• fröken fegis

Långt protokoll

AmandaJakobsson80 skrev 2015-04-22 08:22:02 följande:

Igår tog jag Ovitrelle-sprutan. Fick lov att ta den själv då mannen ej hade möjlighet. Det gick bra. Kändes knappt.

Idag ska jag inte ta någonting och i morgon bitti gäller det! Så nära nu, iiiihhhh Glad 

Tänker på dig idag! Hoppas att allt har gått bra! :)
  • fröken fegis

Nej men Amanda! Nu får du inte hålla oss på sträckbänken längre ;) Hur har det gått?!!! Bra hoppas jag! Kram

• fröken fegis
    louisemostert skrev 2015-04-26 18:59:57 följande:
    Ja men är ju nyfiken :)
    Hur är det själv Louise? Vet ni vad nästa steg blir? Kram
  • fröken fegis
    louisemostert skrev 2015-04-26 21:09:26 följande:
    Läkare ska ringa i slutet på maj :( känns så långt bort. Lär ju inte hända något innan sommaren.

Hon snacka om att hon också skulle skicka en remiss för att "skölja äggstockarna" vet inte vad det betyder men har inte fått någon tid än iaf. Tänkte jag ska ringa imorgon för att påminna dem :) hur känner du dig? Kram
    Usch, vad trist när det drar ut så på tiden... :( Själv pendlar jag mellan att vara ganska optimistisk till jättepessimistisk... Ruvardag 8 idag, kan inte påstå att jag känt några symtom överhuvudtaget, men det ska man väl kanske inte göra så här tidigt heller. Har testdag om en vecka måndag den 4/5 men tänkte tjuvtesta på lördag om mensen inte hinner före. Känns som att det är bra att "ha helgen på sig" att bearbeta ett minus (eller fira ett plus! :) ). Tänker på dig ofta, så sjukt orättvist att det inte ens blev ett helt försök för dig. Men en sköljning av äggstockarna gör kanske nytta och då ska du se på äggskörd nästa gång! :) kram
  • fröken fegis
    AmandaJakobsson80 skrev 2015-04-27 10:52:48 följande:

Hej tjejer!

ÄP Gick galant, var väldigt glad då jag har både utomkved och spolning av äggledaren i bagaget så ja var en aning rädd. Vet inte hur många äggblåsor jag hade men de fick fram 10 ägg varav 9 befruktade. De valde att skjuta fram mig från en tvådagars odling till femdagars då jag var i riskgruppen för överstimulering?

De ville se hur jag mår under de här dagarna. Nu hoppas jag verkligen att jag inte är det så de inte avbryter och nekar mig i morgon vid återföringen. Nån som har erfarenhet av femdagarsodling?

Hur svullen har ni varit efter äggplocket? hur mår ni?
    Jag är ordentligt svullen och förstoppad men i övrigt mår jag ju bra. 
    Har det gjort ont vid återförandet?

Hej!
    Äntligen!!! Som vi har undrat vad det blev av dig! :)
    Vad skönt att ÄP gick bra (det borde ju det enligt statistiken ;) ) och 9 befruktade av 10 är ju ett helt fenomenalt resultat!! Nej, jag var väl inte i närheten av någon överstimulering eftersom jag hade hälften så många ägg och de valde att sätta tillbaka ett 2-dagars. Var inte svullen alls så att det syntes något utvändigt, men det kändes ju i äggstockarna i nästan en vecka efteråt. Jag var också HELT förstoppad de första dagarna efter ET men det gav med sig tack o lov.
    Återförandet kändes i stort sett inte alls, ungefär som att ta cellprov. Då hoppas vi att det blir återföring för dig de närmsta dagarna. Spännande! :) Håller tummarna!
  • fröken fegis
    AmandaJakobsson80 skrev 2015-04-27 15:50:48 följande:

Ja jag är sjukt nervös över att bli nekad. Magen och äggstockarna känns rejält och jag är som sagt väldigt svullen. Upp i vikt har ja garanterat gått så de kan de inte mäta på då ja käkat som en häst. Haha tror det är progesteronet. Trött som tusan o frysen, dvs många gravsymptom utan att ha något i mig. Jag väntar med spänning o hoppas hoppas hoppas hoppas de sätter tillbaka vårt lilla femdagarsdammkorn <3

Hej! Hur har det gått?! Har du fått tillbaks nåt litet frö? Hoppas att du mår bättre! kram
  • fröken fegis
    AmandaJakobsson80 skrev 2015-04-30 22:55:31 följande:

Fröken fegis. Ja ett femdagars är återfört i mig och två blev det till frysen. Jag mår hur bra som helst och känner inte av någonting. Känns som alla symptom bara avtagit IOM att otrivellen har lämnat min kropp. Hur mår och känner du dig? När har du testdag?

Åh, vad roligt! Hoppas att det går bra nu :) Själv har jag testdag på måndag, men i morses kom mensen (och jag tog ett test för säkerhetsskull - negativt), så idag är man inte munter precis... :( Ska ut och rida en sväng på favorithästen nu så kanske det känns bättre sen. Kram
  • fröken fegis
    louisemostert skrev 2015-05-02 22:03:34 följande:
    Åh va tråkigt :( har läst att man kan få blödning fastän man är gravid men var det ett minus så är det kanske inte så stort hopp att det ändras :( ska du ringa läkaren på måndag?

Jag fick en tid för spelningen. Lite förvirrad för jag blev kallad till ultraljud avdelningen, läkaren sa att dem inte spolar äggstockarna utan sprutar in vatten för att kolla så livmoder ser bra ut. Allt såg bra ut men fy fasiken vilken smärta, har aldrig någonsin varit med om något liknande.. Svimma, skrek, grät och kallsvettades. Fruktansvärt!! Nu är det bara till att vänta tills den 21 då läkaren ska ringa.

Kram på er!
    Åh, din stackare! Har hört från många att spolning är fruktansvärt smärtsamt... Och du som nyss gjort ett otroligt smärtsamt ÄP också, det är verkligen inte rättvist här i livet :( Nej, jag har inget hopp om att morgondagens test kommer att visa annorlunda. Men det är officiell TD imorgon och då ska resultatet rapporteras till kliniken, så jag blir likväl tvungen att ta det. Känns så himla hopplöst just nu. Makens spermier är bra (det har vi fått veta många gånger innan under utredning och insemineringar), nu såg ju tydligen mina ägg också fina ut och 5 av 5 befruktades utan att det behövdes ICSI. Vad är då problemet?! Det måste ju vara nåt helt galet fel med min livmoder eller nånting, eftersom det ALDRIG lyckas fästa... Eller är det grava fel i kromosomerna, kanske passar vi helt enkelt inte ihop med våra DNA? Jag blir tokig av att inte veta vad felet är. Får fråga när jag ringer imorgon men det troliga scenariot är att de erbjuder ett ostimulerat FET i denna cykel (eftersom jag har så perfekt regelbunden mens och ägglossning). Känns bara så bortkastat att sätta in ett litet embryo och hoppas på det bästa när det så tydligt märks att något är helt fel... Usch, jag är väldigt negativ just nu, hoppas att det går över och att man kan ladda om och börja hoppas igen. kram
  • fröken fegis
    Saturnus skrev 2015-05-03 22:57:35 följande:

Jag står i valet o kvalet. Läste biverkningarna på sprayen Synarela. Har ni lust att hinta hur det sett ut för er och hur ni mått?

Jag hade inte mycket biverkningar av synarelen. Lite svettningar nattetid och lite huvudvärk de sista dagarna. Men på det stora hela märkte jag inte mycket av den.
  • fröken fegis

Hur går det för er alla tjejerna i tråden?! Amanda - har du haft testdag ännu?! Louise blir det ett försök till innan sommaren?! Själv åker jag till Uppsala på söndag för att sätta in en liten frostie! Hoppas nu bara att någon av de två vi har i frysen klarar upptining... Kram :)

Svar på tråden Långt protokoll