Östgötar som planerar barn 2016
Tack! Ja visst tänker man på mf en del men försöker att njuta också. Tar en dag i taget tills vi får göra vårat ultraljud. Man kan inte göra så mycket mer än vänta och hålla tummarna.
Tack! Ja visst tänker man på mf en del men försöker att njuta också. Tar en dag i taget tills vi får göra vårat ultraljud. Man kan inte göra så mycket mer än vänta och hålla tummarna.
Jag ringde här om dagen, eftersom det är semestertider ringde jag typ så fort jag plussa annars skulle jag nog väntat nån vecka. Och det var nog tur jag ringde för det fanns inte alls många tider hos min barnmorska jag gick hos sist. Fick tid för inskrivningssamtal 23/7 och ultraljud/KUB 30/7. Lååångt tills dess.. 7 och 8 veckor kvar :)
Det blodprovet är för att kolla några hormoner som vid en viss nivå kan ha ett samband med kromosomavvikelser.
"Man mäter mängden av graviditetshormonet beta-hCG och moderkakshormonet PAPP-A. De två hormonerna visar, tillsammans med Nackuppklarningen, om det finns en ökad sannolikhet för att fostret har Downs syndrom eller en annan kromosomavvikelse."
Ja verkligen, dock så erbjuds inte kub eller ens ett ultraljud i alla kommuner vid v 13. Vissa (som linköping) erbjuder alla kub, vissa erbjuder inte alls kub, vissa erbjuder bara de över 35år och vissa har bara rutinultaljudet i ca v19 som jag fattat det. Jag tycker alla borde ha samma rätt att bli erbjudna det, väldigt orättvist som det är just nu.
Hej! Här är en till östgöte som hoppas på barn under 2016 Jag har precis konstaterat att det inte blev tredje gången gillt tyvärr utan nu laddar vi för ägglossning 3/7. Är 25 år gammal. Vore ju kul om vi blir några som plussar ungefär samtidigt så man kan planera för träffar med bebis sen
Spännande, håller tummarna för dig! Testar du med ÄL-stickor? Jag bor på landet en bit utanför Linköping, själv då?
Jag hoppar gärna in här om jag får :) Är från Linköping med utflyttat till Norge sedan två år :) Jag är 23, sambon 29, vi bor i ett litet hus i skärgården utanför Trondheim :)
Vi har kört på "händer det så händer det" nu i ca ett år, första månaden nu som vi försöker aktivt med äl-tester. Har ägglossning denna vecka och bim den 11e juli :)
Lycka till alla och grattis till er som fått era plus :)
Jag kommer säkert testa innan, om jag känner mig själv rätt :P Beställde hem både äl och gravtester så jag har ett lager, så kan testa massor utan att gå i konkurs pga apoteket :P
Du?
Ja eller hur!
Tror kanske att jag kommer vara tvungen att vänta ut bim + några dagar, får min kära mor på besök hela den veckan. All kärlek till mamma, och hon kommer absolut vara den första som vi berättar för när vi gått 12 veckor. Skulle jag plussa när hon är här skulle jag inte kunna dölja det för henne :P
Jag känner exakt likadant! Det här ju vårat första riktiga försök, men vi har ändå kört oskyddat i ett år. Så kommer folk och ba "det var inte planerat, det bara hände"
Min cykel är ju så lång, så händer det inte nu har jag inte nästa bim förrän mitten på augusti, med tanke på det hoppas jag extra mycket att det tar nu.
Hur länge har ni försökt?