. Läste att man kanske inte hat äl Om man har så lång cykel. Så antar att den inte är regelbunden då?
  • Joozzaan
    MalinA87 skrev 2015-04-22 17:58:57 följande:

Nej det är kanske så att den inte är regelbunden. Min mens kom inte över huvud taget först men jag fick äta ett par hormonkurer för att få ordning på detta. Man mår tyvärr inge vidare av dem men det var lätt värt det för att komma på banan igen. Har du haft någon kontakt med Kvinnokliniken?

Men om den kommer samma dag denna månad, gills det som någorlunda jämnt då? Nepp det har jag inte. Har varit på Ungdomsnotagningen tre gånger i mitt liv för att få p piller men annars har jag aldrig varit i kontakt med något liknande. Vet inte riktigt vart jag ska vända mig eller om vi ens har något här. Rätt liten stad...
  • Joozzaan
    Nrk79 skrev 2015-04-29 06:29:20 följande:

Vid min förra graviditet så kände jag strax efter äl att något sattes igång i kroppen och det var som någon blandning av mensvärk och stickningar i livmodern. Nu har detta hänt igen och isf är det otroligt lyckosamt då det är vårt första försök efter alla tråkigheter. Nästa mens är beräknad till nästa lördag så det är bara att vänta och se... Fler än jag som känner de där sticken när en graviditet sätter igång i kroppen?

Jag har aldrig varit gravid förr men känner så väl igen mig i det du skriver just nu! Är på BIM +2 idag!
  • Joozzaan
    Nrk79 skrev 2015-05-01 11:43:49 följande:

Vad roligt joozzaan! När ska du testa? Håller tummarna.

Nej väntar lite till för i feb fock jag mens på dag 40 så vi tar tills jag passerat det. Har ju i ga direkta symptom så hoppas inte för myckt :/
  • Joozzaan

Och där kom mensen såhär mitt i natten! Skönt att slippa vänta. Nu ska jag prova rosenrot i några veckor med så får vi se vad som händer :)

• Joozzaan
    Nrk79 skrev 2015-05-05 20:59:38 följande:

Hej! Vilken dag har du kommit till? Börjar dag 40 närma sig? Ska testa i helgen tror jag, då är det runt 37 dgr efter "första dag på sista mens". Går runt och är lite pirrig! :)

Hej! Fick mens natten till igår så dag 37/38 typ. Håller tummarna för dig! :D
  • Joozzaan
    Nrk79 skrev 2015-05-06 07:55:05 följande:

Vad tråkigt Joozzaan!

Fortfarande ingen mens, mår illa och känner mig konstig, men inget plus... Helskumt! Kanske blir samma visa för mig. Vi får hålla tummarna för nästa äl. :D

Nästa månad kanske är vår månad :) enligt statistiken borde det ju va vår tur snart! Hoppas hoppas Och håller tummarna för oss :D
  • Joozzaan
    Desideri skrev 2015-05-14 19:23:43 följande:

Hur går det för alla? :)

Själv väntar jag på ÄL och det känns som alla andra har eller har haft ÄL just nu förutom jag. Är jätte otålig! Dagarna går så himla sakta.:P

Du är inte ensam, jag väntar jag också på ÄL :) fick svagt utslag på äl test idag så bara att fortsätta vönta och hoppas det blir starkare och starkare :D
  • Joozzaan
    Desideri skrev 2015-05-15 11:22:45 följande:

Har med börjat med äl test igår och mitt var med svagt. Igårkväll märkte jag även att jag fått en del finnar vilket brukar komma innan äl så hoppas den är på g de närmaste dagarna. Hoppas vi båda får positivt utslag snart!

Håller även tummarna för er som väntar på bim! :)

Undra hur många dagar innan man får starkt utslag..? Tänkte att jag hoppar över idag och snålar med testen liten för jag har bara 12 kvar och de måste räcka :) borde väl inte gå från svagt till full styrka på 24 timmar? Men har ändå myst med mannen idag så kvittar väl egentligen :P
Svar på tråden Östgötar som planerar barn 2016