• Joozzaan

Östgötar som planerar barn 2016

pannkakan87 skrev 2015-09-01 18:27:07 följande:

Tyvärr så levde inte vår lilla bebis. :( Ett så kallat missed abortion - kroppen har trott att den fortfarande är gravid så livmodern har växt och där finns fostervatten och allt. Men fostret dog för fem veckor sedan och var bara en liten orörlig klump. Jag ska in till gyn i morgon och sätta igång ett missfall. Har gråtit så mycket idag att jag känner mig helt tom.

Mina tankar går till er :( <3
  • Joozzaan

Precis hemkommen från inskrivningen och allt gick bra minus det faktum att jag höll på att svimma efter hon tagit blodprov haha... Brukade vara blodgivare och klarade det utan problem men nu blev jag helt yr och hörseln försvann, ändå tog hon bara 3-4 rör. Måste ju vara ett tecken på att något sker i kroppen i alla fall. Nu längtar jag till ultraljud den 15:e :)

• Joozzaan

Idag är det ultraljud! Har knappt sovit en timme bara för jag är så nervös... nu håller vi tummarna att det finns en liten bebis där inne! :)

• Joozzaan

Allt såg hur bra ut som helst och var så häftigt att få se bebis! Den rörde sig hur mycket som helst och jag blev helt tagen av att den lilla varelsen på skärmen faktiskt finns där inne i magen!

Datumet vi fått sen innan stämde precis med måtten på bebis så det är fortfarande 25 mars som gäller.

• Joozzaan
    skatergirl81 skrev 2015-09-15 23:02:10 följande:

Vad skönt att allt var bra, kan tänka mig att det är häftigt att se bebis på ul

Ja blev helt trollbunden :) längtar redan till nästa UL den 28/10!
  • Joozzaan
    Maalon skrev 2015-09-15 19:21:41 följande:

Gud vad härligt :D Vilken lycka :D

Ja verkligen :) så overkligt!
  • Joozzaan
    skatergirl81 skrev 2015-09-15 23:22:37 följande:

Det förstår jag! Längtar tills det är vår tur! Förhoppningsvis är jag gravid när det är dags för ditt nästa ul

Håller tummarna för dig! :) när har du BIM? :)
  • Joozzaan
    Qem skrev 2015-09-26 13:39:59 följande:

Fick ett svagt svagt teststreck idag! Hur mycket kan man lite på det? Tror jag är någon/några dagar före bim än så länge..

Får man två streck innebär det väl alltid ett plus? Hur svagt det än är! :D Grattis i så fall!
  • Joozzaan
    Maalon skrev 2015-09-15 12:57:47 följande:

Lycka till :D Jag har en vecka kvar till mitt ultraljud och är redan nervös, haha, kan inte ens föreställa mig hur du mår några timmar innan :P

Hur var ultraljudet? :D
  • Joozzaan
    pannkakan87 skrev 2015-10-20 06:57:04 följande:

Här är det ägglossning på gång denna vecka (kör med natural cycles) så nu myser vi på och hoppas på ett nytt plus i november!  

Hur går det själv Jozzan?

Har så himla svårt med äl-testerna, de ger inget utslag men jag känner att äl är på g och enligt tempen så är den ju också det.. Men vi får väl se om de ger något utslag innan veckan är slut för då ska i alla fall äl har skett. Är det bara jag som har svårt med ältester? :/

Åh spännande, ska hålla tummarna för er! :) jag hade också svårt med äl testerna... fick ALDRIG fullt utslag då enligt dom hade jag aldrig ÄL eller så missade jag den varje gång.

För mig går det bara bra (hoppas jag) är i vecka 18 nu och äntligen börjar magen synas lite hehe. Ska på rul nästa vecka och ska bli kul att få se bebis igen!
  • Joozzaan
    StillAlive skrev 2015-10-20 10:01:38 följande:

Bim -4 idag. Ömmande bröst sedan bim -7/8 samt mensvärksliknande värk. Kan de vara tidiga symtom? Tänkte testa med CB digital imorgon eller på tors. 

Just det var mitt första och enda symptom innan jag plussade! Hoppas hoppas :)
  • Joozzaan
    miachr78 skrev 2015-10-20 09:48:18 följande:

Bim på torsdag. Testade i går med negativt resultat men kanske att det kan ha varit för tidigt. Känns som mensen har kommit hela tiden men det har den inte. :)

Håller tummarna art nästa test visar plus :)
  • Joozzaan
    Nrk79 skrev 2015-11-01 11:06:28 följande:

Hej hej.

Har inte varit inne på länge. Hur mår ni? Hur går det för er? Hoppas ni plussar snart!

Kram

Vecka 20 nu och har fått veta att det är en liten flicka där inne :) allt såg bra ut på rul och jag känner av henne mer och mer varje dag! :)

Hur är det själv? :)
  • Joozzaan

Länge sedan jag har inne här nu, kul att läsa hur det går för alla! Har själv fått min lilla tös nu, 21 mars tittade hon ut. Kunde inte föreställa mig hur underbart det skulle kännas att vara mamma till denna fina tjej, det bästa som hänt mig! ?

Svar på tråden Östgötar som planerar barn 2016