• Cina84

Mensen sen efter misslyckat försök

Hej!

Jag har en fråga. Jag har genomfört ett ivf försök som misslyckades och blödningen i samband med det försöket kom som vanligt fast någon dag tidigare än vanligt. Men mensen efter den, den första "normal" vill inte komma. Idag har jag gått över 7 dagar och den visar inga tecken på att komma.. Jag har i en veckas tid haft ont i ryggslutet och lite krampade i underlivet vilket jag tolkade lite som att det mot förmodan tagit sig men jag tog ett gravtest idag som visAde negativt. Kan jag ha åkt på någon infektion eller det är normala känningar efter misslyckat ivf försök?

• Svar på tråden Mensen sen efter misslyckat försök
  • JOHA80
    Cina84 skrev 2016-09-13 21:37:16 följande:
    Vill vara krama om dig <3. Hoppas det känns lite bättre idag. Ja det där med "positiva tankar så går det vägen" kan lätt ta kol på en.. känner såväl igen mig i det du skriver. Jag ville så gärna tänka positivt men det var jäkligt svårt efter ett tag och då fick jag precis som du, nästan ångest för att jag tänkte "fel".

Men du, jag tycker du ska skita i den studien. Det kan mycket väl gå bra ändå!! :).

Vill skriva något riktigt bra men det är så jäkla svårt då det egentligen inte finns något bra att skriva. Klyschor finns det många att slänga in i detta ämne men det Är inget som hjälper. Önskar av hela mitt hjärta att det är er tur nu<3.

Kram
    Tack snälla du!!! <3 <3 <3 Det värmer..

Det känns lite bättre nu. Maken är hemma och det sltade med att jag skällde på honom. Inte för att det var rättvist av mig, utan för att jag inte kunde låta bli att vara arg och ledsen på honom. Det blev bättre efter och han har nu lovat att vi helt enkelt får göra allt som ståt i vår makt för att detta inte ska hända igen. Insättningar ska man göra tillsammans. Så enkelt är det.

Kände lite från livmodern i ett par-tre dagar, men idag känns det inte så mycket alls längre. Jag försöker ställa in mig på minus, men precis lika svårt det är att känna riktigt hopp, lika svårt är det att ta kol på det hoppet som finns. 

Önskar så innerligt att detta kan få vara gången vi lyckas...

Kramar
  • Cina84
    JOHA80 skrev 2016-09-15 10:39:39 följande:

Tack snälla du!!! <3 <3 <3 Det värmer..

Det känns lite bättre nu. Maken är hemma och det sltade med att jag skällde på honom. Inte för att det var rättvist av mig, utan för att jag inte kunde låta bli att vara arg och ledsen på honom. Det blev bättre efter och han har nu lovat att vi helt enkelt får göra allt som ståt i vår makt för att detta inte ska hända igen. Insättningar ska man göra tillsammans. Så enkelt är det.

Kände lite från livmodern i ett par-tre dagar, men idag känns det inte så mycket alls längre. Jag försöker ställa in mig på minus, men precis lika svårt det är att känna riktigt hopp, lika svårt är det att ta kol på det hoppet som finns. 

Önskar så innerligt att detta kan få vara gången vi lyckas...

Kramar

Men det är inte då konstigt att det blev så. Det är så mycket känslor kring detta som behöver komma ut. Det måste väl kännas skönt att ni bestämt det (sen ska det tusan inte bli fler gånger!!)

Det är nästan något slags ingenmansland ruvningen, man vågar/ vill inte tänka åt något håll för att skydda sig. Håll hårt i hoppet även om det kan vara svårt<3.

Önskar av hela mitt hjärta att det ska räcka nu för er, att ni ska lyckas<3

Kram
  • JOHA80
    Cina84 skrev 2016-09-16 16:28:18 följande:
    Men det är inte då konstigt att det blev så. Det är så mycket känslor kring detta som behöver komma ut. Det måste väl kännas skönt att ni bestämt det (sen ska det tusan inte bli fler gånger!!)

Det är nästan något slags ingenmansland ruvningen, man vågar/ vill inte tänka åt något håll för att skydda sig. Håll hårt i hoppet även om det kan vara svårt<3.

Önskar av hela mitt hjärta att det ska räcka nu för er, att ni ska lyckas<3

Kram
    Tack snälling! <3 

Jag har nu gått förbi BIM med en dag och blöder inte än iaf.. det behöver ju dock inte betyda något men jag kan ändå känna hur hoppet stiger lite.. Samtidigt så vill jag inte vara optimistisk, för jag orkar inte med besvikelsen efter. 

Ett sätt att ta kål på det spirande hoppet och på så sätt skydda mig mot en värre besvikelse skulle kunna vara att testa i förväg? men jag vågar inte. Konstigt att man kan ha gjort detta så många gånger och så är det ändå så svårt.. jag faller alltid i samma sabla känslomässiga fällor, trots att jag intalat mig själv innan om att denna gång ska vara annorlunda...
  • Cina84
    JOHA80 skrev 2016-09-19 09:18:49 följande:

Tack snälling! <3 

Jag har nu gått förbi BIM med en dag och blöder inte än iaf.. det behöver ju dock inte betyda något men jag kan ändå känna hur hoppet stiger lite.. Samtidigt så vill jag inte vara optimistisk, för jag orkar inte med besvikelsen efter. 

Ett sätt att ta kål på det spirande hoppet och på så sätt skydda mig mot en värre besvikelse skulle kunna vara att testa i förväg? men jag vågar inte. Konstigt att man kan ha gjort detta så många gånger och så är det ändå så svårt.. jag faller alltid i samma sabla känslomässiga fällor, trots att jag intalat mig själv innan om att denna gång ska vara annorlunda...

Åh vad spännande!! Det är klart att hoppet ökar lite. Har du kommit förbi bim förut?

Det är inte konstigt att det är jobbigt. varje gång är en ny enskild chans och alla känslor kommer över en ännu en gång. Speciellt när man gått igenom några försök (som du och jag gjort) så blir det svårare att övertala sig om positiv utgång( så var det i alla fall för mig) även om man inget hellre vill göra det.

Jag önskar ännu en gång av hela mitt hjärta att det ska få gå vägen för er <3. Ivf är en fantastisk möjlighet men den tär så oerhört på en.

Kram!!
  • JOHA80
    Cina84 skrev 2016-09-20 18:56:37 följande:
    Åh vad spännande!! Det är klart att hoppet ökar lite. Har du kommit förbi bim förut?

Det är inte konstigt att det är jobbigt. varje gång är en ny enskild chans och alla känslor kommer över en ännu en gång. Speciellt när man gått igenom några försök (som du och jag gjort) så blir det svårare att övertala sig om positiv utgång( så var det i alla fall för mig) även om man inget hellre vill göra det.

Jag önskar ännu en gång av hela mitt hjärta att det ska få gå vägen för er <3. Ivf är en fantastisk möjlighet men den tär så oerhört på en.

Kram!!
    Jag har ju inte gjort ostimulerat mer än en gång tidigare men då kom mensen som en klocka på BIM efter ägglossning. 

Jag har fortfarande inte börjat blöda.. testdag på fredag. Känner att jag fått hopp nu och blir nästan arg på mig själv över det. Vågar fortfarande inte tjuvtesta? BIM + 3 idag. 

Tack för ditt stöd! <3

Kram!!
  • Cina84
    JOHA80 skrev 2016-09-21 06:43:46 följande:

Jag har ju inte gjort ostimulerat mer än en gång tidigare men då kom mensen som en klocka på BIM efter ägglossning. 

Jag har fortfarande inte börjat blöda.. testdag på fredag. Känner att jag fått hopp nu och blir nästan arg på mig själv över det. Vågar fortfarande inte tjuvtesta? BIM + 3 idag. 

Tack för ditt stöd! <3

Kram!!

Det bådar gott tänker jag :). Håller tummar och tår för er imorgon!! (Eller har du kanske tjuvtesta?)

Kram kram kram kram!
  • JOHA80
    Cina84 skrev 2016-09-22 20:36:59 följande:
    Det bådar gott tänker jag :). Håller tummar och tår för er imorgon!! (Eller har du kanske tjuvtesta?)

Kram kram kram kram!
    Tjuvtestade inte igår. Men testade i morse. Och det var PLUS!!!!! Jag kan inte tro det!!!! Jag känner mig helt uppspelt och lycklig och livrädd för att jag är lycklig! 

Hoppas hoppas hoppas att hen vill stanna kvar nu!!

KRAM!!!!
  • Cina84
    JOHA80 skrev 2016-09-23 09:11:03 följande:

Tjuvtestade inte igår. Men testade i morse. Och det var PLUS!!!!! Jag kan inte tro det!!!! Jag känner mig helt uppspelt och lycklig och livrädd för att jag är lycklig! 

Hoppas hoppas hoppas att hen vill stanna kvar nu!!

KRAM!!!!

Åhhh grattis!!<3.

Jag blir så glad så jag får gåshud och tårar i ögonen. Tänk, nu var det er tur!!

Fira ordentligt idag fast med alkoholfritt ;).

Många kramar till er <3
  • JOHA80

Tack fina!!!

Det känns så overkligt. Helt otroligt wierd och bra. Men jag är också rädd att ta ut för mycket lycka i förskott. Jag sa försöka hålla i mig till VUL. :)

Hur mår du nu? Vilken vecka är du i? 

Många många kramar! <3

Cina84 skrev 2016-09-23 10:18:10 följande:
    Åhhh grattis!!<3.

Jag blir så glad så jag får gåshud och tårar i ögonen. Tänk, nu var det er tur!!

Fira ordentligt idag fast med alkoholfritt ;).

Många kramar till er <3
  • Cina84
    JOHA80 skrev 2016-09-26 07:09:47 följande:

Tack fina!!!

Det känns så overkligt. Helt otroligt wierd och bra. Men jag är också rädd att ta ut för mycket lycka i förskott. Jag sa försöka hålla i mig till VUL. :)

Hur mår du nu? Vilken vecka är du i? 

Många många kramar! <3

Det kommer säkert kännas overkligt ett tag. Det gjorde det för mig fram till att magen började bli synlig, då började jag förstå eller tillåta mig förstå :). Försök att njuta och glädjas även om det är en omställning för hjärnan efter allt som varit.

Idag gick jag in i v.25 :D.

Jag mår bra :). Får ta det lite lugnt med promenader för jag blir lite öm i ryggen. Annars är det inte mycket krämpor ;). Åkte dock till förlossningen idag för att kolla så att bebis mådde bra. Klumpiga jag skulle öppna en barngrind på jobbet och gå in... Trodde jag gjort detta och stövlar på men då tog det stopp och jag seglade sakta ner mot golvet med huvudet före och magen pressad mot grinden. Måste varit en syn ;). slog mig inte men blev efter middagsrasten lite nojig och ringde bm som gav rådet att åka in för säkerhetsskäl. Så så kan det gå när man är framtung ( och klumpig ;) ). Sambon röstar för att vira skumgummi runt mig nu ;).

Kram
Svar på tråden Mensen sen efter misslyckat försök