• fröken fegis

Långt protokoll

Zamira skrev 2015-06-05 11:21:00 följande:

Ja det är ju det, så jag hoppas på att det kan gå ändå! :)

Tack tack :)

Hej Zamira! Hur har det gått?! Var det fortfarande + på TD?! Hoppas det! :) kram
  • fröken fegis
    Zamira skrev 2015-06-11 14:27:33 följande:

Hejsan!

Jajamensan det var det =)

Dock hade jag blödningar fram tills söndagen, nu kommer det mest gammal brunt, men har fortf positiva test som inte blir svagare, men fick igenom blodprov för att kolla beta-hcg, och tyvärr låg de på 53 i tisdags, och bara 59 nu idag, så de dubblas ju inte som det ska =( Så ska in på nytt prov på måndag, och får svar igen på tisdag.. Hade varit så mycket enklare om det hade varit negativt i lördags, för då hade man bara kunnat acceptera att det blev ett tidigt missfall, men nu blir man ju nervös när det stiger långsamt istället för att gå ner, läser historier om utomkveds och liknande, men hoppas att det bara är mf som kroppen själv tar hand om tillslut!

Men jag är inställd på nya tag i augusti, kliniken öppnar 17/8, och ska ringa så fort telefontiden börjar vid 8 den dagen haha =)

Jag håller tummarna hårt för att du slipper att börja om i augusti! Men blir det så får vi hålla varandra sällskap igen :) Själva åker vi dock till Samos i augusti så vi kan sätta igång först i september. Ha det bra och uppdatera gärna när du vet mer! Kram
  • fröken fegis

Hej tjejerna i tråden! Nu var det längesedan vi hördes! Hur har det gått för dig Zamira? Fortfarande gravid?
    Louise, är ni på gång igen?!
    Själva siktar vi på att göra om långa protokollet med start i september. Vi reser bort i augusti och jag vill inte "förstöra" resan med att hålla på med nässpray osv. Vi ska köra på samma mediciner igen fast med ökad dos från start så att vi förhoppningsvis får några fler ägg. Hua, jag fasar redan för äggplocket, vet inte hur jag ska klara det igen :( Vore kul att veta hur det går för er! kram

• fröken fegis
    Zamira skrev 2015-07-29 21:19:06 följande:

Nej tyvärr inte, det blev ett tidigt missfall av det, men jag är positiv och supertaggad inför nästa omgång! =) Min klinik öppnar igen den 17, så jag kommer att sitta klistrad vid telefonen för att få första möjliga tid så man får köra igång igen!

Härligt med en resa, vart bär det av? =)

Skönt att veta vad ni kommer att få göra, jag vet ju inte riktigt om det blir långa igen, men utgår från att det blir det, då jag svarade bra på det sist. 19 ägg plockades, 15 var mogna, nu blev ju bara 2 befruktade, men det kan bero på spermierna tror jag.

Fy att du hade sån dålig upplevelse med ÄP, jag var förvånad över vad lite jag kände under ingreppet, för hade ställt in mig på mycket smärta.
    Hade ju ont efteråt, men hade mina Citodon som tog bort det mesta.. Blev dock tvungen att dricka massa vatten för det fanns risk för att jag skulle bli överstimulerad, men slapp det tack och lov!

Kramar

Åh, så tråkigt :( Men härligt att du känner dig så laddad för att försöka igen :) Själv ser jag tyvärr inte fram emot det alls... Men vi har ju betalt för ett "3-pack" så jag får väl bita ihop och köra på... Får verkligen hoppas på bättre smärtlindring den här gången, att det ska vara så svårt att ordna?
    Ja, det ska bli skönt att resa bort från det här eländiga vädret, vi far till Grekland (Samos) en vecka, ser fram emot lite sol och värme och hoppas på att komma tillbaka med lite mer positiv inställning. :)
  • fröken fegis

Då är vi igång igen!

Kul att höra ifrån dig igen Louise! Vad är det för lag du pratar om? Har jag missat nåt? Menar du att detta är ert sista betalda försök? För privat måste ni väl kunna fortsätta om ni vill?
    Håller iaf alla mina tummar och tår för att det går vägen för er denna gång!!! Du är så jäkla tuff som utsätter dig för detta igen med tanke på hur ditt förra äggplock var...

Själv är jag i Grekland på semester borde inte ens sitta här vid FL och hänga utan bara njuta av tillvaron. Men igår fick jag min mens. 3 dagar försenad. Så där så att man precis hade hunnit börja hoppas på ett mirakel... Men såklart inte! Så nu vet man vad som väntar när man kommer hem...
    Börjar med nässpray om ca 3 veckor (det blir väl ungefär samtidigt som dig då Zamira?) långt protokoll igen. Inget jag varken vill eller ser fram emot tyvärr, är nog inte lika tuff som många andra men det är väl bara att bita ihop.

Känns fint ändå att ha er att ventilera med! Man blir peppad när man hör om andra som går igenom samma saker och man tänker att om dom klarar det så gör ju jag såklart det också.

Heja oss tjejer!!! Nu är det våran tur att lyckas! kram

• fröken fegis
    louisemostert skrev 2015-08-26 16:00:28 följande:

Ja sista betalda försök.

Åh va skönt de låter, njut!!

Idag var det återföring. Är detta då runda 1? Ska kolla gravtest den 11/9. Lång väntan. Gjorde ni det innan utsatt datum? Vågar inte hoppas på för mkt :/

I lördags fanns det 5 ägg men idag var det bara ett godkänt ägg, de ägg vi fick så måtte detta va guldägget men som sagt, man vågar inte hoppas på för mycket nu..

Kram på er

Åh, jag hoppas verkligen att det går hela vägen för er nu!!!

På vår klinik räknas det bara som ett försök när behandlingen har lett till återföring så där hade detta försök räknats som ert första (som jag har förstått det iaf), men alla kliniker har visst olika regler - förbaskat orättvist att det ska vara så.

Vid båda våra återföringar har jag fått mens ett par dagar innan testdag så jag har aldrig behövt tjuvtesta... :(

Hoppas, hoppas, hoppas det går vägen för er nu! kram

• fröken fegis
    Zamira skrev 2015-08-24 19:32:22 följande:

Härligt med semester, men måste va väldigt varmt där nere nu va?
    Var där ifjol vid denna tiden, men var lite för varmt för mig, men jag är ganska känslig för värmen så kan vara därför!

Var nästan så för mig också, försenad med 7 dagar, men till slut så kom den allt..
    Då börjar vi nästan samtidigt ja! För antar att du har dag 21 som start också? Hr en countdown på telefonen, så 17 dagar kvar! Hämtade ut medicinerna förra veckan, Synarela fanns ju knappt någonstans att få tag i, och man kunde inte beställa den heller :S Så beslöt mig för at åka 3h tur och retur, för vägrar stå där i september och inte ha sprayen..
    Kan förstå att du känner så, det tar otroligt mycket på en dels att inte kunna bli gravid på egen hand, och sen även att man ska gå igenom alla behandlingar och ÄP för att kunna ha chansen att bli gravid..

Jag är tvärtom jag, är supertaggad och redo inför det här försöket, och nu hoppas jag på ägg till frysen, och även att det går vägen nu!

Eller hur, jag är inne och läser i de flesta aktuella ivf-trådarna, för tycker det är kul att följa andra, och se deras resor.

Ja, nu är det jäklar i mig det!! Kram

Ja, men då ligger vi ju sjukt lika :) Skiljer kanske en dag eller två på när vi börjar med sprayen då. Det blir toppen, då får du peppa mig när jag är deppig ;)
    Ja, det var extremt varmt där nu - fast jag njöt i fulla drag - jag äääälskar sol och värme :)
  • fröken fegis

Då var det bestämt, 11/9 börjar jag spraya, första UL 22/9.
    Idag har jag och min man också ställt oss i kö för adoption. Det känns jätteskönt! Det tar bort lite av pressen med IVF´n tycker jag. Det finns nåt att se fram emot även om det skulle gå åt skogen med behandlingen. Är det nån av er andra som har tänkt i adoptionsbanorna?...

• fröken fegis

@ Louise: Håller tummarna stenhårt för dig!!! Men SÅ roligt att du äntligen är ruvare (även om det är en jobbig tid)!

@ Zamira: Ok. Jag svarade bra på nedregleringen sist men jag är lite nervös inför sprutorna... Jag kommer att få börja med mkt högre dos av Gonal F från början den här gången. Är livrädd för överstimulering! Men man får hoppas att de vet vad de gör...

Angående adoption: Vi valde att ställa oss i kö till Adoptions centrum till att börja med. De är störst i Sverige och har flest samarbetsländer. Vi har inget särskilt önskeland utan är öppna för förslag. Då vi båda är äldre (han 40, jag 37 nästa år) så kände vi lite stress över att bli för gamla för att få adoptera ett litet barn (äldre barn går oftast bra även efter 40).
    Ja, adoptera är dyrt ca 200 000kr har jag läst någonstans. Men det finns hjälp att få i form av lån osv och vi känner att det ändå är ett litet pris att betala för att slippa vara barnlösa resten av livet...
    Än så länge har vi bara ställt oss i kö (för att spara tid), vi har inte börjat någon utredning än. Vi vill göra klart IVF-försöken först innan vi går vidare med detta, men det känns lite hoppfullt och roligt ändå :)

• fröken fegis
    Zamira skrev 2015-08-29 16:55:30 följande:

Kan förstå det, när jag sprutade/gjorde ul innan äp så var det aldrig prat på överstimulering, men när vi hade gjort äp (och fått ut våra 19 ägg) så sa de att risken fanns att jag skulle bli ös, så fick hinka i mig vatten, men slapp några problem tack och lov! 
    Jag började med 150 på gonalen, sen efter första blodprovet på dag 5 så höjdes det till 200, vilket jag hade till slutet (dag 10)

Vilken dos hade du sist, och vad får du nu?

Jag började också på 150 men fick höja till 225 de sista dagarna. Kommer att börja på 250 den här gången :O Låter galet tycker jag. Men jag kanske minns fel, pratade med läkaren för över 1,5 månad sen. Får väl bättre besked vid UL. Hoppas jag minns fel och att det var mindre dos, jätteläskigt annars...
  • fröken fegis
    louisemostert skrev 2015-09-03 13:13:09 följande:

Hej tjejer!! 

Är så nervös...första gång jag ruvar och man ber till gud varje dag att det ska vara guldägget!! Ni som ruvat tidigare, har ni testat er på testdagen eller någon dag tidigare? Jag lovade mig själv att vänta till testdagen men den 11/9 är en fredag och den helgen är kaos hos oss så tänkte om man skulle våga kolla dagen innan, kan testet skilja sig från en dag?
    Kram på er!! <3

Ja, det är hemskt att ruva :) Man går och känner efter hela tiden, letar tecken osv... Min mens har dock kommit ett par dagar före testdagen varje gång så jag har aldrig behövt tjuvtesta... Håller mina tummar hårt hårt för er! Och testa du någon dag innan om mensen inte har kommit, det hade jag gjort ;)
  • fröken fegis
    louisemostert skrev 2015-09-07 20:33:09 följande:

Tjejer jag måste fråga en sak. Om man plussar, när man plussar, hur ska man räkna ut vilken vecka man är i? Man kan ju inte räkna från den dag man fick tillbaks ägget väl? Är det från och med ÄP? Förlåt för möjligtvis dum fråga..

Kram ????

Har du plussat?!!! Jag har tyvärr ingen aning om hur man räknar, du får googla det. Men Zamira kanske har bättre koll hon har ju plussat själv. :)
  • fröken fegis

Nu är jag spänd på hur det går för dig Louise! Kommer du att ta ett test idag eller väntar du till imorgon?! Håller tummarna hårt hårt för er!!! kram

• fröken fegis
    louisemostert skrev 2015-09-10 12:26:34 följande:

Hej Tjejer

Förlåt jag inte svarat men har varit så nervös ^^

Jag kunde inte hålla mig, tog ett test i måndags kväll, tänkte det är kväll, sämre svar etc men fick ett plus. Lovade mig själv att vänta tills imorgon då det är testdag MEN....igår fick jag såna fruktansvärda magsmärtor. Åkte till vc där jag fick en akuttid men urin och blod test såg bra ut. Imorse kändes det bättre MEN tror ni jag kunde hålla mig? Haha nä och pluset kom. Är så lycklig men SÅ RÄDD. Jag har ju läst alla som fått mf så än är det kritiskt ju :(
    Kommer att test imorgon, måste ju de innan jag ringer RMC men hoppas pluset är kvar Skäms
    Hur går det för er?
    Tack för allt stöd!! 
    Är ni med i FB gruppen?

Kram!! 

Åh, vad roligt! Grattis till plusset!!! :) Nu ska du se att det går hela vägen! Vad glad jag blir för din skull :) Nej, jag är inte med i FB-gruppen för sist jag kollade med admin så svarade hon att om jag är med i gruppen så syns det på min egen sida och det vill jag inte riktigt...Det är inte så många som vet att vi håller på med det här och så vill jag att det förblir.
  • fröken fegis
    Zamira skrev 2015-09-11 12:49:46 följande:

Ansökte om medlemskap nu! :) 

Jag gick också med idag :)
  • fröken fegis

Johanna heter jag. Har en bröllopsbild på mig och min man som profilbild. Håller med kul att få ett ansikte på er! :) Hur går det för dig med sprayandet Zamira?! Själv tror jag att jag sväljer mer än vad jag får i näsan, usch och blä ;)

• fröken fegis
    Zamira skrev 2015-09-14 21:04:34 följande:
    Det går ganska bra här, men känner igen det där med att det känns som man sväljer mer än man får i näsan.. Tycker jag fått bättre teknik för höger näsborre än sist, för förra gången vinklade jag den lite fel tror jag, så fick snorta upp det mesta kändes det som haha ;) Men vänstern sitter som en smäck! Det värsta tycker jag är att det bränner i näsan när man tagit det, men det är nog för att jag förr använde på tok för mycket mentolnässpray..
    Hur går det för dig, några biverkningar??
    Håller med! Det bränner som tusan i näsan, väldigt obehagligt! Och då har jag inte använt mentolspray förr ;) Jag har nog också lite bättre teknik än sist men för mig är höger lättare än vänster. Hade ett mentalt sammanbrott i söndags men om det berodde på medicinen eller den allmänna psykiska pressen är svårt att säga... Annars har jag inte märkt några biverkningar ännu. Märker du nåt än?
    Skickar förresten en vänförfrågan till dig på Facebook nu (eller till den som jag tror är du!), ifall du undrar vad det är för en konstig människa... :)
Svar på tråden Långt protokoll