• Nrk79

Östgötar som planerar barn 2016

Desideri skrev 2015-05-23 12:26:18 följande:
    Men åh vad spännande! Kul att vi har bim typ samtidigt. Håller tummarna :)
    Vad kul! Då håller vi tummarna båda två!

Jag har haft ont i tjejmagen i tre veckor så de kollade upp det i torsdags, men läkaren ville att hennes överläkare skulle kolla mitt myom så fick koll två dgr i rad... Men bra med tanke på äl! :)
  • Nrk79
    Joozzaan skrev 2015-05-24 11:57:52 följande:

Såhär ser det ut idag :)

phpMEcfuV82017.jpg

Hej.

Ser ju ut som det är på gång men känner du inte i kroppen? Kan göra ont/ömma på ena sidan i några dagar, när det släpper har ägglossningen varit för min del. Håller tummarna för er!
  • Nrk79
    Javli skrev 2015-06-17 19:55:41 följande:

Hur går det för er?

Jag plussade förra veckan och väntar en februari-bebis

Grattis! Härlig känsla när man får plusset! Vi väntar fortfarande på plusset. Får se när det tar. Inne på tredje månaden nu. Glad midsommar!
  • Nrk79
    pannkakan87 skrev 2015-06-22 21:16:02 följande:

En fråga till er i Norrköping, tänker ni skriva in er på Vrinnevi eller privat exempelvis Lovisa mottagningen? :)

Hej.
    Jag har varit inskriven på båda och jag kommer att ha min barnmorska på Lovisa och min läkare på sjukhuset, men det är efter egna erfarenheter. Själva bm-delen tycker jag blir personligare och finare på Lovisa. Känn dig för... Besök båda ställena och se vad du tycker.
  • Nrk79
    pannkakan87 skrev 2015-06-23 10:18:03 följande:
    Jag har hört mycket gott om Lovisa och det ligger dessutom närmre mitt hem så jag har tänkt skriva in mig där. Är jag inte nöjd så kommer jag självklart att byta. :) Men rul och såna saker gör en väl ändå på Vrinnevi va?
    Jag fick tidigt rul där, men läkaren är inte så hänsynsful/omtänksam, men säkert väldigt duktig. Men i mina fall med problem i graviditeten så var inte han den bästa läkaren för mig, alldeles för rakt och oempatisk.

Kvinnokliniken (sjukhuset) gör också rul om de anser att de har skäl att kolla upp dig och bebben. Hört av andra på FL att det kan vara svårt att få en tid om man är frisk och har en fin graviditet.
  • Nrk79

Hejsan.
    Jag går i lite fundersamma tankar... Är nämligen så att jag hade äl i fredags/lördags och idag så har det varit en lustig känsla i magtrakten och ett hugg i förmiddags. Funderar på om det kan ha fastnat ett ägg... Vore så roligt om så var fallet! Har bim nästa helg så vi får vänta och se. Kram på er!

• Nrk79
    Desideri skrev 2015-06-25 22:24:48 följande:
    Går in i vecka 8 imorgon och tiden har gått fort fram tills nu. Nu sniglar sig dessa jobbiga dagar fram. Kanske ska prova ingefära, är inte så förtjust i den i vanliga fall så gissar på att det inte är bättre nu. :/  Har provat postafen, som inte alls hjälper heller. 
    Har en kompis som blivit sjukskriven pga att hon mår så dåligt. Prata med bm och be om en läkartid på kvinnokliniken, eller ring och boka tid där utan bm's inblandning. De hjälper säkert! Och du måste ju må bra! Är väl ca 4 v kvar med illamåendet kan jag tänka... (Fram till runt vecka 12.) Hoppas du mår bättre snart!
  • Nrk79
    skatergirl81 skrev 2015-06-25 20:43:43 följande:
    Vad spännande! Hoppas det tog sig!
    Konstigt läge och litar inte längre på min kropp. Har två dagar kvar till bim och ett gravtest borde ju visa positivt, men nix.
    Så blir väl fler försök då... :(
    Så mycket som kroppen signalerat... Skumt!
  • Nrk79

Tack, men just nu känner jag mig på noll igen. Visserligen bara 3e försöket men med 2 graviditeter bakom sig det senaste 1,5 året, med ma och dödfött, så vill man gärna komma igång igen - typ känna sig på banan... Blir deppad varje månad som mensen kommer. Men tack för peppen - vi får se hur det blir. Sitter i Parga i Grekland, så livet kunde vara djävligare! ;) Kramis

• Nrk79
    Stokke skrev 2015-07-02 00:04:14 följande:
    Hej!
    Hoppar gärna in här.
    Förlorade ett barn i v37 nyligen.

Hoppet finns att bli gravid snart så att det förhoppningsvis kommer en bebis 2016.

32 år gammal, inga barn sedan innan.
    Hej Stokke.
    Beklagar din ängel! Det är så sorgligt att få bli mamma, men till en ängel som redan lämnat oss. Har du fått kontakt med Facebookgruppen "själar säger aldrig farväl"? En jättebra grupp! Lägg till mig annars som vän (Frida Dahlström) så lägger jag till dig i gruppen. Lycka till med babyverkstaden! Kram
Svar på tråden Östgötar som planerar barn 2016