• Maalon

Östgötar som planerar barn 2016

pannkakan87 skrev 2015-08-19 08:27:29 följande:

Förskollärare!  Så jag har redan läst tre år och är inne på sista terminen och det känns väldigt skönt att hinna klart innan bebis. Hade varit trist att behöva ta ett sabbatsår så sent innan examen och få en ny klass men nu hinner jag gå klart i lugn och ro och till och med kanske jobba lite innan bebisen kommer. :) Beroende på hur jag mår förstås men jag vill gärna inte gå hemma mer än nödvändigt för jag blir såå uttråkad av det!

Vad kul! Det låter ju som en plan :) Är ditt arbete tungt som du har nu? Har aldrig jobbat i klädbutik innan men det är väl iaf att man står upp väldigt mycket som kan bli jobbigt mot slutet kanske?

Vad för slags ingenjör vill du bli? Hur gammal är du förresten? :) Jag är 28!

Vad härligt! Haha ja vilken timing verkligen! Ja kan tänka mig att det är skönt att hinna jobba lite innan, få in en fot någonstans liksom :)

Tungt är det absolut inte, men står upp en hel del som sagt, men hoppas att det ska gå bra :) räknar med att jobba månad 8 ut egentligen, så hoppas att jag klarar av det :)

Jag har tänkt bli energiingenjör, men måste läsa upp en himla massa fysik och matte först eftersom jag gick samhäll :p

Jag är 23, blir 24 i jul :)
  • Maalon
    pannkakan87 skrev 2015-08-25 09:27:34 följande:
    Nu har jag varit på inskrivningen! :) Woho! Känns kanon. Vår barnmorska vill man äta opp, hon är så gooo! Haha. Fick ta prover - två rör blod, blodtryck, kissprov och lite sånt. Allt såg jättebra ut så det känns skönt. :) Vi pratade en massa och mötet tog 1,5 timme hehe. Hon ville känna på min livmoder så jag fick ligga på en brits så kände hon sa att den hade vuxit massor. Då blev jag så himla glad haha! Solig Sen frågade hon om vi ville prova att hitta hjärtljuden men att de inte var säkert att vi skulle lyckas såhär tidigt men jag ville ändå prova. Självklart ville inte bebis alls va med på det :P Så jag får gott vänta till ultraljudet om en vecka. Får tänka att hjärtat bara är några millimeter så det är inte lätt att hitta med andra ord. :P Men jag är exalterad och taggad! Vill att veckan ska gå snabbt!! :D

Hur är allt med dig? :)
    Åhhh så härligt :D Vilken lycka! Skönt att allt såg bra ut, nu kan du bara njuta i väntan på att få se bebisen om en vecka :) 

Jag är i vecka 7 nu, om mina beräkningar är rätt :) Tröttheten har börjat avta en del men jag har börjat bli mer och mer illamående och får nästan räkna med en kräkattack om dagen nu :/ Annars går allt superbra, har fått en liten mage nu även fast jag tappat lite vikt. 

Hur mår du?

Kram :)
  • Maalon
    Joozzaan skrev 2015-08-31 19:35:16 följande:

Hur går det för alla? Känns lite dött i tråden vilket är tråkigt då det är så kul att följa allas resor :( är själv i vecka 11 just nu, inskrivning på torsdag.

Här är läget ungefär likadant som tidigare. Trött och tråkig, orkar inget och vill inget just nu. Illamåendet smög sig på i förra veckan och blir bara värre och värre. Tror att jag går in i vecka 8 imorgon, har inskrivning om en vecka :)
  • Maalon
    pannkakan87 skrev 2015-08-31 22:47:12 följande:

Ultraljud i morgon! Jättenervös!

Åh så spännande! Lycka till och uppdatera oss efter :D
  • Maalon
    pannkakan87 skrev 2015-09-01 18:27:07 följande:

Tyvärr så levde inte vår lilla bebis. :( Ett så kallat missed abortion - kroppen har trott att den fortfarande är gravid så livmodern har växt och där finns fostervatten och allt. Men fostret dog för fem veckor sedan och var bara en liten orörlig klump. Jag ska in till gyn i morgon och sätta igång ett missfall. Har gråtit så mycket idag att jag känner mig helt tom.

Men nej vad hemskt :( Beklagar <3 Ta hand om er nu, vet inte vad mer jag ska säga :(
  • Maalon
    Joozzaan skrev 2015-09-15 12:53:30 följande:

Idag är det ultraljud! Har knappt sovit en timme bara för jag är så nervös... nu håller vi tummarna att det finns en liten bebis där inne! :)

Lycka till :D Jag har en vecka kvar till mitt ultraljud och är redan nervös, haha, kan inte ens föreställa mig hur du mår några timmar innan :P
  • Maalon
    pannkakan87 skrev 2015-09-15 13:29:53 följande:

Lycka till nu tjejer!! Själv är jag på't igen och har ägglossning i veckan.

Kryssar fingrarna för att ni plussar så snart som möjligt <3 
  • Maalon
    Joozzaan skrev 2015-09-15 18:12:56 följande:

Allt såg hur bra ut som helst och var så häftigt att få se bebis! Den rörde sig hur mycket som helst och jag blev helt tagen av att den lilla varelsen på skärmen faktiskt finns där inne i magen!

Datumet vi fått sen innan stämde precis med måtten på bebis så det är fortfarande 25 mars som gäller.

Gud vad härligt :D Vilken lycka :D
  • Maalon

Nu har vi kommit hem efter våran semester i Linköping. I tisdags var vi på Crocus och fick se ett 3,26 cm litet knyte :D Hjärtat slog som det ska och den var så himla aktiv och vinkade och hoppade runt. Vilken ofantlig lycka att få se! När vi kom hem låg också kallelsen till rul i brevlådan, 16e november får vi se vårat knyte igen :D

• Maalon

Jag har gått in i vecka 15 idag, mår som jag gjort hela tiden ungefär :) Hoppas på att jag ska få bli lite piggare nu i trimester 2. Annars rullar allt på som det ska. 4 veckor kvar till vårat rul, längtar så mycket! :)

• Maalon

Vecka 17 imorgon och exakt två veckor kvar till nästa ul då vi får veta om det är en pojke eller flicka :) 
    Är sjukskriven för onda sammandragningar och början på foglossning, ska tillbaka till läkaren idag för vidare utvärdering. 

Annars är allt bra, känner av en del fladder från lilla knyttet och har dessutom fått tillbaka en del energi :) 

Lycka till ni som har bim runt hörnet, håller tummarna :D

• Maalon

Kul med så många nya! 

Vi gick in i vecka 22 igår. Lilla killen i magen sparkar på både mamma och pappa mest hela tiden och i övrigt mår jag precis som vanligt :) 

Lycka till ni som inväntar äl och bim, håller alla tummar och tår för er <3

Svar på tråden Östgötar som planerar barn 2016