Östgötar som planerar barn 2016
Inte bara axlar som en halterneck utan en sån där klänningen liksom hänger på axeln.. Svårt att förklara men lite som en singoalla-topp fast finare förstås ^^
Inte bara axlar som en halterneck utan en sån där klänningen liksom hänger på axeln.. Svårt att förklara men lite som en singoalla-topp fast finare förstås ^^
Det är ju ändå bra att tänka så som du gör, att du kan ta ett tag. Annars blir man ju så besviken när det inte går direkt. Ja visst är det mysigt, vi har inte sagt till någon heller, bara kollegan jag jobbar med om nätterna som vet och det är bara för hon frågade mig från ingenstans om vi skyddar oss eller inte och jag som är så dålig lögnare blev tagen på bar gärning. . Haha :)
Det låter precis som vi har tänkt! Vi vill inte heller ha något stort typiskt bröllop - jag tänker lite amerikanskt som många går för nu för tiden. Sambon och jag ställde oss själva frågan om vi ville lägga 80 tusen + på ett bröllop. Nej det vill vi inte. Vill vi spara ihop dom pengarna och lägga 80 tusen + om några år. Nej det vill vi inte heller.. Det är fasligt mycket pengar att lägga på EN dag. :P Pengar vi hellre lägger på en insatslägenhet osv.
Jag har faktiskt ingen aning om hur länge man bör vara ihop.. Det kan ju vara bra att ha delat vardagen tillsammans och bo ihop för att se hur man funkar när förälskelsen lagt sig. Själv blev jag sugen på barn efter ett halvår tillsammans med min sambo. Som en av och på-knapp! Haha. Jag har långa förhållanden bakom mig där jag varken velat gifta mig eller skaffa barn så jag blev jätteöverraskad! Nu har vi varit tillsammans i tre år. Ni då?
Pannkakan87 på tal om pengar så tänker vi exakt likadant, vi sparar till bostadsrätt och bebis nu och vill inte slänga ut massa pengar. ..det är ju trots allt bara en dag!
Tror inte det finns någon speciell längd på ett förhållande för en skaffar barn. Däremot ska man nog ha diskuterat genom noga i bästa fall. Vi var tsm i många många år före vi fick barn men vi pluggade och köpte hus så åren gick.
Va inte rädd för att föda barn. :) Det gör ont men det är en "bra" smärta och det är helt otroligt vad kroppen klarar av. Det är så coolt!
Jag och min sambo hade bara varit tillsammans i några månader när jag plussade. Oplanerat. Men vi är fortfarande tillsammans, lyckliga och dottern är snart 7 månader. Pratar om bröllop, hus och barn nr 2. :)
Ja precis, sökt flera tjänster men inget svar ännu så ikväll ska jag skicka iväg lite mail för att se hur det går i antagningsprocessen. Hade helst viljat ringa men denna veckan och nästa har jag blivit inringd som vikarie så har inte möjlighet. Skönt med lite jobb iallafall! :)
Tack! Vilka beställde du? Jag har apotekets kvinna. Försöker komma ihåg att ta en om dagen men det är svårt när man inte har någon rutin alls på de. :)
Pratade igenom hela min bebislängtan med sambon härom dagen och han var till min förvåning inte alls så negativt inställd till täta barn längre. Till min stora lycka gav han mig några punkter som vi ska "checka av", och sen kan han tänka sig att börja försöka! Så kanske framåt slutet av året! :D
Hihi ja och min kille flyttade ihop 10 månader efter att vi träffats så här gick det också undan. Nu har varit tillsammans i tre år men jag skulle ha kunnat skaffa bebis redan för två år sen. Man vet när man träffat rätt precis som du skriver. :)
Härlig känsla!
Hur mycket har ni tänkt lägga på bröllopet och resan?