• Cina84

Mensen sen efter misslyckat försök

Hej!

Jag har en fråga. Jag har genomfört ett ivf försök som misslyckades och blödningen i samband med det försöket kom som vanligt fast någon dag tidigare än vanligt. Men mensen efter den, den första "normal" vill inte komma. Idag har jag gått över 7 dagar och den visar inga tecken på att komma.. Jag har i en veckas tid haft ont i ryggslutet och lite krampade i underlivet vilket jag tolkade lite som att det mot förmodan tagit sig men jag tog ett gravtest idag som visAde negativt. Kan jag ha åkt på någon infektion eller det är normala känningar efter misslyckat ivf försök?

• Svar på tråden Mensen sen efter misslyckat försök
  • Cina84
    JOHA80 skrev 2015-04-13 16:24:06 följande:

Tack för uppmuntran! Jag försöker förhålla mig neutral inför resultatet på onsdag så att jag inte ska bli besviken, men det är så sabla svårt att inte hoppas på ett bra resultat..

Jobbigt att vänta på ägglossning - det kan ju hända att om du fick mens senare än väntat så kanske det dröjer längre än vanligt innan du får ägglossning. Tycker alltid som sagt att kroppen beter sig lite märkligt månaden/månaderna efter behandlingarna. Håller alla tummar för att den kommer snart!! :)

Hopp måste man ha annars skulle vi aldrig orka med detta. Precis som du håller tummarna för mig håller jag tummarna för dig :)

Så blir det säkert då...Det hade passat så bra om den hade kommit nu. Sambon jobbar borta varannan vecka och går av på onsdag och är hemma till onsdagen efter. Visst kan han ta ledigt men det är lite komplicerat. Det ska då aldrig vara lätt..
  • Cina84

Jag har fått en glad gubbe!! :D. Så himla gott, nu är vi ett steg närmare igen :). Håller tummar och tår för dig :).

• JOHA80

Åh vad skönt för dig - grattis! Vet hur stressad man bli av att gå och vänta in sin kropp i dessa sammanhang! Blir det insättning i slutet av veckan då? :D

Jag har inte hört ngt från min klinik idag så än så länge lär ju något av våra embryon ha fortsatt att dela på sig. Är fortfarande supernervös inför imorgon - tycker jag borde vant mig lite vid det här laget :)

• Cina84
    JOHA80 skrev 2015-04-14 16:03:36 följande:

Åh vad skönt för dig - grattis! Vet hur stressad man bli av att gå och vänta in sin kropp i dessa sammanhang! Blir det insättning i slutet av veckan då? :D

Jag har inte hört ngt från min klinik idag så än så länge lär ju något av våra embryon ha fortsatt att dela på sig. Är fortfarande supernervös inför imorgon - tycker jag borde vant mig lite vid det här laget :)

Visst ja, det är ju bara tisdag... Oops.. Ligger hemma och är sjuk så får väl skylla på tillfällig förvirring pga det ;). Ni har haft en liten resa förstod jag när du skrev. Inte konstigt att du är nervös! Men tänk kanske det faktiskt är den sista nu :).

Tisdag nästa vecka ska vi dit. Så nu är det bara till att koppla av fram tills dess... och bli frisk ;)
  • JOHA80
    Cina84 skrev 2015-04-14 18:28:26 följande:
    Visst ja, det är ju bara tisdag... Oops.. Ligger hemma och är sjuk så får väl skylla på tillfällig förvirring pga det ;). Ni har haft en liten resa förstod jag när du skrev. Inte konstigt att du är nervös! Men tänk kanske det faktiskt är den sista nu :).

Tisdag nästa vecka ska vi dit. Så nu är det bara till att koppla av fram tills dess... och bli frisk ;)
    Åh vad spännande! Då får du passa på att ta det lugnt i helgen! :) Hur mår du nu? Är du friskare? 

Återföringen gick bra - vi fick tillbaka ett "skolboksexemplar" till blastocyst och en till frysen. De andra tre skulle odlas vidare till dag sex för att se om de också blev blastocyster, så vi får väl se om det blir ytterligare ngt till frysen. Läkarna menade att detta var ett bra resultat och de verkade nöjda så det ger ju hopp. Nu är det bara själva ruvningen att härda ut (testdag 1 maj).
  • Cina84
    JOHA80 skrev 2015-04-17 17:40:44 följande:

Åh vad spännande! Då får du passa på att ta det lugnt i helgen! :) Hur mår du nu? Är du friskare? 

Återföringen gick bra - vi fick tillbaka ett "skolboksexemplar" till blastocyst och en till frysen. De andra tre skulle odlas vidare till dag sex för att se om de också blev blastocyster, så vi får väl se om det blir ytterligare ngt till frysen. Läkarna menade att detta var ett bra resultat och de verkade nöjda så det ger ju hopp. Nu är det bara själva ruvningen att härda ut (testdag 1 maj).

Jag mår bättre nu, har bara hostan kvar..men den ska väl ge sig den med. Får vara ute mycket imorgon så kanske det rättar till sig.

Börjar bli lite nervös inför detta försök. Jag tänker posiivt men kan inte låta blir att tänka på hur jag kommer reagera om det inte går vägen denna gången heller.. En knapp att stänga av hjärnan med hade inte varit fel ibland ;).

Vad kul för er!Tänk om ni får de andra med till frysen, Då har ni ett bra lager till vad framtiden innebär!

Jag försökte tänka som så att varje dag som gick var jag en dag mer gravid än jag någonsin varit. Det funkade ett tag :).
  • JOHA80

Hej, 

Lycka till i dag - håller alla tummar och tår!!

För oss blev det "bara" en blastocyst till frysen denna gång men försöker tänka positivt.. :)

• Cina84
    JOHA80 skrev 2015-04-21 11:24:25 följande:

Hej, 

Lycka till i dag - håller alla tummar och tår!!

För oss blev det "bara" en blastocyst till frysen denna gång men försöker tänka positivt.. :)

Tack för tummarna och tårna ;). Jag är nu officiellt ruvare igen :).

Ja men då har du en :).

Det ska hå bra för oss!! Det har jg bestämt ;)
  • JOHA80
    Cina84 skrev 2015-04-21 13:42:07 följande:
    Tack för tummarna och tårna ;). Jag är nu officiellt ruvare igen :).

Ja men då har du en :).

Det ska hå bra för oss!! Det har jg bestämt ;)
    Grattis till ruvskapet! Och ja du har rätt - det ska gå bra för oss- det är ju också en fråga om upprepning och tålamod :)

Detta är en konstig period.. varvar mellan att försöka tänka positivt ena stunden till att intala mig att det inte kommer bli ngt så att jag inte ska bli så besviken den andra, till att försöka förtränga att detta är något som pågår överhuvudtaget och fokusera på jobb istället.

Hur noggrann är du när du ruvar med mat/kaffe/etc? Får du några specifika instruktioner från din klinik? Det enda vi får höra är lev som vanligt men inget sex, hård träning eller bad efter äggplock/et, samt dra ner på kaffe och ingen alkohol/inget nikotin (så klart) och äta som om man är gravid. Tycker alltid att kaffet är svårast att hålla mig borta ifrån (skippar det helt för säkerhets skull)...
  • Cina84
    JOHA80 skrev 2015-04-22 10:44:04 följande:

Grattis till ruvskapet! Och ja du har rätt - det ska gå bra för oss- det är ju också en fråga om upprepning och tålamod :)

Detta är en konstig period.. varvar mellan att försöka tänka positivt ena stunden till att intala mig att det inte kommer bli ngt så att jag inte ska bli så besviken den andra, till att försöka förtränga att detta är något som pågår överhuvudtaget och fokusera på jobb istället.

Hur noggrann är du när du ruvar med mat/kaffe/etc? Får du några specifika instruktioner från din klinik? Det enda vi får höra är lev som vanligt men inget sex, hård träning eller bad efter äggplock/et, samt dra ner på kaffe och ingen alkohol/inget nikotin (så klart) och äta som om man är gravid. Tycker alltid att kaffet är svårast att hålla mig borta ifrån (skippar det helt för säkerhets skull)...

Tackar tackar :). Ja vi ger oss inte utan kör på tills det går vägen eller hur :).

Håller helt med dig om tänket. Man blir ju nästan lite skitzofren ;). något vi får med oss ur detta är hur starka vi faktiskt är!

Jag har inte fått några speciella rekommendationer denna gång. Bara det vanliga med sömn, mat och rörelse och att inte lyfta tungt. Jag tänker inte så jättemycket på maten. Undviker gluten och mjölk men det är mest för att magen mår bättre då. Dricker inte kaffe så där kommer jag lindrigt undan ;). Däremot är jag dålig på att dricka vatten så det tänker jag lite extra på att göra. Ska ut och röra på mig lite varje dag från och med nu. Har råkat bli lite av en soffpotatis sen första försöket ;).

Det jag försöker ha med i tänket är det fina de skriver i infon. "Det är inte OM utan NÄR du blir gravid.

När du gjorde FET fick du tjocka flytningar efter?
Svar på tråden Mensen sen efter misslyckat försök