Inlägg från: skatergirl81 |Visa alla inlägg
  • skatergirl81

Östgötar som planerar barn 2016

Nrk79 skrev 2015-06-25 18:47:54 följande:

Hejsan.

Jag går i lite fundersamma tankar... Är nämligen så att jag hade äl i fredags/lördags och idag så har det varit en lustig känsla i magtrakten och ett hugg i förmiddags. Funderar på om det kan ha fastnat ett ägg... Vore så roligt om så var fallet! Har bim nästa helg så vi får vänta och se. Kram på er!

Vad spännande! Hoppas det tog sig!
  • skatergirl81
    Desideri skrev 2015-06-25 15:14:06 följande:

Håller tummarna för er att ni får era plus snart! Förstår känslan när vänner och bekanta går ut med att de är gravida och man själv vill så gärna. Ingen rolig känsla samtidigt som man dka glädjas åt dem också.

Tack! Hur går det för dig då?
  • skatergirl81
    Desideri skrev 2015-06-25 20:27:28 följande:

Det går bra. Tar en dag i taget. Lever som i en dimma med en bakiskänsla dag ut och in. Mår så illa och idag kräktes jag första gången, trött, huvudvärk och helt slut i kroppen. Ska ringa mvc och försöka få en tid med en läkare. Det här funkar inte alls, klarar inte av att jobba. :/ denna graviditet är helt tvärt om mot när jag vänta dottern.

Låter ju hemskt! Man vill ju kunna njuta och glädjas åt graviditeten. Jag hoppas du kan få hjälp att må bättre. Har hört att ingefära ska hjälpa mot illamående och att man kan suga på en bit färsk ingefära, kanske värt att testa. Men blir ju grymt jobbigt om du inte kan jobba för du mår dåligt. Hur långt gången är du?
  • skatergirl81
    Maalon skrev 2015-06-25 19:59:56 följande:

Men tillräckligt många för att börja bli rastlös säkert :P

Vi har inte stressat över det under det här året, och inte försökt aktivt att tajma äl eller så, jag har jobbat stenhårt med att gå ner i vikt och min sambo skulle ta fagbrev så det ar egentligen inte optimalt att bli gravid förrän nu :) 

Har inte testat något alls, men tar det sig inte nu den här månaden så blir det allt jag kan komma över, haha! 

Verkar som att min äl är över om man ska gå efter testerna, betydligt svagare utslag idag än tidigare i veckan, däremot har jag svinont i bröstvårtorna och det är ju lite klassiskt äl-symptom. Blir inte klok på  min kropp ibland :P

Känner samma det där att jag inte blir klok på kroppen, tycker jag har nya konstiga symtom varje månad nu och mensen har varit konstigt och ont i äggstockarna vid äl och illamående innan äl...helt konstigt, som att kroppen vet vad vi håller på med och vill jäklas

Vi har verkligen gått in för det så man blir ju besviken men 7-8 månader är ju genomsnitt så inget konstigt än så länge.
  • skatergirl81
    Nrk79 skrev 2015-07-01 05:39:25 följande:

Konstigt läge och litar inte längre på min kropp. Har två dagar kvar till bim och ett gravtest borde ju visa positivt, men nix.

Så blir väl fler försök då... :(

Så mycket som kroppen signalerat... Skumt!

Du kanske plussar sent, en del får inget plus förrän efter bim...så tappa inte modet ännu.
  • skatergirl81
    Stokke skrev 2015-07-01 23:04:14 följande:

Hej!

Hoppar gärna in här.

Förlorade ett barn i v37 nyligen.

Hoppet finns att bli gravid snart så att det förhoppningsvis kommer en bebis 2016.

32 år gammal, inga barn sedan innan.

Fy vad hemskt! Beklagar din sorg!

Vet dem vad det berodde på?

Lycka till att bli gravid igen!! Håller tummarna för oss alla!
  • skatergirl81
    Stokke skrev 2015-07-02 18:18:03 följande:

Tack snälla ni.

I dagsläget vet läkarna inte vad det berodde på. Jag är tacksam att de inte har sagt, detta borde inte gå, ni bör inte försöka igen.

Jag tror att allt händer av en anledning och att alla hjärtan har ett visst antal slag.

Vår lille kille var inte redo för den stora världen utanför.

Vi är hoppfulla om framtiden.

Ja det tycker jag ni ska vara!

Håller ni på och försöker nu? Jag väntar på bim 11/7 , känns som att tiden går så långsamt mellan äl och bim.
  • skatergirl81
    Nrk79 skrev 2015-07-05 10:26:27 följande:

Hej i sommarvärmen!

Hade ju känningar efter äl och slog sedan bort tanken på en graviditet då jag gjort grav.test och det visade inte positivt. Var då 2 dgr innan bim och nu sitter jag här bim+1 dag och ingen mens än... Är i Grekland just nu och ska testa på tisdag när jag kommit hem. Hoppas, hoppas! :)

Håller tummarna att du får ditt plus när du kommer hem! ?
  • skatergirl81
    Nrk79 skrev 2015-07-07 09:41:34 följande:

Tack tjejer! Känns jättekul! :D

Vi får hålla tummarna till er som vill plussa så vi får fler plus i vår lilla grupp.

Stort grattis!! Sååå glad för din skull! Det förtjänar ni verkligen.
  • skatergirl81
    pannkakan87 skrev 2015-07-10 17:38:54 följande:

Hej tjejer!

Hur går det för er?  Någon som har bim snart i tråden eller som nyligen har plussat?

Jag plussade häromdagen   Helt oplanerat men nu har vi smält det lite i alla fall och är ändå väldigt glada..

Grattis! Så tokigt det kan bli. Tänk att det bara krävs en gång för att bli gravid. Har varit så tyst i den här tråden sen kommer plussen ett efter ett!
Svar på tråden Östgötar som planerar barn 2016