• fröken fegis

Långt protokoll

AmandaJakobsson80 skrev 2015-04-17 10:10:21 följande:

Jag var på ultraljud och tog blodprov i morse. De såg ca. 10 blåsor idag varav de största på ca. 9-10. Det gjorde väldigt ont i vid bara ultraljudet på vänster sida samt så är det bara där jag känner.

Lite konstigt tycker jag men de var på den sidan jag för ca 3 veckor sedan åkte in akut pga en cysta sprack och på den sidan jag har kvar min igentäppta äggledare och en del sammanväxningar. Kan kanske beror på det. Hoppas de inte är någon fara.

Fick en ny tid för blodprov och ultraljud på måndag (Om jag inte hör nått från läkarna under dagen) Jag ska fortsätta med samma dos. 225 menopur och eventuellt/förhoppningsvis kommer äggplocket ske på onsdag eller torsdag nästa vecka. Det har skjutits fram ett par dagar med andra ord. Hur stora var era äggblåsor när ni åkte in för äggplock?

Hej Amanda! Hur går det för dig?! Du måste uppdatera oss efter vul idag! :)
  • fröken fegis
    AmandaJakobsson80 skrev 2015-04-20 11:11:00 följande:

Hej!

Nu blev ja lite orolig när de gjort så ont för er :/ 

Var på UL idag och de hade vuxit till sig bra under helgen. Min läkare var mycket nöjd. Jag ska fortsätta på samma dos. Och högst troligt är det att jag får åka och göra äggplock på Onsdag men CVL kliniken skulle ringa i eftermiddag efter att fått mina blodprovssvar och ge mig all den info jag behöver. 

Jag håller er uppdaterade ;) 

Du behöver nog inte vara orolig! Om nu de flesta tycker att det inte gör så ont så borde statistiken verkligen tala till din fördel nu när både Louise och jag fick så ont ;) Och även om det gjorde galet ont så var det ju över på ett par minuter. Sen känner man ju sig lite mörbultad efteråt (det gör jag fortfarande) men det beror nog mest på att äggstockarna är svullna och ömma efter alla hormoner. Det kommer att gå bra ska du se! :) Vad gäller Lutinusen så gör den inte ont eller så men det är ju aldrig direkt trevligt att stoppa upp främmande föremål mellan benen... ;) och sen blir det ganska kladdigt också... kram
  • fröken fegis
    AmandaJakobsson80 skrev 2015-04-20 21:00:15 följande:

Haha ja får varna de innan o säga att ja är väldigt smärtkänslig så de inte snålar med medicinen ;) nu är sista menopuren tagen. Hotellet är bokad o vi är taggade :))) men de sa att ja skulle ta otrivellen imorgon kväll. Inget på onsdag och så plock på torsdag. Kan de verkligen stämma eller är det jag som rört till det? Jag fick för mig att man skulle ta den kvällen innan inte två kvällar innan? Hmm.. Snack om att man överanalyserar allt bara för det är så viktigt att göra rätt :P

Det stämmer fint,äÄgglossningssprutan tas 36 timmar innan ÄP. Åh, vad spännande! Det kommer att gå bra ska du se :) Men be dem att inte snåla med drogerna ;) Vilket hotell ska ni bo på? Vi bodde på Hotel von Kraemer, det var jättefint och på gångavstånd från Cvl. Lycka till nu och glöm inte att hålla oss uppdaterade!
  • fröken fegis
    AmandaJakobsson80 skrev 2015-04-20 21:28:59 följande:

Samma hotell. De hade 10% rabatt för de som var inskrivna på kliniken :) nybygge tydligen. De blir nog bra :) jag håller er uppdaterade. Känner du av Otrivellen nått?

Håll tummarna för oss!

Nej, jag kände inget speciellt av otrivellen denna gång. Har tagit den en gång förut inför en inseminering och då fick jag fasansfull huvudvärk, men inte den här gången så det kanske bara var en tillfällighet. Klart vi håller tummarna! Lycka till! :)
  • fröken fegis
    AmandaJakobsson80 skrev 2015-04-21 11:16:50 följande:

Man sprutar väll in hcg hormon (gravhormon) så de borde ju bli liknande gravidsymptom? 

Jo, den kan ju ge såna biverkningar men jag har inte känt av något. Mer än att brösten är ömma men det tycker jag att de har varit till och från under hela den här karusellen... Nej, nu mår jag som vanligt förutom att jag har varit typ konstant förstoppad sedan jag började med alla mediciner... Känner av äggstockarna lite också när jag rör mig mycket, fast de blir mindre ömma för varje dag nu.
  • fröken fegis
    louisemostert skrev 2015-04-21 13:54:48 följande:
    Det förklarar varför mina bröst blivit större haha.

Lycka till!

Fröken fegis, när är det dags för grav test?

Kram på er tjejer
    Inte förrän 4/5...Det är långa dagar dit ;) Hur mår du själv? Har du fortfarande ont efter ÄP? Kram
  • fröken fegis
    AmandaJakobsson80 skrev 2015-04-22 08:22:02 följande:

Igår tog jag Ovitrelle-sprutan. Fick lov att ta den själv då mannen ej hade möjlighet. Det gick bra. Kändes knappt.

Idag ska jag inte ta någonting och i morgon bitti gäller det! Så nära nu, iiiihhhh Glad 

Fasen vad duktig du är! Jag hade aldrig klarat att ta sprutan själv, usch! Lycka till imorgon nu, hoppas att de hittar många fina ägg! :)
  • fröken fegis
    Zamira skrev 2015-04-22 09:38:59 följande:

Är det någon av er som fått förlänga spraytiden?

Var på ul igår, och där såg läkaren att slemhinnan var för tjock, (sprayat i 28 dagar) så fick fortsätta spraya 14 dagar till, suck..

Nej, jag sprayade i 21 dagar och fick sluta helt med sprayen när jag började med sprutorna. Stackars dig vad segt... :( Får du många biverkningar av sprayen?
  • fröken fegis
    Zamira skrev 2015-04-22 14:47:20 följande:

Aha okej, vilken tur :)

Jag ska fortsätta med sprayen när jag börjar med gonal-f, dock ska bara spraya en gång per dag istället för två!

Nä, inte mer än det stundvis känns varmt, sen bränner det av sprayen i näsan, men den känslan får jag av vanlig nässpray också :)

Jag kände likadant med sprayen, värmevallningar om natten och så den där svidande känslan i näsan. Kämpa på! :)
  • fröken fegis
    Zamira skrev 2015-04-22 21:50:54 följande:
    Ja jag ska göra det, har man försökt sen sept -09 så är ju 14 dagar ingenting egentligen, så ska härda ut de här dagarna!! :)
    Åh, då har ni försökt längre än oss. Vi har försökt sedan dec -10. Men håll ut och kämpa på, det blir värt det i slutändan! :)
Svar på tråden Långt protokoll