JOHA80 skrev 2015-05-27 15:17:11 följande:
Hej,
vad jobbigt - vet hur psykad man blir när kroppen inte beter sig som vanligt. Har två erfarenheter själv på att det inte alltid funkar likadant med ägglossningar.
1: Innan mina behandlingar när jag och sambon försökte på vanlig väg fortfarande så tog jag äl-stickor några månader på raken. Jag hade då ägglossning ganska exakt dag 17 eller 18 varje månad eller hur det nu var. Efter mina två första sprut-behandlingar förra våren så kände jag de efterföljande månaderna hur äggstockarna drog igång bara några dagar efter mensen startat. Jag fick då en falsk Lh-stegring på dag 10 redan, vilket kändes superkonstigt och wierd. Detta skedde flera månader på raken och det är anledningen till att läkarna bestämde att det var bättre att göra ett stimulerat frysförsök snarare än att invänta en bra naturlig cykel. (Jag försökte förklara för dem att äggstockarna kändes annorlunda och mycket MER efter än innan ivf-försöken, men vet inte ifall de trodde på mig. Det kändes liksom precis som att äggstockarna försökte göra samma sak som under behandlingarna, fast inte lika effektivt. Några månader efter så gick det dock tillbaka till att kännas som vanligt, men då var det redan bestämt att köra stimulerat.)
2: En annan gång innan ivf-behandlingarna fick jag en blödning mitt i själva cykeln. Jag ringde då en barnmorska som sa att det kan bli så då och då. Det kan bland annat bero på att man får en väldigt kraftig ägglossning menade hon, men också något annat. Hon tyckte iaf inte att jag skulle oroa mig då.
Har du testat idag igen? Om jag vore som du skulle jag testa idag och imorgon på morgonen och om det fortfarande inte ger utslag så ring din klinik och fråga dem vad de tror! Det är alltid skönt att prata med någon professionell och som är insatt i ens medicinska ärende.
Jag förstår vad du menar med att denna process testar ens tålamod. Vågar ibland knappt känna efter hur stressad allt detta gör mig.. Men jag tror enträgen kan vinna i dessa sammanhang. Håller tummarna för att du får utslag så du kan göra din insättning snart! Kram på dig!
Vilken dipp jag fick igår och sen kom jag upp igen..
Naiv som jag var så trodde jag inte att hormonerna skulle påverka min kropp så mycket.. Man lär då länge man lever..
Jag börjar tro kanske att jag också fick falskt omslag för dagen i och med att mensen inte kom förrän 24 dagar efter. Kan det ge falskt omslag 2 dagar? En annan anledning till att jag tror det var falskt var att jag efter återföringen fick jätteseg och genomskinlig flytning vilket var 16 dagar innan mensen kom, vilket hade mer stämt överens. Jag provade bara älstickor en cykel innan allt satte igång så jag har inte så mycket att gå på. Däremot blev aldrig mensen sen två cyklar på följd.
Det här med blödningen, fick du det någon/ några dag innan omslag?
Jag testade idag med inget omslag men jag tycker att strecket blir starkare. Jag tänker också att det fortfarande kan finnas chans för om denna cykel också blir runt 40 dagar så kan det bli omslag ända fram till helgen. Så jag tror att jag håller ut till måndag med att ringa.
Tack för din uppmuntran! <3.
Lyssnade på ivfpodden för någon vecka sen och de förklarade denna process så bra. Ivf är en krävande process. Det kan liknas med att vi springer ett lopp men vi vet aldrig när vi går i mål. Mållinjen kan drastiskt ändras och vi får fortsätta springa. Exakt så känns det! Den dagen vi går i mål kommer vara helt fantastisk och säkerligen kommer vi falla ihop, lättade men utpumpade.
Kram tillbaka :).